Skoro już jestem przy skrzyni biegów, to muszę zdemaskować chyba największe niedociągnięcie tego quada – uszczelnienie skrzyni pasowej i umieszczenie odpowietrzenia CVT na „zatrważająco” niskim poziomie. W czasie jazd nie było możliwe całkowite zanurzenie kół, gdyż woda zaczynała wlewać się do skrzyni, kiedy tylko górny rant felgi znikał pod poziomem wody. Miłośnicy wody będą zmuszeni wyciągnąć napowietrzenie skrzyni pasowej znacznie wyżej. Całe szczęście zasys do filtra powietrza został przewidziany na bezpiecznej wysokości, więc nawet jak quad stracił napęd z powodu wody w pasku, silnik nadal pracował, produkując prąd do zamontowanej w standardzie wyciągarki. Ot takie zabezpieczenie. Nie zalejesz silnika, bo po prostu nie jesteś w stanie za głęboko wjechać.
Jak to jeździ?Byłem mile zaskoczony, jak taki ciężki quad z takim małym silnikiem żwawo reaguje na przyciśnięcie cyngla gazu. I tu zapewne zapaliła się „lampka” w głowach niejednego czytelnika, że próbuję tu przemycić jakąś „ściemę”. Spokojnie, quad wyrywa do przodu tylko na początku, a później już bardziej dostojnie i można powiedzieć, ze stoickim spokojem próbuje osiągnąć prędkość maksymalną.
Piaszczyste podjazdy, na które bez problemu wjeżdżałem mocnymi quadami, pokonały Benyco ATV 300. Mimo załączonego napędu na 4 koła, moc quada nie pozwalała wepchnąć tego czterokołowca na sam szczyt wzniesienia. Podobnie było z wprowadzaniem quada w kontrolowane poślizgi na sypkim piasku. Niestety duża masa quada połączona z silnikiem o małej mocy nie dawała mi poczuć się choć przez chwilę jak nasi Dakarowcy przemykający kolejne zakręty w pełnym kontrolowanym poślizgu. Na niektórych szutrowych odcinkach wprowadzałem Benyco jedynie w krótkie, można by nawet powiedzieć chwilowe poślizgi, wymagające nieznacznej korekty kierownicą.
Galerie powiązane z artykułem:•
Benyco ATV 300 4x4Zobacz co piszą na Forum Quadzik.pl:•
Benyco ATV 300 – Najtańsza czteronapędówka?Prześlij do znajomego:•
link do artykułu Benyco ATV 300 – Najtańsza czteronapędówka?