|
|
Tekst: Dariusz Brzeziński, Zdjęcia: Jarek Kobierski
Sportowiec, to człowiek o organizmie z ponad przeciętną wytrzymałością i siłą. Quad sportowy charakteryzuje się podobnymi cechami, ale wynikającymi z mechanicznych rozwiązań konstrukcyjnych pojazdu. Jaki powinien być kierowca quada, aby móc okiełznać czterokołowca i wytrzymać krótki, ale strasznie wyczerpujący bieg? Na pewno powinien być przygotowany do wysiłku...
|
|
Michał Bączyński
Powszechnie wiadomo, że aby quad jeździł trzeba o niego dbać, lepiej czy gorzej, ale zawsze. Wiadomo też, że dbać trzeba również o kondycję samego jeźdźca tak, aby wraz z pojazdem tworzył on zgraną, niezawodną całość. Nie wszyscy jeżdżą zawodowo, ale wszyscy powinni zainteresować się poprawieniem swojej kondycji, a zwłaszcza Ci, którzy jeżdżą dla przyjemności.
|
|
Grzegorz Głowienka
Będzie śnieg? Przydałoby się. Quadowe harce na białym puchu to nieocenione doznania. Niejeden amator czterokołowca bawi się ślizgiem jak dziecko. Do tego jeszcze imprezy terenowe w mrozie, czy turystyczna eksploracja terenu. Każdy ma swój sposób na zimowe szaleństwa. Jak tu jednak nie zmarznąć? Producenci akcesoriów przygotowali specjalnie na tę okazję trochę gadżetów...
|
|
Marcin Stachura
Za starych dobrych czasów, jednym z pierwszych najbardziej poszukiwanych przeze mnie akcesoriów do quada był mapnik. Dzięki temu nieskomplikowanemu urządzeniu ręce spoczywały na kierownicy bezpiecznie prowadząc pojazd. W razie potrzeby odczytanie drogi, z otwartej cały czas mapy, nie stanowiło problemu, nawet w trakcie opadów deszczu, czy zwykłego wiatru...
|
|
Grzegorz Głowienka
Jak tu nie przyznać ukochanej żonie racji? Dopiero co zrezygnowała z nowej kuchni na rzecz kolejnej drogiej zabawki męża, a tu kolejny wydatek na dwa kartony zupełnie nie przydatnych rzeczy, które pasowałoby mieć. Co robić, Tomek ma, Roman ma, Michał mówi, że bez tego to wogóle nie da się jeździć... trzeba kupić. Jest wiele gadżetów, które jak tylko nadarzy się okazja mogą się przydać. Niektóre z nich warto mieć, niektóre można pożyczyć. Jedno jest pewne: na cały ten szpej wydamy trochę kasy. To co powinien mieć ze sobą quadoturysta podlega częstym dyskusjom ale idąc za zasadą, że od przybytku głowa nie boli – trzeba mieć WSZYSTKO... no i jak się zmieści to jeszcze trochę...
|
|
Marcin Stachura
Co zrobić, aby zakup używanego quada się udał, aby się opłacił. Jest mnóstwo rzeczy, na które należy zwrócić uwagę. Postaramy się Wam to przybliżyć.
|
|
Grzegorz Głowienka
Wyprawa w teren wymaga odpowiedniego przygotowania. Dotyczy to zarówno jeźdźca jak i quada. Chociaż wiadomo, że jak kierowca jest do luftu to i profesjonalne wyposażenie maszyny nie pomoże. Przekonał się o tym nasz przyjaciel Tomasz. Gdy przyprowadził świeżutkiego quada wprost z salonu, nie namyślając się długo tak jak stał wsiadł na niego i pojechał na próbny objazd do pobliskiego lasu. Dobrze, że przynajmniej wziął stary motocyklowy kask ojca...
|
|
Grzegorz Głowienka, Jarek Kobierski
Jak już pewnie wszyscy czytelnicy Quadzik.pl wiedzą, a jeżeli nie wszyscy to na pewno znakomita większość, że quady zasadniczo dzielą się na cztery rodzaje. I w tym momencie pojawia się najważniejsze pytanie, często zadawane przez początkujących rider-ów na forach poświęconych czterokołowcom: jakiego quada wybrać? Nie odpowiemy na to pytanie, postaramy się jednak przybliżyć charakterystyczne cechy dla danej grupy.
|
Grzegorz Głowienka
Swoje korzenie QUAD zawdzięcza inżynierom Hondy, którzy w latach 60. XX w. stworzyli pierwowzór obecnych pojazdów ATV – All Terrain Vehicles (wszędołaz). Dzięki ich pomysłowi powstały pierwsze, wtedy jeszcze trójkołowe, pojazdy motocyklowe przystosowane do poruszania się po bardzo trudnych terenach.
|
|
|
|