Subskrybuj RSS
Szukaj
Rynek quadów
Testy quadów i akcesoriów
Opisy quadów
Gadżety
Akcesoria quadowe
Aktualności rynkowe
Motoryzacja
Samochody
Imprezy quadowe
Relacje z imprez
   - Rajd Dakar
Kalendarz imprez quad / atv
Filmy quad `owe
Poradnik
Od czego zacząć
Technika jazdy
Paragraf
Warsztat i serwis
Tuning
Słowniczek
Ekologia
Gdzie jeździć
Pierwsza pomoc
Nawigacja
FORUM Quadzik.pl
Giełda
Quady nasza pasja
Grupy quadowe
Ja i mój quad
Wywiady
Loża szyderców
Konkursy
Patronat medialny
Silesia Quad Adventure
Poland Trophy
Mistrzostwa OFF-ROAD
MT Rally / MT Series
Dzicz Bieszczadzka
Zlot Grizzly
Wystawa Motocykli
Motomaraton
Polish ATV Challenge
Grupa 4x4
sQuadzik
Przydatne linki i adresy
Niespodzianki
CHumor quadowy
GPSownia
Quadzikowe
Filmy quadzikowe
Kalendarze quadowe
Gazeta quadowa
Staruszek Quad... - czyli co sprawdzić w używanym quadzie
Staruszek Quad... - czyli co sprawdzić w używanym quadzie
Marcin Stachura
Będąc już z tyłu pojazdu popatrzmy na stan ośki, czy nie jest wygięta np. od nieumiejętnego lądowania po skoku, albo „traktowania” quada po krawężnikach. Idąc dalej sprawdźmy koła, zwłaszcza te napędowe. Oceńmy opony, czy nadają się do jazdy, którą zamierzamy uprawiać, czy nie okaże się za chwilę, że nasze opony terenowe bardziej nadają się na tor, niż w błoto. Czy opona nie jest popękana lub przecięta. W niektórych przypadkach zakup opon stanowi wysoki procent wartości używanego pojazdu.

Sprawdźmy, czy opony nie są zbyt mocno zużyte lub mają ukryte uszkodzenia.

Opony dają nam kontakt z podłożem. Sprawdźmy, czy terenowe „kapcie” nie nadają się czasem na Supermoto zamiast w błoto.

Podobnie jest z felgami. Pozaginane od uderzeń, czy najazdów na korzeń nie trzymają dobrze opony. Pomijając fakt, że są mało estetyczne, są sprawcą uchodzenia powietrza, a przez zniekształcenie w ruchu obrotowym podczas jazdy biją, co od razu czuć na kierownicy.

Pogięta felga jest nieestetyczna, ale także nie trzyma dobrze opony, sprawia, że uchodzi powietrze a koło bije podczas jazdy.
W trakcie próbnej jazdy sprawdźmy hamulce, czy pojazd hamuje równomiernie, czy nie ściąga, czy nie szarpie, czy hamulce „łapią” za pierwszym razem. Określmy stan tarcz hamulcowych, czy nie są zwichrowane, krzywe lub zbyt cienkie. Brak równomiernego zużycia tarcz może wskazywać na niewłaściwe rozłożenie siły hamowania, porysowane tarcze wskazują na brak terminowej wymiany klocków hamulcowych.

Tarcze hamulcowe powinny być zużyte równomiernie. Krzywe tarcze nie będą spełniały swojej roli - nie będą hamowane.
Siedząc na pojeździe i bawiąc się hamulcami oceńmy stan linek: hamulcowych, gazu, ssania, czy chociażby sprzęgła. Jeżeli są podrdzewiałe albo mają nalot znaczy, że nie były długo używane albo smarowane. Linka taka może być częściowo przytarta, a używanie jej może doprowadzić do zerwania albo zatarcia (linka stanie w pancerzu). Wymiana linki nie jest kosztowna, ale w niektórych przypadkach strasznie pracochłonna.

wstecz
REKLAMA



jak zamieścić...
Prawa autorskie RSS Reklama Polityka Cookies Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone - Quadzik.pl - wszystko o quadach 2004-2018. ISSN 1899-9158.