W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies.
Więcej w "Polityce prywatności".
Kontynuuj
Staruszek Quad... - czyli co sprawdzić w używanym quadzie
• Staruszek Quad... - czyli co sprawdzić w używanym quadzie
Marcin Stachura
W przypadku niezależnego zawieszenia z tyłu czynności wyglądają podobnie. Jednak w przypadku amortyzatora centralnego sprawa jest bardziej skomplikowana i droższa w momencie awarii. Sam amortyzator bada się podobnie. Luzy sprawdza się unosząc lekko tył pojazdu, jeżeli puka, znaczy, że ma luz. Wahacz centralny mocowany jest zazwyczaj na simerblockach i jest najtrwalszym elementem zawieszenia tylnego. Luzy na wahaczu sprawdza się poprzez kołysanie pojazdu na boki. Wiadomo: są stuki - są luzy. Popatrzmy także, czy wahacz nie jest pęknięty, albo czy nie ma na nim śladów spawania po uprzednim uszkodzeniu.