Wiele osób zastanawiających się nad wyborem odpowiedniego quada dla siebie, staje jednocześnie przed wyborem rynku, z którego wymarzony pojazd zostanie nabyty.
Nowy czy używany?
W przypadku rynku pierwotnego, sprawa jest bardzo prosta. Decydujemy się na markę, model, a potem na właściwą ofertę. Wiemy, że pojazd jest nieskalany palcem poprzedniego właściciela, z dumą nalewamy paliwa do suchego jak Sahara zbiornika, delektujemy się pierwszymi suwami tłoka i sami układamy pod siebie naszego lśniącego czterokołowca.
Kupując pojazd na rynku wtórnym nie mamy już tego komfortu. Brak „nowości” rekompensuje nam jednak fakt, iż w niższej cenie mamy pojazd, za który w salonie musielibyśmy zapłacić „walizkę pieniędzy”. Zdarza się też, że świadomie decydujemy się na zakup pojazdu o klasę wyższego, w cenie nowego pojazdu niższej klasy.
Czasami jednak pozornie wyglądająca dobra oferta, jest studnią bez dna, psuje nam nerwy oraz pozbawia gotówki, „a miało być tak pięknie...?” Ale można temu trochę zaradzić i przygotować się od strony technicznej, nawet jeżeli nie mamy zbyt dużego pojęcia o mechanice. Kupując używanego quada należy zwrócić uwagę na pewne elementy wg poniższego klucza.
Zawieszenie
Bardzo ważnym elementem, drogim przy ewentualnych naprawach, jest zawieszenie. Aby sprawdzić zawieszenie najlepiej jest złapać za koło i dosyć energicznie poszarpać nim w pionie i w poziomie. Brak stuku świadczy o tym, iż najprawdopodobniej „zawiechy” są w dobrym stanie. Jeżeli wykryjemy stuki, należy zlokalizować je, czy są one na wahaczach, czy na końcówkach drążków kierowniczych.
Kolejną rzecz, jaką powinniśmy sprawdzić to stuki, a raczej ich brak w amortyzatorach. Jeżeli stukają podczas pracy to znaczy, że są powybijane simerblocki. Ważne jest też zużycie amorków, jeżeli amortyzatory wprawione w ruch (np. dociążone), zbyt szybko wrócą na swoje miejsce albo zakołyszą się kilka razy, znaczy to, że należy pomyśleć o wymianie na nowe. Odpowiednia jakość zawieszenia jest bardzo ważna, uchybienia poza pewną normę negatywnie wpływają na zachowywanie się pojazdu podczas hamowania czy na zakrętach oraz mogą doprowadzić do kolizji, a już o komforcie jazdy nie wspomnę.
Galerie powiązane z artykułem:•
Staruszek Quad - co sprawdzić przed zakupem w używanym quadzieZobacz co piszą na Forum Quadzik.pl:•
„Staruszek”, Quad... – czyli co sprawdzić w używanym quadziePrześlij do znajomego:•
link do artykułu Staruszek Quad... - czyli co sprawdzić w używanym quadzie