|
Aktualności |
|
|
|
|
TeDe
Patronat medialny I Zlotu Centrum ATV - Błotno 2019
|
|
Tekst: Dariusz Brzeziński, Zdjęcia: Jarek Kobierski
Sportowiec, to człowiek o organizmie z ponad przeciętną wytrzymałością i siłą. Quad sportowy charakteryzuje się podobnymi cechami, ale wynikającymi z mechanicznych rozwiązań konstrukcyjnych pojazdu. Jaki powinien być kierowca quada, aby móc okiełznać czterokołowca i wytrzymać krótki, ale strasznie wyczerpujący bieg? Na pewno powinien być przygotowany do wysiłku...
|
|
Wojtek Zbiegniewski
Statystyki udzielania pierwszej pomocy uczestnikom imprez quadowych wskazują, że najczęściej robimy sobie krzywdę w którąś z kończyn. Często dzięki nawykom motocyklowym mniej doświadczony człowiek składa się w zakręt jak na enduro lub po prostu wystraszy się przechyłu i stara się podeprzeć… co powoduje podwinięcie kopytka. Dobrze/lepiej jak noga jest uzbrojona w wysoki but przeznaczony do jazdy off-road.
|
|
Tekst: Marcin Stachura, Zdjęcia: Jarek Kobierski
Zazwyczaj rzadko wymienia się felgę w pojeździe. A jak już do tego dochodzi to najczęściej bierzemy starą – pogiętą lub połamaną, jedziemy do sklepu i prosimy: „o dokładnie taką samą”. Gorzej, jeżeli chcemy wymienić felgę na zupełnie inną, najczęściej pod konkretne rozwiązanie, np. agresywne terenowo opony itp. Nie w każdym sklepie mamy opis: „Te felgi nadają się do wymienionych poniżej modeli czterokołowców”. Są rzeczy, które musimy wiedzieć: Średnica felgi, Szerokość felgi, Odsadzenie, Rozstaw śrub.
|
|
Grzegorz Głowienka
Nie od dziś wiadomo, że nasze czterokołowce narażone są na znacznie większe obciążenia podczas jazdy w ciężkim terenie, niż po zwykłych szutrowych drogach. Duża moc w połączeniu z terenowymi oponami a do tego błoto, woda, korzenie, kamienie oraz inne napotykane atrakcje, wpływają na szybsze zużywanie nie tylko elementów zawieszenia, ale także przeniesienia napędu czyli na przeguby Czy zdarzyły się Wam już uszkodzenia całych półosi, a może przegubów, albo tylko samych manszet? - zapraszamy do dyskusji na Forum Quadzik.pl
|
|
•
Smar do łańcucha
Informacja prasowa Lucky Star Polska
Spray do łańcucha Maxima Chain Wax jest najmocniejszym smarem w aerozolu przeznaczonym do wszystkich typów łańcuchów, zarówno tradycyjnych, jak i tych wyposażonych w uszczelnienia typu O-Ring lub X-Ring. Maxima Chain Wax wyposażony jest w specjalną formułę Parafilm™ zawierającą czystą parafinę, która tworzy na zabezpieczanych elementach ultra-cienką, woskową warstwę ochronną, zapewniając długoterminową ochronę szczególnie w wodzie i wilgotnych miejscach. Chain Wax aplikowany jest pod ciśnieniem dzięki czemu przenika głęboko, nawet do mało dostępnych obszarów, zapewniając pełną ochronę łańcucha i znacząco zmniejszając jego zużycie. Doskonale chroni przed rdzą, a jego specjalna formuła sprawia, że zabezpieczone elementy są o wiele mniej podatne na zabrudzenia. Jest to po prostu najlepszy wybór dla twojego łańcucha. Maxima Chain Wax został wyprodukowany w USA! Smar dostępny jest w Sklep.Centrumatv.pl >> Smar Maxima Racing do łańcucha Chain Wax - zrób zakupy...
|
|
Tekst: Marcin Stachura, Konsultacje: Jacek Bujański, Zdjęcia: Jarek Kobierski
Co zrobić, kiedy na bębnie wyciągarki mamy kilka razy mniej liny niż potrzeba, góra stroma a wjechać musimy? Dobrym rozwiązaniem jest opanowanie korzystania z liny na tzw. przepinki, a co za tym idzie „liźnięcie” tematu technik alpinistycznych.
|
|
Grzegorz Głowienka
Już w momencie planowania zakupu quada interesuje nas to, jaką będzie miał moc, jakie przyspieszenie i ile przy tym będzie zużywał paliwa. Czasami jednak nie jesteśmy w stanie pozwolić sobie na wymarzoną zabawkę a czasami wymarzona zabawka jest „obliczona” przez producenta tak, że nie do końca spełnia nasze oczekiwania.
|
|
Grzegorz Głowienka
Każdy facet wie, ba, nawet kobiety jeżdżące na quadach, jak ważna jest dobra guma. Posiadając dobrej jakości oponki możemy liczyć na odpowiedni kontakt maszyny z podłożem. Czasami jednak, z dala od wszystkiego, łapiemy kapcia, może dwa? Co wtedy zrobić? Nie ma co wpadać w szewską pasję – trzeba to naprawić.
|
|
Michał Bączyński
Powszechnie wiadomo, że aby quad jeździł trzeba o niego dbać, lepiej czy gorzej, ale zawsze. Wiadomo też, że dbać trzeba również o kondycję samego jeźdźca tak, aby wraz z pojazdem tworzył on zgraną, niezawodną całość. Nie wszyscy jeżdżą zawodowo, ale wszyscy powinni zainteresować się poprawieniem swojej kondycji, a zwłaszcza Ci, którzy jeżdżą dla przyjemności.
|
|
Grzegorz Głowienka
Kilkakrotnie pisaliśmy już, że quady to nie tylko zabawki, ale także doskonałe pojazdy użytkowe wyręczające człowieka w wielu zadaniach. Ułatwiające życie, pracę oraz podnoszące bezpieczeństwo pracowników. Od lat obserwujemy jak instytucje wprowadzają w swoje szeregi te pojazdy, które nie tylko pomagają ratować życie, ale dbają o bezpieczeństwo Państwa.
|
|
|
|
|
|
|
|
LOŻA SZYDERCÓW |
|
|
|
1 kwietnia podaliśmy informację, że jakoby ATVPOLSKA i QUADZIK.PL postanowiło połączyć swoje siły dla lepszej promocji sportu quadowego w Polsce i powołało do życia ATVQUADZIK. Oczywiście to była ściema 1 kwietniowa... >>
|
|
|
|
|
|
S£OWNICZEK |
|
|
|
System kontroli zjazdu (Polaris)
|
|
|
|
|
|
|
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE |
|
|
|
• Staruszek Quad... - czyli co sprawdzić w używanym quadzie >>
• Benyco ATV 300 – Najtańsza czteronapędówka? >>
• Kalendarz POLAND TROPHY 2008 ! >>
• Sportowy kontra przeprawowy >>
• Jeździmy "na szeroko", czyli dystanse z dystansu. >>
• Test Polaris Phoenix 200 - mały wielki quad >>
• SUZUKI LT-Z400 - dobry wstęp do wyścigowego życia >>
• Kamera na kask – VholdR CONTOUR HD >>
• Do każdego zadania, w każdych warunkach >>
• Pojazd UTV - ekonomiczny środek transportu do każdego zadania, w każdym terenie >>
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|