Wyścig taki jak Pont de Vaux to istny mundial quadów. W szranki staje wiele quadów, jeszcze więcej ludzi łączących się w teamy. Najlepiej przygotowany zespół nie zdziała w tej imprezie nic bez dobrze przygotowanego pojazdu. Co i jak trzeba przygotować to tajemnica każdej ekipy, która niechętnie jest zdradzana, chociaż większość zespołów dokonuje takich samych lub bardziej podobnych zmian.
Przygotowanie quada do Pont de Vaux to nie lada wyzwanie. To właśnie od prawidłowo wykonanych czynności oraz racjonalnie zastosowanych rozwiązań zależy sukces lub porażka teamu startującego w wyścigu. Rozwiązania stosowane w quadach pochodzą z górnej półki rzemiosła tuningowego. Cele, jakie są stawiane modernizowanym pojazdom wykraczają poza tabele obliczeniowe inżynierów pracujących nad konstrukcją i parametrami w zespołach badawczych poszczególnych producentów. Co jest ważne, a co najważniejsze...? Wszystkie detale są tak samo ważne jak najdroższe zmiany konstrukcyjne. Nie można dopuścić do sytuacji, gdzie przez drobiazg quad nie dojedzie do końca wyścigu. Oczywiście jest wiele szkół tuningu. My opiszemy zakres kontroli i modernizacji dokonanych przez zawodowców w jednej spod poznańskich miejscowości.
Rama
Rama to element stały, łączący wszystkie inne „do kupy”. Rama powinna zostać dobrze sprawdzona, czy nie ma odkształceń, bądź pęknięć. W przypadku nowego produktu należy sprawdzić, czy śruby mocowań poszczególnych elementów konstrukcji są poprzykręcane odpowiednimi momentami.
Zawieszenie
Przednie wahacze Walsh Long Travel - nr jeden na rynku. Są to bardzo drogie wahacze, ale komfort jazdy jest zdecydowanie lepszy niż u konkurencji. Amortyzatory przód i tył Elka Suspension FACTORY, które zostały zbudowane na zamówienie, specjalnie dla zawodników na mundial Pont de Vaux. Zastosowano dużo dłuższe amortyzatory przednie oraz wahacze poszerzające pod nowe amorki. Są to amortyzatory najdłuższe z dostępnych na rynku z trzema pokrętłami dobicia plus regulacją odbicia, amortyzatory cztero-sprężynowe, z możliwością regulacji sprężyny. Z tyłu zamontowano wahacz Laeger’s. Dodatkowo wyposażono pojazd w amortyzator skrętu Elka Suspension SYSTEM 5. Zamontowane osłony na amortyzatory to oczywiście Elka Suspension.
Silnik
Silnik tak naprawdę został rozebrany na elementy pierwsze, w celu sprawdzenia po fabryce, czy wszystko jest podokręcane i dobrze spasowane. Zdarzały się sytuacje, że fabryka podokręcała śruby złymi momentami. Śruby takie potrafiły się odkręcić w trakcie eksploatacji i zakończyć cały wyścig. W silniku był delikatny tuning: cylinder i głowica DUNCAN RACING oraz wałki rozrządu HOT CAMS. Zastosowano także dysze paliwowe DYNOJET.