• Test quada: HONDA TRX420FA AT – Wdzięczna i pracowita
Grzegorz Głowienka
Dane techniczne Honda TRX420FA AT
Typ silnika: chłodzony cieczą, jednocylindrowy, umieszczony wzdłużnie, z półsuchą miską olejową, 4-suwowy, OHV
Pojemność skokowa: 420 cm3
Średnica x skok tłoka: 86,5 x 71,5 mm
Stopień sprężania: 9,8:1
Maks. moc: 24,9 KM przy 6000 obr./min.
Maks. moment obrotowy: 30,3 Nm przy 5500 obr./min.
Układ zasilania: elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI
Średnica gardzieli przepustnicy: 34 mm
Rozrusznik: elektryczny i rezerwowy – ręczny
Skrzynia biegów: DCT (Dual Clutch Transmision) - przekładnia z trybami jazdy: Automatyczny / Sekwencja (Electric Shift Program), 5-stopniowa z biegiem wstecznym,
Sprzęgło: automatyczne
Napędy: wał napędowy, bezpośredni na przednie oraz tylne koła
Promień skrętu: 3,2 m
Wymiary (dł. x szer. x wys.): 2055 x 1171 x 1146 mm
Rozstaw osi: 1255 mm
Prześwit: 231 mm
Wysokość siedzenia: 823 mm
Masa własna pojazdu (z płynami i paliwem): 282,6 kg
Zawieszenie przód: Niezależne podwójne wahacze, skok 16 cm
Zawieszenie tył: Niezależne podwójne wahacze, skok 16 cm
Hamulce przód: 185 mm, podwójne tarczowe, jednotłoczkowe
Hamulce tył: 160 mm, pojedynczy tarczowy, jednotłoczkowy
Opona przód: AT 24 x 8-12 (Maxxis M977)
Opona tył: AT 24 x 10-11 (Maxxis M978)
Zbiornik paliwa: 13,6 litra (zawiera 3,8 litra rezerwy)
NA PLUS
- Dwa tryby pracy skrzyni.
- Lekki w prowadzeniu.
- Silne dolne przełożenia.
- Czytelny licznik.
- Wygodna pozycja na quadzie.
NA MINUS
- Uciążliwe załączanie wstecznego.
- Brak homologacji.
- Zbyt miękkie przednie zawieszenie.
- Krótkie biegi.
Tekst: Marcin Stachura Konsultacje: Roman Piotrowski
Zdjęcia: Jarek Kobierski
Podziękowania dla Honda Poland za udostępnienie quada do testów.
Obszerny artykuł wraz z testem Can-Am Outlander 800 XT-P MAX znajdziesz w dwumiesięczniku QUADZIK - polski magazyn o quadach nr 4-2009 (5).
Galerie powiązane z artykułem: • Honda TRX 420 FA - test quada
Zobacz co piszą na Forum Quadzik.pl: • Test quada: HONDA TRX420FA AT – Wdzięczna i pracowita
Prześlij do znajomego: • link do artykułu Test quada: HONDA TRX420FA AT – Wdzięczna i pracowita
|