Subskrybuj RSS
Szukaj
Rynek quadów
Testy quadów i akcesoriów
Opisy quadów
Gadżety
Akcesoria quadowe
Aktualności rynkowe
Motoryzacja
Samochody
Imprezy quadowe
Relacje z imprez
   - Rajd Dakar
Kalendarz imprez quad / atv
Filmy quad `owe
Poradnik
Od czego zacząć
Technika jazdy
Paragraf
Warsztat i serwis
Tuning
Słowniczek
Ekologia
Gdzie jeździć
Pierwsza pomoc
Nawigacja
FORUM Quadzik.pl
Giełda
Quady nasza pasja
Grupy quadowe
Ja i mój quad
Wywiady
Loża szyderców
Konkursy
Patronat medialny
Silesia Quad Adventure
Poland Trophy
Mistrzostwa OFF-ROAD
MT Rally / MT Series
Dzicz Bieszczadzka
Zlot Grizzly
Wystawa Motocykli
Motomaraton
Polish ATV Challenge
Grupa 4x4
sQuadzik
Przydatne linki i adresy
Niespodzianki
CHumor quadowy
GPSownia
Quadzikowe
Filmy quadzikowe
Kalendarze quadowe
Gazeta quadowa
Test Polaris Phoenix 200 - mały wielki quad
Test Polaris Phoenix 200 - mały wielki quad
Jarek Kobierski

Spostrzeżenia
W trakcie szybkiego przejeżdżania przez poprzeczne nierówności słychać niemiłe trzaski z kardana, nic się z nim nie dzieje, ale trzeba się do tego przyzwyczaić. Kostki elektryczne są w miejscu stałego dostępu wody i błota. Umieszczone pod lampą, w przypadku efektownej jazdy po kałużach przyjmują całą ich zawartość na siebie. W skutek tego zdarza się, że quad gaśnie i nie chce zapalić do momentu oczyszczenia elektryki, co można zrobić w prosty sposób w terenie. Najlepiej jak to znaczna część quadowców ma w zwyczaju, zabezpieczmy styki na spokojnie w garażu.


Ile mięsa w mięsie…
...tyle Polarisa w Polarisie. Dla tych, którzy uwierzyli w „amerykański sen” mam szokującą informację. Silnik Phoenix`a to jednostka produkowana przez Aeon`a, z czym Amerykanie w ogóle się nie kryją. Również wiele podzespołów, jak na przykład końcówki drążków kierowniczych, można dobierać prosto od tego producenta.

Wrażenia z jazdy
Quad zbiera się od samego początku. Oczywiście przyjmijmy za margines czas, który potrzebny jest na napędzenie wariatora. Jednak nawet pod ciężką osobą po wprawieniu kół w ruch przyspieszenie odbywa się jednostajnie i w miarę szybko. Kierowanie quadem to przyjemność nawet na lekkich nierównościach. Kierownicą skręca się sprawnie, a quad wydaje się być posłusznym. Manetka gazu działa lekko i nie przyprawia kciuka o ból nawet przy dłuższych trasach. Brak jest jednak seryjnego jej zblokowania umożliwiającego przystosowania quada dla dziecka.
Dzięki sporej szerokości standardowej pojazdu oraz nisko umieszczonemu środkowi ciężkości quad jest bardzo stabilny na zakrętach czy trawersach. W połączeniu z niską masą oraz ze stosunkowo zrywnym silnikiem bardzo łatwo wprowadzić go w poślizg i zawrócić w miejscu, szczególnie na piachu czy mokrym asfalcie.
Seryjne opony DURO są bardzo dobre na ubitą nawierzchnię gruntową albo na mokry piach. Kształt „kapci” oraz ich bieżnik nie do końca preferują błotnisty teren. Dodatkowo sportowy charakter plastików może powodować momentalne zachlapanie pojazdu i rider`a. Bardzo dobre szerokie podesty, chronią stopy użytkownika i trzymają nogę w zakręcie.
Hamulce są bardzo skuteczne w początkowej fazie użytkowania. Wraz ze zużywaniem się klocków oraz wyciąganiem linek naciągających popychacze pompy, ich skuteczność spada. Głównie dlatego, że amator nie ma siły na dociśnięcie klamek, albo ich zakres pracy jest głębszy, niż pozwala na to regulacja. Hamulce są tak naprawdę jedyną poważna wadą tego quada. W latach poprzednich Phoenix`y posiadały pompy przy „klamkach”, nie wiem, co spowodowało rezygnację producenta z tego rozwiązania.
Podjazdy, nawet przy tak małym silniczku, nie stanowią większych problemów o ile opona ma trakcję (mierzmy oczywiście siły nad zamiary). Większe najazdy wymagają jednak znacznego rozpędzenia quada. Ten mały Polaris nie raz mnie zadziwiał, kiedy to chcąc się wycofać z podjazdu pod wzniesienie – brak mocy lub trakcji, z łatwością odwracałem go i zjeżdżałem przodem. Jego budowa i wymiary czynią „polarka” nad wyraz sprytnym quadem. Przy ostrych zjazdach niedoskonałość hamulców była trochę wyczuwalna.


Podsumowanie
Polaris Phoenix 200 to znakomity pojazd na początek przygody z quadami, albo jako rozwinięcie zainteresowań doświadczonego młodzika. To także wspaniały quad dla Pań, które chcemy zachęcić do jazdy. Jest lekki, łatwy w prowadzeniu, stabilny, ładnie mruczy i dysponuje zadziwiającym jak na „malucha” przyspieszeniem i kulturą pracy. Maksymalnie można „lecieć” nim 70 km/h a prędkość podróżna to przyzwoita 50-tka. Również komfort jazdy stawia go w czołówce pojazdów tej klasy. Jeżeli szukasz quada do zabawy lub nauki ten pojazd z pewnością stanie oko w oko z Twoimi wymaganiami i co pewne, w większości je spełni.

Polaris Phoenix 200 - dane techniczne

Silnik - typ:
4-suwowy
Pojemność:
196 cm3
Zasilanie – gaźnik:
Mikuni 34 mm CV
Chłodzenie:
Powietrze
Rozrusznik:
elektryczny + nożny

Przeniesienie napędu:

końcowe – wał

Zawieszenie przednie:

podwójne, trójkątne wahacze poprzeczne

Skok zawieszenia przedniego:

17,8 cm
Zawieszenie tylne:
wahacz wleczony + centralny amortyzator

Skok zawieszenia tylnego:

16,5 cm
Opona przednia:
21x7-10
Opona tylna:
20x10-9
Hamulec przedni:
mechaniczno – hydrauliczne – tarczowe
Hamulec tylny:
mechaniczno – hydrauliczny – tarczowy
Rozstaw osi:
114 cm
Promień skrętu:
190 cm
Masa:
170 kg

Wymiary (dł. x wys. x szer.):

173 cm x 107 cm x 107 cm
Wysokość siedzenia:
79 cm
Prześwit:
17,8 cm
Pojemność zbiornika:
9,5 l

Ładowność bagażnika tylnego:

32 kg
Zaczep:
kulowy i oczkowy

Masa holowanej przyczepy:

136 kg


Na plus
- Homologacja drogowa.
- Pojazd bardzo stabilny i łatwy w prowadzeniu.
- Prosty w obsłudze.
- Niska masa.
- Aluminiowe osłony pod wałem kardana i tarczą hamulca.

Na minus
- Brak ogranicznika gazu w manetce.
- Mały prześwit pod tylną osią.
- Spadek skuteczności hamowania.

Podziękowania dla:
     Polonia Cup – www.polarisatv.pl za udostępnienie pojazdu do testu.


Galerie powiązane z artykułem:
Polaris Phoenix 200 - pierwsza jazda

Zobacz co piszą na Forum Quadzik.pl:
Polaris Phoenix 200 – wielki mały quad

Prześlij do znajomego:
link do artykułu Test Polaris Phoenix 200 - mały wielki quad

wstecz
REKLAMA



jak zamieścić...
Prawa autorskie RSS Reklama Polityka Cookies Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone - Quadzik.pl - wszystko o quadach 2004-2018. ISSN 1899-9158.