Subskrybuj RSS
Szukaj
Rynek quadów
Testy quadów i akcesoriów
Opisy quadów
Gadżety
Akcesoria quadowe
Aktualności rynkowe
Motoryzacja
Samochody
Imprezy quadowe
Relacje z imprez
   - Rajd Dakar
Kalendarz imprez quad / atv
Filmy quad `owe
Poradnik
Od czego zacząć
Technika jazdy
Paragraf
Warsztat i serwis
Tuning
Słowniczek
Ekologia
Gdzie jeździć
Pierwsza pomoc
Nawigacja
FORUM Quadzik.pl
Giełda
Quady nasza pasja
Grupy quadowe
Ja i mój quad
Wywiady
Loża szyderców
Konkursy
Patronat medialny
Silesia Quad Adventure
Poland Trophy
Mistrzostwa OFF-ROAD
MT Rally / MT Series
Dzicz Bieszczadzka
Zlot Grizzly
Wystawa Motocykli
Motomaraton
Polish ATV Challenge
Grupa 4x4
sQuadzik
Przydatne linki i adresy
Niespodzianki
CHumor quadowy
GPSownia
Quadzikowe
Filmy quadzikowe
Kalendarze quadowe
Gazeta quadowa
Polaris Sportsman 500 X2 - terenowy quad dla dwojga
Polaris Sportsman 500 X2 - terenowy quad dla dwojga
Grzegorz Głowienka
Quady służą nam do wyścigów na torach, terenowej rywalizacji, pracy czy turystyki. Lecz co zrobić jeżeli druga połowa przez przypadek też załapie tego bakcyla i coraz częściej nalega na weekendowe przejażdżki. Jedyne rozwiązanie to dwuosobowy quad.

Polaris Sportsman 500 X2 H.O. To magiczne X2 oznacza ni mniej, ni więcej jak pojazd standardowo przystosowany do komfortowego przewożenia dwóch osób oraz całkiem sporego bagażu. Polaris, zgodnie z przylepioną już do tej marki etykietą, to typowy kanciak. Testowana przez nas wersja homologowana doskonale wpisuje się w nasze rodzime realia wyprawowe.

Charakterystyczne dla tej marki są niewątpliwie kształt i bagażniki. W przednim kryje się niewielki, z reguły wodoszczelny kufer. Lecz dla potrzeb homologacyjnych wycięte otwory pod większe homologowane lampy pozbawiają go tej właściwości. I tu przydają się korki do spuszczania wody, bo przechylić ponad 300 kilogramowego quada to ciężki problem.
Tylny bagażnik w wysokich burtach pomieści nawet 181 kg bagażu, Daje również możliwość wykiprowania jego zawartości.

Obejrzyj film z testów Polarisa Sportsman 500 X2
Czas trwania: 6:03 min; Waga: 36,2 MB, Format 16:9

Jazda we dwójkę Sportsmanem 500 X2 jest wygodna i pozwala czerpać przyjem­ność z komfortu podróżowania. Dzięki zwiększeniu długości pojazdu kierujący już nie ma wrażenia, że ktoś leży mu na plecach. Natomiast pasażer jest odsunięty do tyłu, siedzi wyżej i nie ogranicza ruchów kieru­jącego. Do tego ergonomiczne uchwyty i specjalnie wyprofilowane podnóżki pozwalające na wygodne podparcie nóg. Nie ma już stukania kaskami i wojny o każdy skrawek podłogi.
 
Ze względu na przeznaczenie Polaris X2 jest bardziej utwardzony.
Przednie koła „polarka” amortyzowane są za pomocą kolumn MacPhersona dając wysoki komfort.
Z uwagi na większe masy przewożonego „towaru” oraz zupełnie inaczej rozłożoną charakterystykę pracy zawieszenia przebudowane zostały tylne amortyzatory. Aby uzyskać komfortowe resorowanie pojazdu w całym jego zakresie, mocowania amortyzatorów zostały odsunięte do tyłu.
 

 
Przyjaznym rozwiązaniem dla turystyki w dwuosobowym Polarisie jest zastosowanie systemu TURF. Odpowiada on za rozłączanie blokady tylnego mostu. TURF ułatwia poruszanie po drogach asfaltowych zmniejszając zużycie opon, a przede wszystkim promień skrętu.
W trakcie ostrego wchodzenia w za­kręty, przy zblokowanym tylnym dyfrze, odczuwalna jest długość pojazdu. Gdy przesadzimy z gazem mamy wrażenie jak­byśmy skręcali wagonem.
 
Homologacja to konieczność w turystyce quadowej. Żeby Polaris spełniał jej warunki ma zaklejoną lampę centralną i przerobione przednie oświetlenie. Homologowane lampy główne różnią się znacznie w stosunku do fabrycznych świeczek. Wyposażone są w światła po­zycyjne, żarówki H4, odpowiednie szkło reflektora i odbłyśnik. Wszystko to spełnia normy eu­ropejskie, ale nie wodne.
Jak każdy quad spełniający normy homologacyjne Polaris Sportsman 500 X2 ma zblokowaną moc do 15 kW.
 
Sportsmena 500 X2 H.O. napędza silnik o pojemności 498 ccm. Napęd za pomocą skrzyni automatycznej PVT (POLARIS Variable Transmission) przenoszony może być na dwa lub cztery koła. Magiczny skrót H.O. (High Output) oznacza, że X2 wyposażona jest w silnik o podniesionym momencie obrotowym.
 
Testowany Polaris oprócz standardo­wych przełożeń P (parking), R (wsteczny), N (luz), L (bieg terenowy), H (bieg drogowy) oferuje nam, kilka opcji systemu jazdy: Turf/2WD/AWD/AWD + ADC. Dodatkowo mamy do dyspozycji EBS (Engine Braking System) system hamowania silnikiem, który jest standardem w więk­szości pojazdów Polaris, oraz wspomagający go system dohamowywania zjazdu ADC (Active Descent Control).
Dźwignia zmiany biegów pracuje w jednej płaszczyźnie ograniczając się tylko do ruchów w przód i w tył.
Niestety przy maksymalnie skręconej w prawo kierownicy występuje pro­blem ze zmianą biegów.
 

Galerie powiązane z artykułem:
Polaris Sportsman 500 X2

Zobacz co piszą na Forum Quadzik.pl:
Polaris Sportsman 500 X2 - czyli terenowy quad dla dwojga...

Prześlij do znajomego:
link do artykułu Polaris Sportsman 500 X2 - terenowy quad dla dwojga

wstecz
REKLAMA



jak zamieścić...
Prawa autorskie RSS Reklama Polityka Cookies Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone - Quadzik.pl - wszystko o quadach 2004-2018. ISSN 1899-9158.