Subskrybuj RSS
Szukaj
Rynek quadów
Testy quadów i akcesoriów
Opisy quadów
Gadżety
Akcesoria quadowe
Aktualności rynkowe
Motoryzacja
Samochody
Imprezy quadowe
Relacje z imprez
   - Rajd Dakar
Kalendarz imprez quad / atv
Filmy quad `owe
Poradnik
Od czego zacząć
Technika jazdy
Paragraf
Warsztat i serwis
Tuning
Słowniczek
Ekologia
Gdzie jeździć
Pierwsza pomoc
Nawigacja
FORUM Quadzik.pl
Giełda
Quady nasza pasja
Grupy quadowe
Ja i mój quad
Wywiady
Loża szyderców
Konkursy
Patronat medialny
Silesia Quad Adventure
Poland Trophy
Mistrzostwa OFF-ROAD
MT Rally / MT Series
Dzicz Bieszczadzka
Zlot Grizzly
Wystawa Motocykli
Motomaraton
Polish ATV Challenge
Grupa 4x4
sQuadzik
Przydatne linki i adresy
Niespodzianki
CHumor quadowy
GPSownia
Quadzikowe
Filmy quadzikowe
Kalendarze quadowe
Gazeta quadowa
Rajd Ladoga Trophy
Rajd Ladoga Trophy
Grzegorz Głowienka
Co roku, na początku lata w St. Petersburgu, z pl. Św. Izaaka – serca północnej stolicy Rosji – rusza wielki rajd. Tu zaczyna się jedna z największych na świecie imprez przeprawowych – Rajd Ladoga Trophy. Organizatorem Rajdu jest „Off - Road Club” z St. Petersburga.

Klub istnieje już 11 lat - zrzesza zwolenników sportów motorowych, turystki motorowej i aktywnego wypoczynku. Od samego początku klubem kieruje Jurij Ovchinnikov – członek załogi Wspólnoty Niepodległych Państw w Camel Trophy 92. Gdy padł pomysł powstania w St.Petersburgu klubu off-roadowego, Yura był „niezależnym artystą”. Brał udział w kolejnym Camel Trophy, tym razem w charakterze support driver’a – czyli specjalisty od nawigacji i kartografii. W czasie wolnym od przygód zarabiał na życie produkując ozdoby z modrzewia. Jednak od momentu powstania klubu, przygotowanie i prowadzenie imprez dla samochodów o napędzie 4×4 przerodziło się w pracę a rzeźba w drzewie w hobby.


Co roku klub organizuje ponad 10 imprez 4×4 o charakterze turystyczno – sportowym. W ciągu minionych lat, w imprezach organizowanych przez klub, wzięło udział ponad 8 tysięcy osób. Wizytówką St. Petersburskiego „Off – Road Club” jest Rajd Przeprawowy Ladoga Trophy. To największy i najbardziej znany na świecie projekt klubu. Jest uważany za jedno z największych zdarzeń „w kategorii” off – road nie tylko w Rosji, ale także na świecie. Może wydaje się to dziwne, ale na naszym globie nie ma tak wiele znanych, międzynarodowych terenowych rajdów przeprawowych, gdzie mogą startować samochody terenowe z kategorii ekstremalnych. Należą do nich takie rajdy, jak: „Outback Challenge”, organizowany na kontynencie australijskim, „Croatia Trophy” w Chorwacji, „Ladoga Trophy” – w Rosji i malezyjski „Rainforest Challenge”.

Biorąc pod uwagę długość trasy, która wynosi ponad 1200 km, w tym 120 km samych odcinków specjalnych, czas trwania 9 dni, 200 – 250 załóg z 15 – 20 krajów – Ladoga Trophy uznawana jest za rekordzistę.

W 2007r. Ladoga Trophy organizowana jest już jedenasty raz. Po raz jedenasty organizatorzy rajdu wyznaczyli trasy w niezwykle malowniczych miejscach wokół Jeziora Ładoga. Przez 9 dni załogi z wielu zakątków naszej planety będą pokonywać bezdroża Guberni Leningradzkiej, Karelii i Półwyspu Karelskiego.


W rajdzie będą startować samochody 4×4 praktycznie wszystkich marek: od rosyjskich UAZÓW i NIV przez Toyoty, Nissany po Land Rovery. Będzie można zobaczyć samochody ze standardowym wyposażeniem oraz zbudowane specjalnie do imprez o charakterze przeprawowym. W zależności od modyfikacji aut pojazdy klasyfikują się do kilku klas: Sport – TR1, Sport – TR2, Sport – TR3 i Proto Sport. Natomiast załogi startują w kilku grupach: Sportowej, Rajdowej i Turystycznej. Mają one swoje trasy, swoje zwycięstwa, swoich bohaterów i swoje intrygi.

Największe zainteresowanie budzi ostatnio klasa Turystyczna. Dynamiczny rozwój tej klasy w Ladoga Trophy to proces powrotu sportu off – road do korzeni. Stale rośnie ilość uczestników, którzy w trakcie rajdu chcą przede wszystkim odpocząć nawiązać nowe przyjaźnie. Yurij Ovchinnikov, Prezes St. Petersburskiego „Off – Road Club`u” tak to komentuje: „Intensywny rozwój klasy Turystycznej na Ladoga Trophy, to zjawisko wynikające z reguły rzeczy. Profesjonalne przygotowanie samochodów do klasy Sport (przypis tłumacza: no limit, ekstremalnej) wymaga dużych inwestycji finansowych. Dlatego off – road, jako konkurencja sportowa, nie może być konkurencją masową. To bardzo droga i specyficzna branża. Turystyka off-roadowa (klasa Turystyczna – przypis tłumacza) wymaga dużo niższych nakładów finansowych, dając jednocześnie masę zadowolenia. Tak mi się wydaje...”

Niezależnie od tego, że Ladoga Trophy już po raz jedenasty będzie wiodła wokół wielkiego, słynnego jeziora Ładoga, organizatorzy są pewni, że każdy z uczestników przeżyje wiele niezwykłych przygód, chociażby z powodu nowych odcinków specjalnych. A przede wszystkim dlatego, że nowe doznania to ludzie, przyroda, zdarzenia, „zachowania” samochodów a nawet pogoda. Wcześniejsi gospodarze rejonów wokół Ładogi, Finowie, zostawili w dziedzictwie taką ilość zapomnianych i zarośniętych dróg i ścieżek, że organizatorom Ladoga Trophy pomysłów na nowe trasy wystarczy jeszcze na wiele, wiele lat. I najważniejsze jest to, że wokół Ładogi jest tak wiele przepięknych miejsc, które nie tracą nic ze swojego uroku nawet, jeżeli podziwia się je setki razy. Składają się na to wydmy i wodospady, skały i inne, przepiękne miejsca. Wśród miłośników off-roadu startujących w Ladoga Trophy jest coraz więcej zwolenników samochodów ze standardowym, fabrycznym wyposażeniem lub tylko z niewielkimi przeróbkami. To też jest powodem, umacniania się rajdu na pozycji jednej z największych i oferujących wielkie wyzwania imprez off-roadowych.


Yurij Ovchinnikov zapewnia, że organizatorzy dadzą uczestnikom wszystko, po co przyjechali na Ladoga Trophy: wyzwanie dla siebie i pojazdu, interesujące trasy i wspaniałe przygody, a wszystko wśród niezwykłej, dzikiej przyrody.  

Tekst: Olga Orłowa – Centrum Prasowe St. Petersburski Off – road Club
Tłumaczenie: Agnieszka Rachtan


Zobacz co piszą na Forum Quadzik.pl:
Ładoga Trophy

Prześlij do znajomego:
link do artykułu Rajd Ladoga Trophy

wstecz
REKLAMA



jak zamieścić...
Prawa autorskie RSS Reklama Polityka Cookies Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone - Quadzik.pl - wszystko o quadach 2004-2018. ISSN 1899-9158.