Nowy użytkownik Outlandera 800 XXC 2011

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami Bombardier / Can-am
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Glodzilla
Posty: 38
Rejestracja: czw 05 wrz, 2013
Quad:: Can am Outlander
Imię: Marcin

Re: Nowy użytkownik Outlandera 800 XXC 2011

Post autor: Glodzilla » pn 02 mar, 2015

a podobnie z ceną jak moja .
Wyjście z airboxa jest kanciaste jak u ciebie :) wiec czekam na twoje efekty ja mam plan dać na zewnątrz miekką gume osłona amorka od fiata jak ktoś tu opisywał graty już zakupiłem tylko jeszcze tego nie robie bo czekam na tą rure kanciastą . Jak tak patrze pod ten licznik to się zastanawiam jak te rury tam upchać ?

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Nowy użytkownik Outlandera 800 XXC 2011

Post autor: DKfan » pn 02 mar, 2015

Tez miałem plan na osłonę amorka ale u jankesow podpatrzylem ze rozgrzewają ta rurę i formatu ja na okrągły przekrój 2 cale wiec skoro oni dają radę to ja też :-)
Natomiast mam te same obawy co do zmieszczenia wszystkiego. Wylotu z cvt nie będę dawał pod licznik ale trochę niżej to nawet lepiej bo nie będzie wylot blisko wlotu. Jak będzie problem będę myślał nad dziurawieniem osłony ale to ostateczność
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
Glodzilla
Posty: 38
Rejestracja: czw 05 wrz, 2013
Quad:: Can am Outlander
Imię: Marcin

Re: Nowy użytkownik Outlandera 800 XXC 2011

Post autor: Glodzilla » pn 02 mar, 2015

Ja chyba będę dziurawił osłonę i wypuszczę sobie kawałek rurki do góry . podziel się tymi zdjęciami czy filmem o tym rozgrzewaniu

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Nowy użytkownik Outlandera 800 XXC 2011

Post autor: DKfan » śr 04 mar, 2015

Ok, słowo się rzekło więc zamieszczam początek relacji ze snorklowania.

Na wstępie napiszę że bez zdejmowania podnóżka a co za tym idzie części dolnej nadkola trudno wyciągnąć snorkiel od wlotu CVT, a wyciągnąć go trzeba żeby przeprowadzić prace na wlocie do airboxa. Dopiero odcięcie (i tak ją trzeba odciąć bo inaczej brak miejsca na kolanko które będzie wychodziło z wlotu do airboxa)górnej części maskownicy wlotu do airboxa z trudem ale umożliwia usunięcie wlotu cvt dołem przez nadkole.

Potwierdziły sie relacje z US, materiał z którego zrobiona jest rura wchodząca do airboxa, bardzo uplastycznia sie pod wpływem temperatury, nawet za bardzo bo zaczęła się zachowywać jak plastelina więc polecam podgrzewać powoli z większej odległości.

Zmianę kształtu z czworokątnego przeprowadziłem za pomocą redukcji 50/32, najpierw lekko ją rozepchnęła mniejsza srednica a potem stożkowe przejcie miedzy jedną a drugą średnicą ładnie nadało kształt rurze aż do osiągnięcia pożądanego kształtu. Z racji lepszego dojścia bardziej wyprofilowała się część zewnętrzna do airboxa ale nie powinno być z tym problemów, na wszelki wypadek wzmocnie ją jeszcze cienką warstwa poxipolu.

Jak widać na zdjęciach wyszedłem z airboxa kolankami a górę robię z rury silikonowej ponieważ można ja nieco ścisnąć i uzyskać owalny kształt, dzięki temu będzie ją łatwiej zmieścić pod licznikiem.
Wlot do cvt planuję puścić równolegle poniżej snorkla airboxa.
Załączniki
trasowanie redukcją.jpg
zmiana kształtu wlotu.jpg
snorkiel.jpg
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
Glodzilla
Posty: 38
Rejestracja: czw 05 wrz, 2013
Quad:: Can am Outlander
Imię: Marcin

Re: Nowy użytkownik Outlandera 800 XXC 2011

Post autor: Glodzilla » śr 04 mar, 2015

dałeś jeszcze tą rurke na sylikon ? opaską będziesz skręcał czy to już wystarczy ?

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Nowy użytkownik Outlandera 800 XXC 2011

Post autor: DKfan » pn 09 mar, 2015

Kibelrurkę wchodzącą do rury airboxa dałem na silinkon a na rurkę airboxa jeszcze cybant, rurki dałem na wcisk + mała ilość kleju dwuskładnikowego na rant aby je skleić i na rurkę silikonowa cybant. W drodze eksperymentów okazało się że jedyne sensowne ułożenie rury nie zmieniające jej przekroju to takie jak na załączonym zdjeciu. Rura od CVt pójdzie albo na drugą stronę airboxa dookoła przewodów albo pod boczną część obudowy. NIestety nie doszła do mnie na czas ponieważ firma gdzie ja zamówiłem nie raczyła mnie powiadomić że będą mieli tydzień opóźnienia.
Załączniki
snorkiel airbox.jpg
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Nowy użytkownik Outlandera 800 XXC 2011

Post autor: DKfan » pn 09 mar, 2015

DKfan pisze:Kibelrurkę wchodzącą do rury airboxa dałem na silinkon a na rurkę airboxa jeszcze cybant, rurki dałem na wcisk + mała ilość kleju dwuskładnikowego na rant aby je skleić i na rurkę silikonowa cybant. W drodze eksperymentów okazało się że jedyne sensowne ułożenie rury nie zmieniające jej przekroju to takie jak na załączonym zdjeciu. Rura od CVt pójdzie albo na drugą stronę airboxa dookoła przewodów albo pod boczną część obudowy. NIestety nie doszła do mnie na czas ponieważ firma gdzie ja zamówiłem nie raczyła mnie powiadomić że będą mieli tydzień opóźnienia.
W piątek dotarła do mnie jeszcze osłona tylnej części ramy z zestawu Zygo. Fabryczne osłony XXC nie obejmują osłony ramy od skrzyni biegów aż do końca (dla czego?) jako że na rami widać w tym miejscu że obciera chociażby o gałęzie i traci lakier postanowiłem ten element uzupełnić, zwłaszcza że to nie droga inwestycja a osłonka waży może 2kg z czego i tak część odejdzie ponieważ
aby dostosować ją do oryginalnych osłon należy skrócić ją o jakieś 30% oraz nawiercić kilka otworów które umożliwią spływanie wody i błota
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
marioIII
Posty: 692
Rejestracja: wt 20 sty, 2015
Quad:: siwy OUT 500L był: Sportsman 800 EFI i Rancher TRX 350 FE
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Katowice

Re: Nowy użytkownik Outlandera 800 XXC 2011

Post autor: marioIII » śr 11 mar, 2015

No Jacek, widzę, że maszyna przybiera na jakości :) , choć i fabrycznie chyba wiele jej nie brakuje..
Jeśli ktoś chciałby pośmigać w zielonogórskim lub na Śląsku
https://www.facebook.com/marioIIIPL
https://www.youtube.com/playlist?list=PL5lFyuP3ZljO-U2x85z_Bt4eB7q_xu3hG

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Nowy użytkownik Outlandera 800 XXC 2011

Post autor: DKfan » śr 11 mar, 2015

marioIII pisze:No Jacek, widzę, że maszyna przybiera na jakości :) , choć i fabrycznie chyba wiele jej nie brakuje..
W zasadzie poprawiam te rzeczy przy ktorych projektowaniu BRP nie wzieło pod uwagę rzeczywistych warunków jazdy.
- wlot powietrza airboxa ustawiony do przodu to kiepski pomysl bo lapie wszystkie brudy i po 150km filtr nadaje sie do prania + niebezpieczeństwo przypadkowego wejscia wody przy zbyt dynamicznym pokonaniu przeprawy
- wlot powietrza cvt zbiera również cały brud z otoczenia 50km i nadaje sie do zdjecia i czyszczenia, będzie wiec skierowany do tyłu
- termometr pokazujący temperaturę silnika przy V2 bardzo sie przydaje
- brak osłony końca ramy to dla mnie dziwny pomysł przy jednoczesnym fabrycznym zestawie sięgającym za skrzynię biegów.

Apropos osłony ramy z Zygo, jest już przygotwana do skrócenia, ajk widac na zdjeciu trzeba sporo odciąć.
Załączniki
20150311_113536.jpg
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
Zmora1966
Quadowa Grupa Południe
Posty: 2467
Rejestracja: pt 30 sie, 2013
Quad:: CanAm 800XT - była CFka X8, Keeway 300 GTX, Honda
Imię: Sławek
Lokalizacja: Czernichów k. Krakowa
Kontakt:

Re: Nowy użytkownik Outlandera 800 XXC 2011

Post autor: Zmora1966 » śr 11 mar, 2015

TY zakładasz osłony? a co z wagą ? :)
Zmora
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl

:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Bombardier / Can-am”