Subskrybuj RSS
Szukaj
Rynek quadów
Testy quadów i akcesoriów
Opisy quadów
Gadżety
Akcesoria quadowe
Aktualności rynkowe
Motoryzacja
Samochody
Imprezy quadowe
Relacje z imprez
   - Rajd Dakar
Kalendarz imprez quad / atv
Filmy quad `owe
Poradnik
Od czego zacząć
Technika jazdy
Paragraf
Warsztat i serwis
Tuning
Słowniczek
Ekologia
Gdzie jeździć
Pierwsza pomoc
Nawigacja
FORUM Quadzik.pl
Giełda
Quady nasza pasja
Grupy quadowe
Ja i mój quad
Wywiady
Loża szyderców
Konkursy
Patronat medialny
Silesia Quad Adventure
Poland Trophy
Mistrzostwa OFF-ROAD
MT Rally / MT Series
Dzicz Bieszczadzka
Zlot Grizzly
Wystawa Motocykli
Motomaraton
Polish ATV Challenge
Grupa 4x4
sQuadzik
Przydatne linki i adresy
Niespodzianki
CHumor quadowy
GPSownia
Quadzikowe
Filmy quadzikowe
Kalendarze quadowe
Gazeta quadowa
Polaris Ranger RZR 800… inny wymiar zabawy quadowej
Polaris Ranger RZR 800… inny wymiar zabawy quadowej
Grzegorz Głowienka
Pierwsze wrażenia
Jak zobaczyłem RZRa to stwierdziłem, że takie coś przydałoby się Quadzikom. Myślałem oczywiście o naszych potrzebach – czyli przemieszczaniu się po trasach rajdów przeprawowych oraz zawodów sportowych w celach relacyjnych, zdjęciowych i filmowych a także poruszaniu się w celach rekreacyjnych i turystycznych. Wymiary zbliżone do quada, ale przede wszystkim dwa niezależne miejsca dla dwóch osób i z tyłu wodoodporna skrzynia na aparaty i kamery. Od tej pory nie spałem po nocach, codziennie myślałem i myślałem… Mam nadzieję, że żona tego nie przeczyta, ale zakochałem się :)… w RZRze... Aż pewnego dnia niespodzianka - dostaliśmy prezent od firmy POLSON. I marzenia stały się rzeczywistością. Polaris Ranger RZR 800 stał się w sezonie 2008 oficjalnym QUADZIKOWOZEM, jak go pieszczotliwie nazwaliśmy.

Pierwszym wyzwaniem dla RZRa była relacja z River Ride V... Trasa dla mediów (czyli około 120 km przez 2 dni) pokonała nas tylko w dwóch miejscach, zwalone drzewo pod którym quady przejeżdżały, skutecznie zmusiło nas do poszukania objazdu oraz bardzo stromy podjazd - dziś już wiem, że RZR spokojnie radzi sobie z takimi podjazdami jak i zjazdami, ale wtedy przejechaliśmy nim niespełna 100 km i mieliśmy najzwyczajniej pietra.

Drugie wyzwanie, to dwudniowy test, na którym przejechaliśmy w piachu, wodzie i błocie, po czołgowiskach, szutrówkach i piaskowniach łącznie około 170 km. Co ja tam będę was zanudzał – obejrzyjcie po prostu film z naszych jazd...

Obejrzyj film z pierwszych jazd Polaris Ranger RZR 800
przygotowany przez TV Quadzik.pl

Rozmiar 18,1 MB - czas trwania – około 3 minut, plik flv, format 16:9.



Podsumowanie - czyli co na plus a co na minus:

Na plus:
  • Komfortowe zawieszenie
  • Wymiary zbliżone do parametrów dużych quadów przeprawowych
  • Bogate wyposażenie opcjonalne
  • Skuteczne hamulce
  • System hamowania podczas zjazdu dobrze spowalniał pojazd
  • Duża stabilność przy podjazdach i zjazdach
  • Szybka reakcja na dodanie gazu
  • Homologacja
  • Prędkość maksymalna około 90 km/h (co w tej klasie pojazdów jest bardzo dobrym wynikiem, szkoda tylko że przy tej prędkości następuje odcięcie zapłonu, bo RZR chciałby jechać jeszcze szybciej)
Na minus:
  • Wysoka cena pojazdu wraz z wyposażeniem dodatkowym
  • Tendencja do odrywania się kół w ciasnych, szybko pokonywanych winklach z głębokimi koleinami (była to zapewne wina zbyt zmiękczonego zawieszenia)
  • Dość duże spalanie (pierwszego dnia w ostrym piachu i z gazem wciśniętym praktycznie do oporu, na baku przejechaliśmy około 70 km, drugiego dnia przy spokojniejszej jeździe przejechaliśmy ponad 100 km i została jeszcze 1 kreska na wskaźniku)
  • Utrudnione wsiadanie i wysiadanie (przy założonych opcjonalnie tekstylnych boczkach)
Podstawowa wersja RZRa bez homologacji to wydatek rzędu 49 900 PLN, a za wersję homologowaną trzeba zapłacić 56 900 PLN

RZRa dzięki firmie POLSON będziemy ujeżdżać przez cały 2008 sezon. Na bieżąco będziemy zdawali relację z plusów i minusów, jakie wyjdą w czasie eksploatacji. Do tej pory przejechaliśmy nim już około 330 km…

Zdjęcia i tekst: Jarek Kobierski i Grzegorz Głowienka, www.quadzik.pl
Zawsze jeździmy w ochraniaczach.

wstecz
REKLAMA



jak zamieścić...
Prawa autorskie RSS Reklama Polityka Cookies Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone - Quadzik.pl - wszystko o quadach 2004-2018. ISSN 1899-9158.