
Quady sportowe to cały czas rozwijający się rynek. Can-Am stanął przed nie lada zadaniem. Stworzył od podstaw produkt, który nie tyle ma nadążać za konkurencją w najbardziej sportowej klasie 450, ale ma wyprzedzać ją swoimi rozwiązaniami. Ogólna budowa DS 450 nie odchodzi znacznie od utartych kanonów. Jeżeli pojazd ma się sprzedawać, musi być starannie wykonany i nie może odbiegać od ścisłej czołówki.
Rama w Can-Am DS 450 to nowatorska konstrukcja opierająca swój kształt na dwóch piramidach sklejonych do siebie podstawą. Doskonale przenosi naprężenia powstające w trakcie jazdy, czyniąc ją naprawdę wytrzymałą.
Obejrzyj film z testów Can-Am DS450:
Jednostką napędową Can-Am’a jest znany ze swoich osiągów, silnik ROTAX. Ten jednocylindrowy, czterosuwowy motor o pojemności 449,3 ccm zasilany jest elektronicznym wtryskiem paliwa (EFI). Silnik Rotaxa uwielbia wysokie obroty, ale również w niskich zakresach obrotów sprawia wrażenie, że mocy mu nie brakuje.
Manualna pięciostopniowa skrzynia biegów za pomocą łańcucha przenosi napęd na tylną oś quada.
Can-Am należy do jednych z najlżejszych w klasie 450. Waga bez płynów to tylko 156 kg, co w porównaniu z konkurencją jest bardzo dobrym wynikiem.
Zawieszenie spełnia oczekiwania raidera. Nie jest to jednak „amerykański kanapowiec”. DS. 450 został wyposażony w gazowe amortyzatory Kayaba, które nieźle radzą sobie z nierównościami i są przyjazne dla zawodnika.
Wyścigówka DS 450 dysponuje dobrymi hamulcami przednimi. Dwutłoczkowe zaciski i tarcze o średnicy 182 mm przyzwoicie zatrzymują pojazd.
Z tyłu zacisk jednotłoczkowy na tarczy o średnicy 198 mm. Tarcza tylna o kształcie wielolistnej koniczynki skutecznie pomaga w samooczyszczaniu.
Standardowo DS 450 komunikuje się z nami za pomocą trzech lampek: wskaźnika niskiego poziomu paliwa, wskaźnika biegu jałowego oraz kontrolki silnika.
Lampy w testowanej wersji są seryjnie całkowicie podatne na demontaż, co pomaga w przystosowaniu quada na tor wyścigowy.
Testowany przez nas pojazd nie był nowy. Niestety brakowało czasami hamulców, co utrudniało dohamowania przed zakrętami oraz ograniczało sterowalność pojazdem w powietrzu.
Również zużyte amortyzatory już tak skutecznie nie przylegały do toru, a w trakcie jazdy po wybojach nie tłumiły nierówności tak, jakbyśmy tego oczekiwali.
Quad jest dobrze wyważony i w powietrzu słucha się ridera.
Can-Am DS 450 dostępny jest w kolorze żółtym. Dla amatorów sportowych wrażeń Can-Am przygotował wersję DS 450 X w czarnym kolorze przystosowana seryjnie do zawodów: przednie amortyzatory z regulacją dobicia, czarne aluminiowe felgi (tylne typu trac-lock), aluminiowe: podłogi, zderzak przedni oraz kierownicę, a także szybko demontowane sprzęgło, grafikę i siedzenie serii „X”.
Podsumowując, nawet lekko „zjechany” Can-Am DS 450 dostarczał nam na torze wiele przyjemności.
Dodać należy, że już teraz niektórzy czują za sobą kanadyjski oddech.
NA PLUS
- Quad jest bardzo cichy.
- Niska masa suchego pojazdu.
- Moc odczuwalna już od dolnego zakresu obrotów.
- Dobre wyważenie quada i sterowalność w locie.
NA MINUS
- Mała szerokość seryjnego quada.
- Zmniejszająca się skuteczność hamulca przedniego w czasie długiego użytkowania.
- Nerwowy przy gwałtownym dodaniu gazu (na prostej lub w winklu po gwałtownym dodaniu gazu odczuwalne było znaczne podnoszenie przodu, co utrudniało sterowanie).
Podziękowania dla:
Galerie powiązane z artykułem:•
Can-Am DS450Zobacz co piszą na Forum Quadzik.pl:•
>>>>>>NOWY BRP 450 DS<<<<<Prześlij do znajomego:•
link do artykułu Can-Am DS 450 - Brzydula Betty...