Yamaha w tym roku rozsypała worek z nowościami. Po G550, przyszła teraz kolej na następcę najbardziej sportowego z seryjnych quadów – Yamahę YFZ450R. Prezentacja nowego modelu odbyła się we Francji, gdzie Jacek Bujański, kierowca Yamahy, miał okazję jako jeden z nielicznych jeździć tym właśnie pojazdem.
Obejrzyj film:
Nowa Yamaha YFZ 450R źródło: YAMAHA
YFZ450R jest to model na 2009 rok, ale jak można się łatwo domyśleć dostępny w sprzedaży będzie jeszcze w tym roku. Produkt charakteryzuje nowa rama zbudowana ze skręcanych profili stalowo aluminiowych, pozwalająca na niższe umieszczenie silnika i dodatkowe obniżenie środka ciężkości. Rama pod silnikiem jest bardzo cienka, wykonana ze stali, którą cechuje twardość i wytrzymałość. Dodatkowo pojazd jest krótszy i szerszy od poprzednika, co czyni go jeszcze bardziej bezpiecznym i sprawnym w ostrych nawrotach. Komfortu w sportowej jeździe dodaje specjalnie zaprojektowane siedzenie, które jest “przyjazne” dla niemal każdej pozycji ridera, nowe, szersze stopki pozwalają na lepsze trzymanie nogi, a regulowana kierownica w 4 pozycjach pozwala na dopasowanie pojazdu do użytkownika.
Nowa “stara” jednostka napędowa została zaadoptowana od motocykla YZ450. Wyposażona w elektroniczny wtrysk paliwa pozwala na zoptymalizowanie mieszanki dla uzyskania maksymalnej mocy silnika, oraz dzięki systemowi ISC pozwala na łatwe i odpowiednie rozgrzanie silnika przed jazdą.
Nowa 450 jest zaprojektowana wprost dla sportu. Jej konstrukcja umożliwia łatwe przygotowanie pojazdu do każdego wyścigu. Łatwo zdejmowalne plastiki z pewnością pomogą w przygotowaniach do jazdy. Nowy silnik o pojemności 449 ccm pracuje znacznie lepiej od poprzednika w niskim i średnim zakresie obrotów. Sportowej jeździe towarzyszą: dobrze skomponowane i w pełni regulowane zawieszenie, odpowiednio dobrane opony Dunlop, skonstruowane specjalnie dla tego pojazdu, charakteryzujące się bardzo dobrą trakcją i prowadzeniem, oraz doskonałe hamulce.
Yamaha YFZ450R z pewnością “zamiesza” na rynku pojazdów sportowych. Z niecierpliwością czekamy na pierwsze polskie testy tego pojazdu, o których napiszemy na łamach Quadzika...
Silnik
|
Typ silnika:
|
449ccm, czterosuwowy, jednocylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC
|
Pojemność skokowa (ccm):
|
398
|
Układ paliwowy:
|
Bezpośredni wtrysk paliwa (YFI) Yamaha Fuel Injection, 42 mm
|
Zapłon:
|
TCI
|
Rozruch:
|
Elektryczny
|
Przeniesienie napędu
|
Przeniesienie końcowe:
|
2WD, łańcuch
|
Skrzynia biegów:
|
5-cio stopniowa, manualna
|
Zawieszenie
|
Przód:
|
Niezależne podwójne wahacze, w pełni regulowane amortyzatory
|
Tył:
|
Aluminiowy wahacz wleczony, w pełni regulowany amortyzator centralny
|
Hamulce
|
Przód:
|
Hydrauliczne, tarczowe, wentylowane
|
Tył:
|
Hydrauliczny tarczowy, wentylowany
|
Opony
|
Przód:
|
AT21x7-10
|
Tył:
|
AT20x10-9
|
Wymiary / Pojemności
|
Długość (mm):
|
1796
|
Szerokość (mm):
|
1240
|
Wysokość (mm):
|
1064
|
Wysokość siedzenia (mm):
|
810
|
Rozstaw kół (mm):
|
1270
|
Prześwit (mm):
|
114
|
Pojemność zbiornika paliwa (l):
|
9,84
|
Masa pojazdu (kg):
|
184
|
Galerie powiązane z artykułem:•
Nowa Yamaha YFZ 450RZobacz co piszą na Forum Quadzik.pl:•
Yamaha YFZ450R - całkiem nowa wyścigówkaPrześlij do znajomego:•
link do artykułu Yamaha YFZ450R - całkiem nowa wyścigówka