W tym roku obserwujemy spiętrzone działania wśród producentów quadów sportowych w klasie 400-450 ccm. Każdy chce pokazać coś nowego, każdy chce zaistnieć w sporcie. I dobrze. Mam nadzieję, że na zmianach skorzystamy my –
klienci!!!. Powszechnie widzimy wchodzenie silników w klasę wtryskowych układów paliwowych. Wszyscy wiemy, że bezpośredni wtrysk jest bardziej precyzyjny, a sterowany elektronicznie dostarcza maksymalnie odpowiednio skomponowanej mieszanki.
Suzuki również chce mieć swój udział w tej klasie. Na 2009 rok zapowiedziało nowy model quada sportowego LT-Z400K9. Stylistyka pojazdu została nieco odnowiona. Quad jest bardziej sportowy i zwinny, przynajmniej z wyglądu, który stwarza pozory bardziej odchudzonej wyścigówki. Jak przystało na Suzuki, dominuje kolor żółty, ale na rynku będzie również pojazd dostępny w kolorze białym.
W charakterystyce technicznej pojazdu warto wspomnieć o zastosowanym bezpośrednim wtrysku paliwa z gardzielą o średnicy 36 mm oraz dyszą wtryskiwacza mającą 12 otworów, dostarczającą wymaganej mieszanki paliwowej. Zastosowany nowy moduł elektroniczny kontroluje dane dotyczące wtrysku paliwa, bieżących obrotów silnika, czasu zapłonu i innych parametrów w celu dostarczenia maksymalnych dostępnych właściwości pracy silnika.
Jak informuje producent, zostały poprawione właściwości ramy pojazdu. Nowa rama jest bardziej wytrzymała i sprawia, że pojazd jest stabilniejszy w zakrętach. Większość nowych rozwiązań została zaadoptowana od sprawdzonej już Suzuki LTR450. Nowa Suzuki posiada 5-biegową manualną skrzynię biegów z biegiem wstecznym. Jak na quada sportowego w klasie 400 ccm jest jednak nieco ciężkawym pojazdem.
| |
Silnik
|
Typ silnika:
|
czterosuwowy, jednocylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą
|
Pojemność skokowa (ccm):
|
398
|
Układ paliwowy:
|
Bezpośredni wtrysk paliwa Suzuki, 36 mm
|
Zapłon:
|
Elektroniczny (CDI)
|
Rozruch:
|
Elektryczny
|
Przeniesienie napędu
|
Przeniesienie końcowe:
|
2WD, łańcuch
|
Skrzynia biegów:
|
5-cio stopniowa, manualna z biegiem wstecznym
|
Zawieszenie
|
Przód:
|
Niezależne podwójne wahacze, amortyzatory olejowe
|
Tył:
|
Wahacz wleczony, amortyzator centralny - olejowy
|
Hamulce
|
Przód:
|
Hydrauliczne, tarczowe,
|
Tył:
|
Hydrauliczny tarczowy,
|
Opony
|
Przód:
|
22 x 7-10
|
Tył:
|
20x10-9
|
Wymiary / Pojemności
|
Długość (mm):
|
1830
|
Szerokość (mm):
|
1190
|
Wysokość (mm):
|
1145
|
Wysokość siedzenia (mm):
|
810
|
Rozstaw kół (mm):
|
1245
|
Prześwit (mm):
|
265
|
Pojemność zbiornika paliwa (l):
|
9,5
|
Masa pojazdu (kg):
|
193
|
Zobacz co piszą na Forum Quadzik.pl:•
Nowa Suzi na 2009 rok – LT-Z400K9Prześlij do znajomego:•
link do artykułu Nowa Suzi na 2009 rok – LT-Z400K9