Tylny dyferencjał w Rinconie

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jamaica
Posty: 34
Rejestracja: ndz 23 gru, 2007
Lokalizacja: Warszawa

Tylny dyferencjał w Rinconie

Post autor: Jamaica » czw 28 lut, 2008

Witam
Wczoraj walczyłem z tylnym dyfrem w moim Rinconie.
Robiłem rutynowy przegląd przed MC. Otwieram korek a tam czarne błoto zamiast oleju :krzyk:
Mazi nie dało się nawet spuścić przez otwór spustowy, bo była za gęsta.
Zrobiłem więc tak. Nalewałem do środka benzyny lakowej, zakręcałem, jeździłem quadem po garażu (pchając na luzie, bez silnika), po czym spuszczałem płyn i nalewałem znowu benzyny. Zrobiłem to wiele razy. Myślę, że dyfer się wypłukał w miarę dobrze. Potem nalałem nowego oleju (80W), odpaliłem silnik i pojeździłem trochę. Po czym spuściłem ten olej i nalałem nowego jeszcze raz.
Proszę doradźcie, czy taka procedura wystarczy, żeby z dyfrem było wszystko ok, czy może też powinienem coś jeszcze sprawdzić, albo zrobić :bezradny:
Tak to wyglądało:
Załączniki
Dyfer.jpg
Dyfer.jpg (30.01 KiB) Przejrzano 3234 razy

Awatar użytkownika
hawranek
Posty: 111
Rejestracja: pn 15 sty, 2007
Lokalizacja: W-wa - Powsin
Kontakt:

Post autor: hawranek » czw 28 lut, 2008

Na przyszlosc to warto przedluzyc odpowietrzenie dyfra pod zegary na kierownicy. Od razu tez warto zrobic odpowietrzenie przedniego dyfra oraz wentylatora chlodnicy.
Jezeli Ci sie chce to sa jeszcze dwa elementy, ktore warto dorobic cos a'la odpowietrzenie - dziala raczej jako zabezpieczenie przed syfem.
W tylnym dyfrze na dole masz cos rurke metalowa - z angl. "weap hole", na ktora mozna zalozyc przezroczysta rurke i tez pociganac pod zegary. To samo jest od spodu pompy wodnej - analogicznie. Zabezpiecza przed dostawaniem sie tam syfu i nie prowadzi do korozji.

Pewnie ktos bardziej techniczny moze ten temat rozwinac - Shelton? 8)
Pzdr,
hawranek

Awatar użytkownika
Jamaica
Posty: 34
Rejestracja: ndz 23 gru, 2007
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jamaica » czw 28 lut, 2008

Dzięki za odpowiedź.
Dokąd sięga rurka odpowietrzenia tylnego dyfra standardowo? Myślałem właśnie, że kończy się gdzieś z przodu.

Awatar użytkownika
hawranek
Posty: 111
Rejestracja: pn 15 sty, 2007
Lokalizacja: W-wa - Powsin
Kontakt:

Post autor: hawranek » czw 28 lut, 2008

Jak zdejmiesz przednia oslone przy kolumnie kierowniczej to 2 rurki obok siebie wchodza na zakonczenia plastykowe umieszczone na grzbiecie ramy - wyciagasz z tymi plastykami i nakladasz na konce nowe rurki i pod zegary wkladasz - warto spiac trytytkami zeby nie bylo balaganu i to wszystko. Od wentylatora jest to odpowietrzenie po lewej stronie - latwo poznac bo rurka jest przezroczysta - robisz analogicznie jak z 2 czarnymi od przedniegi i tylnego dyfra.
Te dodatkowe juz trzeba ciagnac przez quada
pzdr,
hawranek

Awatar użytkownika
BadAmstaff
Posty: 508
Rejestracja: pn 26 mar, 2007
Lokalizacja: Made in Poland
Kontakt:

Post autor: BadAmstaff » czw 28 lut, 2008

A jak jest z odpowietrzeniem w Oucie?
Bomba Atomowa 800 Zamienie GRIZZLY 700 EPS 2007 rok SALON POLSKA jeszcze 1 rok gwarancji na CAN-AM RENEGADE 800

Awatar użytkownika
Strugal
Posty: 1037
Rejestracja: pn 19 lut, 2007
Lokalizacja: Warszawa Wawer

Post autor: Strugal » czw 28 lut, 2008

Panowie w grizzlym 700 tez tak sie dzieje ??
miales farta jamaica ze to wymieniłes za wczasu
[size=75]Jesli mieszkasz na prowincji, znasz prawdziwe, mocne przeżycia i gardzisz mieszczańską manierą, doskonale wiesz co czuję,gdy zasiadam za kierownicą mojego quada.Szacunek dla wszystkich, którzy kumają o co w tym wszystkim chodzi.[/size]

robertyamaha
Posty: 600
Rejestracja: wt 01 sty, 2008
Lokalizacja: w-wa

Post autor: robertyamaha » pn 10 mar, 2008

Strugal:
Panowie w grizzlym 700 tez tak sie dzieje ??
miales farta jamaica ze to wymieniłes za wczasu
tylko honda mogła to przeżyc
Ostatnio zmieniony pn 10 mar, 2008 przez robertyamaha, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jamaica
Posty: 34
Rejestracja: ndz 23 gru, 2007
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jamaica » pn 10 mar, 2008

No niestety po Mamrach mam to znowu. Przepadły mi przez to dwa weekendy upalania :( Muszę sprawdzić rurkę odpowietrzenia bo pewnie tamtędy wchodzi woda... A dostęp jest niełatwy.
A Robert co Ty takim zwolennikem Hondy się stałeś?

Awatar użytkownika
Strugal
Posty: 1037
Rejestracja: pn 19 lut, 2007
Lokalizacja: Warszawa Wawer

Post autor: Strugal » pn 10 mar, 2008

Panowie trzeba wkoncu smigac :lol:
było trzeba yamahe kupic 1000km i olej w dyfrach dobry :P
[size=75]Jesli mieszkasz na prowincji, znasz prawdziwe, mocne przeżycia i gardzisz mieszczańską manierą, doskonale wiesz co czuję,gdy zasiadam za kierownicą mojego quada.Szacunek dla wszystkich, którzy kumają o co w tym wszystkim chodzi.[/size]

Awatar użytkownika
mesel
V-ce Admin
Posty: 1179
Rejestracja: sob 17 lut, 2007
Quad:: Kymco MXU 500, SYM 200 TRUCK RUNNER, Piaggio X Evo 209
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa - Wawer
Kontakt:

Post autor: mesel » śr 12 mar, 2008

Strugal
1000km i olej w dyfrach dobry
szkoda że nie pyszny ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”