Post
autor: Ikar » pn 19 gru, 2016
Słaby dół nie jest może w 100% trafnym określeniem. Benzyniak to nie diesel, każdy silnik zasilany bezołowiówką potrzebuje wyższych obrotów aby uzyskać maksymalny moment. Różnica między silnikami seryjnymi a tymi od ER6 jest zasadnicza. ER6 jest silnikiem stricte na szosę - tam wymagane są długie przełożenia - takie właśnie długie przełożenia powodują że silnik znacznie dłużej wkręca się na te obroty które rzeczywiście "dają kopa". W przypadku seryjnych silników Raptor/LTR tego problemu nie ma, jest 5 biegów które są wystarczająco krótkie aby wydusić 100% ze swojego silnika. Oczywiście coś kosztem czegoś dzielność terenowa jest na dużo wyższym poziomie, ale na asfalcie oczywiście seria nie ma szans.
Kolega Gateway fajnie to opisywał - długi podjazd z wybiciem w 3/4 górki, LTR wspina się na 3 biegu - przed wybiciem odjęcie gazu, bieg jest na tyle krótki, że silnik bez problemu wyciągnie się na wyższe obroty i nie zostanie zdławiony.
Ta sama górka ER6 - bieg 1 - nie podejdzie bo za niska prędkość, bieg 2 - prędkość znowu zbyt wysoka - dużo niższe obroty podczas wspinania, odjęcie gazu na hopce powoduje zdławienie silnika no i zostajemy z ręką w nocniku.
Tak to wygląda z mojej strony, oczywiście jest to już bardziej ekstremalna sytuacja niż niedzielne pyrkanie z chłopakami po żwirowni. Do takich w zupełności wystarcza Access z Cb500 - moim zdaniem baaardzo udany sprzęt. Tak samo wyprawy długie proste jazda twardymi szutrami czy asfaltem, mega temat - mamy do wyboru szeroki wachlarz obrotów, nie zarzynamy silnika przy 120km/h tylko sobie luźno pyrkamy w ciszy, spokoju, przy niskim zużyciu paliwa nie martwiąc się wymianą oleju co 1000km. Oczywiście tutaj kontr argumentem jest wymiana zębatki, oczywiście to pomoże - ale nie na tyle żeby dorównać obrotami serii. Dlatego moim zdaniem w przypadku porównania dzielności terenowej seryjnego LTR a LTR ER6 ten pierwszy zbiera wszystko - pod warunkiem że nie ścigają się na prostej.
Na grafice którą wkleiłeś też widać że seria Raptora uzyskuje maks moment 1200 obr niżej niż ER6 (który moment ma minimalnie większy). Czy jest to dużo czy mało - w połączeniu z długimi biegami ? Na to najlepiej odpowiedzieć sobie po przejechaniu się jednym i drugim quadem.
Ozo Drapers Squad