SWAP Lucky Star

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami Access (dawniej Lucky Star)
Marcin ATV SWAP Garage
Posty: 2275
Rejestracja: pn 23 cze, 2014
Quad:: Hulajnoga elektryczna
Imię: Marcin

Re: SWAP Lucky Star

Post autor: Marcin ATV SWAP Garage » pt 15 lip, 2016

Bedzie pasował ;)
Zapraszam Na Moją stronę www.a*s*g*.pl Pozdrawiam .

Awatar użytkownika
Syki
Posty: 60
Rejestracja: czw 12 maja, 2016
Quad:: Lucyfer 500
Imię: Piotr
Lokalizacja: Dolna Grupa k/Grudziądza
Kontakt:

Re: SWAP Lucky Star

Post autor: Syki » pt 15 lip, 2016

Wielkie dzięki Marcin :-) W takim razie biorę. Tył będę miał już z głowy.

Wysłane z mojego SM-G386F przy użyciu Tapatalka

Marcin ATV SWAP Garage
Posty: 2275
Rejestracja: pn 23 cze, 2014
Quad:: Hulajnoga elektryczna
Imię: Marcin

Re: SWAP Lucky Star

Post autor: Marcin ATV SWAP Garage » pt 15 lip, 2016

Zapraszam Na Moją stronę www.a*s*g*.pl Pozdrawiam .

Awatar użytkownika
Syki
Posty: 60
Rejestracja: czw 12 maja, 2016
Quad:: Lucyfer 500
Imię: Piotr
Lokalizacja: Dolna Grupa k/Grudziądza
Kontakt:

Re: SWAP Lucky Star

Post autor: Syki » pt 15 lip, 2016

Przyznam, że cały czarny robi nawet niezłe wrażenie... Nie chciałeś zasłonić tylnej sprężyny i przemalować tylnego wahacza? Wtedy byłby kompletny :)

Marcin ATV SWAP Garage
Posty: 2275
Rejestracja: pn 23 cze, 2014
Quad:: Hulajnoga elektryczna
Imię: Marcin

Re: SWAP Lucky Star

Post autor: Marcin ATV SWAP Garage » sob 16 lip, 2016

miało być tak ...i tak jest ;)
Zapraszam Na Moją stronę www.a*s*g*.pl Pozdrawiam .

Awatar użytkownika
Gorgolesco
Posty: 106
Rejestracja: ndz 15 lut, 2015
Quad:: Kawasaki LS 650
Imię: Michał
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: SWAP Lucky Star

Post autor: Gorgolesco » sob 16 lip, 2016

Ostatnio zauważyłem spory luz na jednej główce sworznia dolnego wahacza, a jak wiadomo są one "podobno" niewymienialne, jednak zanim miałbym kombinować z końcówką drążka samochodowego, tak jak to kiedyś opisywał Ropa, postanowiłem kupić sworznie od moto-maniak.eu, które jak sam sprzedawca twierdzi po niewielkich przeróbkach będą pasować i faktycznie tak jest :)
Do dostosowania wahacza do nowego sworznia będzie potrzebna jedynie szlifierka i ewentualnie prasa.
Wahacz należy zeszlifować najpierw z dołu, to umożliwi wyciągnięcie starego sworznia a następnie z góry tak aby w osadzeniu miał 20mm wysokości, ogólnie wystarczy szlifnąc wystające "nadlewki" z góry i z dołu i będzie gitara, jednak przed wsadzeniem nowego sworznia zalecam zmierzyć suwmiarką wysokość bo gdyby okazało się że jest więcej niż 20mm nie założymy wtedy segera a sam sworzeń wchodzi dość ciasno i możemy mieć problem żeby go wyjąć w celu doszlifowania.
Poniżej fotki i link do sklepu.
Polecam bo sam sworzeń siedzi jak powinien a przeróbka jest banalnie prosta.

http://www.moto-maniak.eu/sworzen-kulis ... -7866.html
Załączniki
06-wahacz-dolny-lewy_7698_20160716065527602.jpg
06-wahacz-dolny-lewy_7698_20160716065527602.jpg (21.64 KiB) Przejrzano 2403 razy
DSC_0088.jpg
DSC_0086_20160716070619765.jpg
DSC_0087.jpg
DSC_0089_20160716070938071.jpg
DSC_0090.jpg
DSC_0092.jpg
DSC_0094_20160716070050431.jpg

Awatar użytkownika
gateway
Posty: 275
Rejestracja: czw 23 kwie, 2015
Quad:: ls500

Re: SWAP Lucky Star

Post autor: gateway » sob 16 lip, 2016

Większość ludzi nawet nie wie, że ma luz na tym dolnym sworzniu. Gdy quad stoi na kołach to bardzo ciężko go wyczuć. Wystarczy podłożyć coś pod przedni bumper tak aby koła były w powietrzu i poruszać górnym wahaczem w górę i dół jednocześnie obserwując dolny sworzeń.
Założę się, że większość quadów z przebiegiem ponad 6-7 tys będzie miała luz na sworzniu dolnym. Oczywiście zależy od tego w jakim terenie quad jeździł.

Awatar użytkownika
Gorgolesco
Posty: 106
Rejestracja: ndz 15 lut, 2015
Quad:: Kawasaki LS 650
Imię: Michał
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: SWAP Lucky Star

Post autor: Gorgolesco » sob 16 lip, 2016

Ja w swoim quadzie owy luz wybadałem przypadkiem ponieważ borykałem się w ogóle z luzem w układzie jezdnym bo przy prędkości rzędu 130-140 quad nabierał takich wibracji iż można było odnieść wrażenie że się zaraz rozpadnie a kierownica latała jak chorągiewka na wietrze.
Najczęściej jest to przyczyna wywalonych końcówek dorążków jednak u mnie całe drążki są nowe wraz z końcówkami. Miałem luz na sztycy kierownicy na dole -teflonowa tulejka była już wylizana, jednak po jej wymianie w dalszym ciągu wszystko latało, wtedy właśnie złapałem za przedni bumper i podczas dźwigania okazało się że jedno koło podnosi się do góry a drugie "2 cm później".
Mój sworzeń siedział w wahaczu tylko dzięki grawitacji a w momencie oderwania od ziemi ciągną go do góry amortyzator.
Teraz po wymianie jest niemal idealnie, gdybym jeszcze wywarzył koła to mógłbym jechać 140 że szklanką pełną wody na kierownicy :P

Awatar użytkownika
gateway
Posty: 275
Rejestracja: czw 23 kwie, 2015
Quad:: ls500

Re: SWAP Lucky Star

Post autor: gateway » sob 16 lip, 2016

Luzów na tym sworzniu nie można bagatelizować, bo na nim spoczywa cały ciężar quada.
Jeśli ten sworzeń się rozleci, to dolny wahacz spada na ziemię. Skutki tragiczne.
I tutaj błędnie interpretujesz jego działanie, bo siła działająca na ten sworzeń to siła rozciągająca, a nie ściskająca. Amortyzator pcha cały wahacz w dół, a zwrotnica ciągnie w górę. Więc może dojść do wyrwania "gałki" z wahacza.

Awatar użytkownika
Gorgolesco
Posty: 106
Rejestracja: ndz 15 lut, 2015
Quad:: Kawasaki LS 650
Imię: Michał
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Re: SWAP Lucky Star

Post autor: Gorgolesco » sob 16 lip, 2016

Tak jak piszesz, ja moją "gałke" po odkręceniu wahacza wyciągnąłem palcami z gniazda w którym jest ona osadzona, wcześniej odcinając stalowy kołnierz który jest pod gumową odłoną i to właśnie na tym kołnierzu ona się tylko trzymała.

Zablokowany

Wróć do „ACCESS / Lucky Star”