Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Konfrontacje modeli, porównania, zalety i wady...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: Ikar » czw 28 maja, 2015

Owszem nie ma ale czy to minus ?
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
Zmora1966
Quadowa Grupa Południe
Posty: 2467
Rejestracja: pt 30 sie, 2013
Quad:: CanAm 800XT - była CFka X8, Keeway 300 GTX, Honda
Imię: Sławek
Lokalizacja: Czernichów k. Krakowa
Kontakt:

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: Zmora1966 » czw 28 maja, 2015

DKfan pisze:
Zmora1966 pisze:Ponieważ Jacek zakończył tekst na temat gum więc napisze tak:
Wcale o oponach nie skończyłem. Mi się gadka o nich nigdy nie kończy.
ani przez moment w to nie wątpiłem - może źle się wyraziłem miałem raczej na myśli ze na tym skończył się wątek w tym poście :)

Fajnie że Paweł zakupił bombkę - zapraszam do wpisów na tym poście, będzie fajne miejsce z wymianą naszych wspólnych opinii i działań w zakresie przeróbek i usprawnień bombek :) Swoją drogą - miała nie być żółta a widzę że jednak klasyk :)
Zmora
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl

:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

Awatar użytkownika
Zmora1966
Quadowa Grupa Południe
Posty: 2467
Rejestracja: pt 30 sie, 2013
Quad:: CanAm 800XT - była CFka X8, Keeway 300 GTX, Honda
Imię: Sławek
Lokalizacja: Czernichów k. Krakowa
Kontakt:

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: Zmora1966 » czw 28 maja, 2015

Ikar pisze:Owszem nie ma ale czy to minus ?
i to jest dobre pytanie :) :oklaski:
Na początku po przesiadce z CFki strasznie mi brak klamki prawej przeszkadzał...ale z każdą chwilą się do tego przyzwyczajam i coraz mniej mi to przeszkadza.... Przy ostrych zjazdach hamowanie silnikiem na redukcji jest tak mocne że właściwie hamulec nie ejst do niczego potrzebny - wręcz trzeba bombę poganiać :)
Zmora
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl

:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: DKfan » czw 28 maja, 2015

Ikar pisze:Owszem nie ma ale czy to minus ?
Zależy od przyzwyczajenia i punktu widzenia.
Dla Ciebie na +
Dla Pawła na -, każdy kto czyta zanalizuje sobie pod kątem swoich preferencji i przyzwyczajeń. Ja oceniam to na minus bo przyzwyczaiłem się do 2 klamek, owszem można jeździć z 1 klamką, ale po co skoro koszt dołożenia klamki oscyluje w granicach 150-300zł w zależności czy zrobi się to samemu czy zleci.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
Zmora1966
Quadowa Grupa Południe
Posty: 2467
Rejestracja: pt 30 sie, 2013
Quad:: CanAm 800XT - była CFka X8, Keeway 300 GTX, Honda
Imię: Sławek
Lokalizacja: Czernichów k. Krakowa
Kontakt:

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: Zmora1966 » czw 28 maja, 2015

no jest to argument - a z ciekawości jaki jest układ hamowania w przypadku jednej klamki w bombie? Jaki to podział? ile na przód a ile na tył, oraz jak to się ma przy hamowaniu nożnym?

Rozumiem, że dodanie klamki daje układ że na jednej jest hamowanie przodem a na drugiej tyłem, nożny nadal blokuje wszystko...ktoś to wie? ja jeszcze nie doczytałem tych niuansów :)
Zmora
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl

:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: DKfan » czw 28 maja, 2015

Zmora1966 pisze: Rozumiem, że dodanie klamki daje układ że na jednej jest hamowanie przodem a na drugiej tyłem, nożny nadal blokuje wszystko...ktoś to wie? ja jeszcze nie doczytałem tych niuansów :)
Pompa jest 2 sekcyjna więc powinien być przywrócony układ z podziałem hamowanie przód+tył+nożny przód i tył razem.
Jak wyszło napiszę po testach czy wszystko działa jak należy.

Nawiązując do Twojego pytania o podział siły hamowania wydaje mi się że w układzie nie ma regulatora siły hamowania dzielącego oś przednia/tylna, chyba że wewnątrz pompy jest jakiś patent zrobiony np sekcja tylnego hamulca jest mniejsza. To oczywiście dywagacje ale wydaje mi się że jest powtórzony mechanizm działania z hamulca nożnego. Testowałem to na Polarisie i nie zauważyłem żeby przy hamowaniu klamką koła tylne hamowały z inna siłą niż przy użyciu hamulca nożnego.

ps. przyszedł mi do głowy plus posiadania rozdzielonego układu hamulcowego, w przypadku, skonczenia sie klocków lub awarii ukłądu hydraulicznego na którejś osi możliwość hamowania wybraną osią bardzo się przydaje bo w pierwszym przypadku nie zniszczymy tarcz a w drugim nadal mamy hamulec.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
Zmora1966
Quadowa Grupa Południe
Posty: 2467
Rejestracja: pt 30 sie, 2013
Quad:: CanAm 800XT - była CFka X8, Keeway 300 GTX, Honda
Imię: Sławek
Lokalizacja: Czernichów k. Krakowa
Kontakt:

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: Zmora1966 » czw 28 maja, 2015

Wiesz...moje pytanie nie było bezzasadne :) gdzieś się spotkałem z informacją że klamka łąpie w stosunku przód/tył innym niż nożny ale równie dobrze mogła być to bujda :)
spróbuje to poszukać :)
Zmora
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl

:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: DKfan » czw 28 maja, 2015

Pytanie jak najbardziej zasadne, nawet nie myślałem o tym że chciałoby się im inwestować w komplikację układu i regulator rozdzielający siłę hamowania. 1 klamka to też cięcie kosztów. Jestem b ciekawy rozwiązania zagadki.
Obejrzałem sprzęt i jest kilka fajnych modyfikacji które są dużym ukłonem w stronę klientów ale widzę też że księgowi mieli duży udział w projekcie i kilka mniej widocznych drobiazgów jest zrobionych "po taniości"
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
Zmora1966
Quadowa Grupa Południe
Posty: 2467
Rejestracja: pt 30 sie, 2013
Quad:: CanAm 800XT - była CFka X8, Keeway 300 GTX, Honda
Imię: Sławek
Lokalizacja: Czernichów k. Krakowa
Kontakt:

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: Zmora1966 » czw 28 maja, 2015

sprawdźcie przy okazji jak macie go na warsztacie czy airbox nie jest dziurawy tak jak w przypadku kolegi od 1000, bo komuś się za długą śrubę wkręciło :)
Zmora
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl

:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: DKfan » czw 28 maja, 2015

A coś kiedyś o uszczelce airboxa pisałeś
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

ODPOWIEDZ

Wróć do „Porównania modeli”