Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Konfrontacje modeli, porównania, zalety i wady...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: DKfan » czw 07 maja, 2015

Na każdych się da jeździć Sławku jeżeli się dostosuje technikę więc myślę że twoje obietnice nie są bezpodstawne. Poprostu jedne opony pomagają tobie a innym ty musisz pomagać.Jedyna opona z którą się nie dogadałem to Itp Bajacross.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: Moja pierwsza część , opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: oolsztyniak » czw 07 maja, 2015

Temat opon i wyższości jednej nad drugą po raz trylion któryś MODE: ON

Sorry Jacku miałeś rację, chodziło o dystanse u Czopera a nie poszerzenia błotników, nie chwalił się, że ma taki pomysł w głowie ;-)
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: DKfan » czw 07 maja, 2015

Dyskusja o oponach to zazwyczaj dysputa o wyższości świat Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy. Można w kółko cały rok i nigdy się nie znudzi. Często zdanie jest subiektywne i pojawiają się opinie całkiem się wykluczające na temat tego samego produktu.
Najważniejsze żeby mieć na czym jeździć i z kim. Nawet jeżeli opona nie da rady to koledzy pomogą i jest fajnie bo coś.się dzieje. A jeżeli chodzi o poszerzenia/dystanse to.dobrze mieć czasem rację ale najważniejsze umieć że sobą rozmawiać nawet gdy jest problem z ustaleniem po czyjej stronie ta racja lezy
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
Czoper
Posty: 696
Rejestracja: wt 02 gru, 2014
Quad:: can am outlander XTP 1000
Imię: Piotr

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: Czoper » pt 08 maja, 2015

Jacku bo to chyba nie chodzi o opony ale o to by podyskutować :shock: a jak byśmy pisali ,, te i tylko te '' to jaka była by dyskusja ?
Wolność każdego Człowieka jest wartością nadrzędną......
<www.atvmoto.pl>

Awatar użytkownika
Zmora1966
Quadowa Grupa Południe
Posty: 2467
Rejestracja: pt 30 sie, 2013
Quad:: CanAm 800XT - była CFka X8, Keeway 300 GTX, Honda
Imię: Sławek
Lokalizacja: Czernichów k. Krakowa
Kontakt:

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: Zmora1966 » pt 08 maja, 2015

dokładnie... nawet nie oponuje że w Poscie o mojej bombie zrobił się "bombowy" temat o oponach :)

Z innej bajki - jak zapewne użytkownicy Bomb wiedzą główne bezpieczniki pod siedzeniem są dziwne :) Przed wyjazdem na Ukrainę postanowiłem zrobić sobie ich zapas, wychodząc z założenia że są to typowo "BOMBOWE" bezpieczniki.
Już wiem że nie a cena odbiega znacznie od tych w CanAmie - jak namierzę (takie są podobno również w Hyundai'u) to dam wam namiary - może się komuś przydać :)
Zmora
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl

:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: DKfan » pt 08 maja, 2015

W ramie G1 ze wspomaganiem bezpieczniki te są przy regulatorze napięcia.

Popełnię jeszcze małą dygresję.
Jak skończę BH26' a to nastąpi niedługo ta mam ciekawego kandydata na zastępstwo

http://www.csttires.com/int/atv/utility/stag-rear-cu58/

Jak BH ale jednak nie BH, jest szansa na lepsze trzymanie na trawersie
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
Zmora1966
Quadowa Grupa Południe
Posty: 2467
Rejestracja: pt 30 sie, 2013
Quad:: CanAm 800XT - była CFka X8, Keeway 300 GTX, Honda
Imię: Sławek
Lokalizacja: Czernichów k. Krakowa
Kontakt:

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: Zmora1966 » śr 27 maja, 2015

Ponieważ Jacek zakończył tekst na temat gum więc napisze tak:

Oryginalne gumy Bomby spisały się na Ukrainie bardzo dobrze. Oczywiście można dyskutować co by było gdyby były inne itp...tylko po co? ja nie zanotowałem większych problemów z gumami przy moim stylu jazdy.

A mieliśmy błoto, glinę, wodę, piasek i szybkie szutry oraz skałę... wszędzie tam guma spisywała się super (zresztą jak i cała bomba)
Wycisk plastiki dostały w głębokich koleinach, gdzie mocno się odgięły - teraz widze że pozostał po tym biały ślad - typowe przy odgięciu plastików..ale na pozytw, wróciły do swojej dawnej pozycji

Bombe dopiero zacząłem czyścić więc trudno mi ocenić szkody.
1. Na pewno mocno dostały osłony aluminiowe szczególnie przednia - osłona wyciągarki - przyjęła kilka dobrych kamieni
2. Straciłem jeden odblask który jest nad kołem tylnym - myślę że podejdzie z jakiegoś roweru ;)
3. Dość mocno są sfatygowane poszerzenia błotników - musze dopiero ocenić skale złamań w uchwytach itp....

Obiecałem zdjęcia i dane dotyczące bezpiecznika które są pod siedzeniem. Zapłaciłem 15 zł za szt..więc znaczna różnica w stosunku do oryginałów
IMG_0767.JPG
IMG_0768.JPG
Wygląd bomby po Ukrainie (trzeba zaznaczyć że była już wstępnie przemyta w rzece przed przekroczeniem granicy)
IMG_0790.JPG
IMG_0791.JPG
filtr powietrza raczej do czyszczenia tak jak i CVT :)
IMG_0794.JPG
IMG_0795.JPG
jak zacznę rozbierać to podam co dalej :)
Zmora
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl

:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

robertmuszka
Posty: 946
Rejestracja: pt 05 lis, 2010
Quad:: g700 2014 plus zólte xxc 800 2015
Imię: Robert
Lokalizacja: Sompolno koło Konin

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: robertmuszka » śr 27 maja, 2015

Sławku , w miśku skrzywiony drążek kierowniczy, plastiki spoko, bo nie wystają za koła, co do osłon spodu, to ja mam tylko alu na przednich wachaczach a reszta orginał, manszety ok, zmartwiło mnie zdjęcie filtra powietrza . Swoją drogą ten w bombce jest fajniejszy niż w miśku, bo lepiej sie go myje w przepołowionym pojemniku po np 5 litrowym płynie do spryskiwaczy, miśkowy jest płaski.
Bardzo podobała mi sie jazda Twoja w terenie i ostaniego dnia postawiłem sobie za cel jazde z najmniejszym uslizgiem opon, czyli im mniej utraty przyczepności tym jestem bardziej zadowolony, polecam wszystkim taki sposób jazdy, można sie wiele nauczyć i poznac nowe możliwości swoje i maszyny.Żeby nie było, że sie kogoś czepiam, poprostu jest to ciekawe doświadczenie.
Właśnie i sie przypomniało dla odmiany, że był taki czas, kiedy cukier zgubił schowek i ta jazda na pełnej petardzie w dół a potem spowrotem też była niczego sobie.

Awatar użytkownika
Zmora1966
Quadowa Grupa Południe
Posty: 2467
Rejestracja: pt 30 sie, 2013
Quad:: CanAm 800XT - była CFka X8, Keeway 300 GTX, Honda
Imię: Sławek
Lokalizacja: Czernichów k. Krakowa
Kontakt:

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: Zmora1966 » śr 27 maja, 2015

robertmuszka pisze: zmartwiło mnie zdjęcie filtra powietrza . Swoją drogą ten w bombce jest fajniejszy niż w miśku, bo lepiej sie go myje w przepołowionym pojemniku po np 5 litrowym płynie do spryskiwaczy, miśkowy jest płaski.
Robert, to oczywiście nie jest oryginał tylko TwinAir... notabene jego się w ogóle łatwo myje bo to co widzisz to filtr na stelażu metalowym z którego się ściąga i myjesz jak gąbkę :)
No i zaglądnij...bo podejrzewam że Twój wygląda tak samo - to efekt 3 i 4 dnia :)
robertmuszka pisze: Bardzo podobała mi sie jazda Twoja w terenie
A dziękuję - to chyba przyzwyczajenia z auta terenowego z przed lat i jazdy na rajdy off-rodowe... Tam się nauczyłem że pyta jest fajna i bardzo efektowna..ale niestety nieraz nie jest do niczego potrzebna a łatwo np. urwać lub ukręcić manszetę lub drążek.
Na wszystkich rajdach quadowych też tak jeżdżę i... dojeżdżam bez awarii zazwyczaj dosyć wysoko, więc chyba się to sprawdza :)

No i zapomniałem dodać, że praktycznie 95% Ukrainy robiłem na zielonym kluczyku :)
Zmora
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl

:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Moja pierwsza Bomba, opinie, użytkowanie, spostrzeżenia

Post autor: DKfan » czw 28 maja, 2015

Zmora1966 pisze:Ponieważ Jacek zakończył tekst na temat gum więc napisze tak:
Wcale o oponach nie skończyłem. Mi się gadka o nich nigdy nie kończy.
Apropos nowiutkie Carlisle ACT już w garażu, jak znajdę chwilę to wskakują na miejsce mocno zużytych BH26, tylko potrzebuję nieco czasu na zabawę z beadlockami. Będę miał komplet na turystykę, Rumunię itd.

Wracając do tematu bomby bo jak juz wiecie Paweł zakupił taką samą jak Sławek, zrzuciliśmy dzisiaj plastikową osłonę kierownicy bo na jej miejsce instalowana będzie aluminiowa kierownica z XXC/XTP. Jakie wrażenia z tym związane? Oryginalne mocowanie jest zaskakująco niechlujne, cieniutkie i niższe od spotykanego w wersji XTP o około 2cm. Różnica wykonania zaskakuje, obok stał XTP2014 i mieliśmy możliwość porównania obu.

Jeżeli więc komuś wydaje się że kierownica w Outlanderach w wersjach do XT jest niższa to ma rację, niższe jest samo mocowanie jak i profil kierownicy, może być to nawet 3-4cm różnicy wysokości.

Ogromny plus w ewolucji wersji G1 do G2 to przeniesienie akumulatora pod siedzenie (wreszcie koniec katorgi z dostawaniem sie do klem) i rozbudowane osłony boków chłodnicy. Minus, nawet w XTP nie ma 2 klamek.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

ODPOWIEDZ

Wróć do „Porównania modeli”