Czyszczenie gaźnika poradnik

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Czyszczenie gaźnika poradnik

Post autor: Ikar » śr 02 sty, 2013

Zastanawiałem się, gdzie to umieścić... W sumie poradnik stary, ale może się komuś przyda, w razie czego można przykleić, tak żeby było widoczne.

Ostatnio z przyczyn technicznych zostałem zmuszony do czyszczenie gaźnika w swoim Aeonie. Niestety nie za bardzo wiedziałem jak się do tego zabrać, nie znalazłem też żadnych pomocnych informacji na forum więc udałem się do mechanika w celu nauki tego zabiegu ... Jako, że zaczerpnąłem trochę wiedzy postaram się podzielić nią z innymi :) Mój gaźnik to model Mikuni TM 48

Czyszczenie gaźnika opiera się na w zasadzie bardzo prostych czynnościach, odkręcaniu śrubek, czyszczeniu benzyną ekstrakcyjną, przedmuchiwaniu oraz przepychaniu kanalików.

Zacznijmy od początku gaźnik wyjęty na stole, przydałoby się zabezpieczyć miejsce pracy gazetami, gdyż lubi kapnąć z niego paliwo. Pierwszą czynnością jaką powinniśmy wykonać jest obmycie gaźnika benzyną i usunięcie z niego całego brudu poprzez przedmuchanie go sprężonym powietrzem. Następnie wykręcamy śrubkę regulującą mieszankę. Trzeba zapamiętać pierwotne położenie tej śrubki, ja zrobiłem to poprzez wkręcenie jej do końca policzenie liczby pełnych obrotów śrubokręta, a następnie jej wykręcenie.

Obrazek

Na śrubę założonych jest kilka elementów takich jak uszczelka podkładka oraz niewielka sprężynka, należy leciutko potrząsnąć gaźnikiem, aby je wszystkie wyrzucić.

Obrazek

Dalej zajmujemy się wykręceniem pokrywy pływaka, znajdującej się na samym spodzie gaźnika. Używamy tylko dobrych śrubokrętów gdyż śrubki można łatwo zniekształcić. Dla bezpieczeństwa możemy puknąć delikatnie w pokrywę na przykład przez kawałek mosiądzu aby jej nie uszkodzić. Na pokrywie znajdujemy niewielką rurkę odprowadzającą paliwo w razie jego przelania w pływaku - przepychamy ją niewielkim drucikiem oraz ... kilkakrotnie powietrzem, nie zapominamy o umyciu pokrywki benzyną ekstrakcyjną.

Obrazek

Kolejną czynnością jest wyjęcie pływaka. Wykręcamy śrubkę przytrzymującą pływak i delikatnie go wyjmujemy, tak żeby nie uszkodzić malutkiego zaworka iglicowego oraz samego pływaka.

Obrazek

Po wyjęciu pływaka oraz zaworka iglicowego (uważać, żeby go nie zgubić) ukazują nam się 3 dysze paliwa :
1) Dysza wolnych obrotów
2) Dysza wysokich obrotów
3) Dysza ssania

Obrazek

Wykręcamy dyszę 1 oraz 2 odkładamy je w dobrze widoczne miejsce (używamy niewielkich i dobrych śrubokrętów, aby ich nie zniszczyć) :)

Obrazek

Teraz odkręcamy górną pokrywę gaźnika. Znajdujemy sprężynkę małą membranę oraz niewielki tłoczek. Wyciągamy sprężynkę oraz tłok z membraną. Sprawdzamy czy żadna część nie jest uszkodzona, zwłaszcza gumowa membrana.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Gaźnik jest rozłożony, przystępujemy do czyszczenia. Dysze paliwa ... sprężonym powietrzem i myjemy benzyną ekstrakcyjną (nie przepychamy ich żadnym drucikiem aby ich nie rozkalibrować). ... również każdą dziurkę, większe elementy możemy umyć benzyną ekstrakcyjną. Sprawdzamy stan zaworka iglicowego oraz pływaka, żadna nie powinna mieć pęknięć. Gdy już pozbyliśmy się całego brudu zaczynamy składać gaźnik. Membranę wraz z tłoczkiem, dociskamy sprężyną i zamykamy dekielkiem, uważamy żeby nie przyciąć i nie uszkodzić membrany. Wkręcamy wszystkie dysze paliwa które wykręciliśmy, uważamy żeby nie oberwać gwintu. Zaworek iglicowy zawieszamy na pływaku, ostrożnie wkładamy pływak i zaworek na swoje miejsce, przykręcamy go śrubką, również nie za mocno. Przykręcamy pokrywę pływakową. Ostatnim krokiem jest wkręcanie śrubki zmieniającej mieszankę. Wkręcamy ją do końca i wykręcamy o tę ilość obrotów, którą wykręciliśmy na początku. Gaźnik został wyczyszczony. Należy również sprawdzić stan krućca na okazję pęknięć i podobnie od drugiej strony filtr powietrza. Gumy muszą być takie same.

Obrazek

Obrazek

Co należy zapamiętać :
1) W gaźniku jest wiele niewielkich elementów, nie wolno ich pogubić,
2) Śrubki w gaźniku odkręcają się dosyć ciężko, używamy tylko dobrych śrubokrętów, staramy się nie zerwać gwintu,
3) Pływak oraz inne części gaźnika, są elementami bardzo delikatnymi, należy uważać żeby ich nie uszkodzić,
4) Do czyszczenia gaźnika możemy używać różnych preparatów,
5) Czyszcząc dysze paliwa, możemy poruszać przepustnicą, aby wydmuchać cały brud.


Pozdrawiam Artur

P.S. Tam gdzie wycięło chodziło o słowo przedmuch*jemy :)
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
Pingwin Legnica
PingwinSquad
Posty: 1891
Rejestracja: pn 17 lis, 2008
Quad:: osiołek :)
Imię: Daniel
Lokalizacja: Legnica dolnośląskie
Kontakt:

Re: Czyszczenie gaźnika poradnik

Post autor: Pingwin Legnica » czw 03 sty, 2013

ostrożnie ze sprężonym powietrzem i z miejscem odkładania drobnych rzeczy :)

jeden większy huragan plus chwila nieuwagi i szukamy dyszy na kolanach przez resztę dnia w garażu:) :)

dobra robota Ikar :)
www.pingwinsquad.pl
www.pingwin.com.pl

Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś

w trakcie szukania nowego kierunku...

kamilg
Posty: 7
Rejestracja: sob 17 sie, 2013
Quad:: CF 520L
Imię: kamil
Lokalizacja: Nadarzyn

Re: Czyszczenie gaźnika poradnik

Post autor: kamilg » ndz 25 sie, 2013

Dodam od siebie, że po kilku dniach jazdy w błocie quadzik zaczął przerywać podczas jazdy na 3/4 gazu. Wyczyściłem filtr powietrza, zmieniłem filtr paliwa, nie było żadnych efektów. Zmieniłem świecę i przewody wysokiego napięcia, bez rezultatu (chociaż i tak wymagały już wymiany).

Zastosowałem preparat do czyszczenia gaźników, nie mam go teraz przy sobie ale z tego co kojarzę to chyba był motula, w aerozolu.

Popsikałem w filtr powietrza dodając trochę gazu (silnik się dławił)
Przejechałem około 10 km

Zabieg powtórzyłem trzykrotnie i jak ręką odjął, quadzik śmiga sobie równo na obrotach, przyspiesza bez problemu, nie przytyka się.

Może czasem warto spróbować zanim dobierzemy się do gaźnika

Pozdrawiam
Kamil

Awatar użytkownika
Apiekarenka
Posty: 21
Rejestracja: czw 02 sty, 2014
Quad:: EGL Motor Mad Max 250
Imię: Artur
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Czyszczenie gaźnika poradnik

Post autor: Apiekarenka » pt 17 sty, 2014

Ja osobiście wolałbym wyczyścić gaźnik niż pryskać jakiś areozol do filtra powietrza z 2 powodów:
- dłubaninka przy quadzie to dla mnie przyjemność :-)
- wyczyszczenie gaźnika da lepsze efekty
Pozdrawiam

Artur P.
gg: 440087

bimbelek
Posty: 12
Rejestracja: ndz 10 lis, 2013
Quad:: chinczyk

Re: Czyszczenie gaźnika poradnik

Post autor: bimbelek » pn 29 gru, 2014

Witam. Posiadam właśnie taki(wygląda identycznie) gaźnik. Wymontowałem go do czyszczenia, jednak z różnych powodów wyczyściłem go po dwóch tygodniach, co spowodowało że zapomniałem gdzie mają być podłączone wężyki zaznaczone na zdjęciu. Proszę o podpowiedź. I czy ten trojaczek ma być zaślepiony?
Załączniki
4934306034.jpg

bimbelek
Posty: 12
Rejestracja: ndz 10 lis, 2013
Quad:: chinczyk

Re: Czyszczenie gaźnika poradnik

Post autor: bimbelek » wt 30 gru, 2014

Nikt nic nie pisze, nikt nic nie wie? To może mi ktoś powie czy którykolwiek z tych wężyków z pierwszego zdjęcia ma być podpięty do tego króćca na drugim zdjęciu?
Załączniki
images.jpg
images.jpg (10.57 KiB) Przejrzano 28690 razy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”