INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..
- robertw77
- Posty: 151
- Rejestracja: sob 21 sie, 2010
- Quad:: CF MOTO X8 Terralander
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..
Poniżej krótka instrukcja opisująca zmiane olejów..
PRZEDNI DYFERENCJAŁ
Można użyc olej przekładniowy 80W90.. dowolnego producenta wybór należy do każdego indywidualnie..
1. Ustawić quada na równej powierzchni.
2. Ustawić pojemnik do spuszczanego oleju pod przedni dyferencjał.
3. Wykręcić korek do uzupełniania oleju.
4. Wykrecić korek spustowy oleju z dyferencjału..
5. Poczekać aż olej zleci z dyferencjału..
6. Wkręcić korek spustowy oleju z dyferencjału i najlepiej użyc nową podkładkę miedzianą,jesli brak można użyć starą..
7. Uzupełnić poziom oleju do dolnego gwintu korka do uzupełniania oleju..
8. Wkręcić korek do uzupełniania oleju i najlepiej zastosować nową podkładkę miedzianą jeśli ktoś taką posiada pod reka w garażu jeśli brak można użyc starą.
9. Dokręcić korek do uzupełniania oleju do odpowiedniego oporu żeby nie zerwać gwintu...
10. GOTOWE..
TYLNY DYFERENCJAŁ
Można użyć olej przekładniowy 80W90..dowolnego producenta wybór należy do każdego indywidualnie..
1. Ustawić quada na równej powierzchni.
2. Ustawić pojemnik do spuszczanego oleju pod tylny dyferencjał.
3. Wykręcić korek do uzupełniania oleju w dyferencjale.
4. Wykręcić korek spustowy oleju z dyferencjału..
5. Poczekać aż olej zleci z dyferencjału..
6. Wkręcić korek spustowy oleju z dyferencjału i najlepiej użyć nową podkładkę miedzianą jeśli brak można użyć starą...
7. Uzupełnic poziom oleju do dolnego dwintu korka do uzupełniania oleju..
8. Wkręcić korek do uzupełniania oleju i najlepiej zastosować nową podkładkę miedzianą jeśli ktoś takąposiada pod reką w garażu,jeśli brak można użyć stara..
9. Dokrecić korek do uzupełniania oleju do odpowiedniego opru tak żeby nie zerwac gwintu..
10.GOTOWE
Dodam jeszcze że aby uzupełnić oleje w dyferencjałach trzeba się troszkę nagimnastykować i proponowałbym przyszykować sobie strzykawkę z dołączonym wężykiem albo nieduży lejek także z wężykiem( długość trzeba już samemu dopasować) żeby włożyć w otwór korka do uzupełniania oleju i w ten sposób powoli uzupełniać olej do pożądanego stanu..
SILNIK WRAZ Z SKRZYNIA BIEGÓW
Można użyć olej 10W40 4T.. dowolnego producenta wybór należy do każdego indywidualnie..
Przedewszystkim trzeba rozgrzać silnik gdyż ciepły olej lepiej i dokłaniej zleci z silnika..
1. Ustawić quada na równej powierzchni.
2. Ustawić pojemnik do spuszczanego oleju pod korek spustowy oleju z silnika..
3. Wykręcić korek do uzupełniania oleju (ten z miarką poziomu oleju)..
4. Wykręcić korek spustowy oleju z silnika..
5. Odkręcić pokrywke filtra oleju, wyjąć stary filtr oleju..
6. Poczekac aż olej zleci z silnika..
7. Zakrecic korek spustowy oleju z silnika i najlepiej użyć nową podkładkę miedzianą ,jeśli brak można użyc starą..
8. Założyć nowy filtr oleju-Można zastosować filtr oleju firmy HIFLOFILTRO 152..
9. Uzupełnic olej w silniku do stanu (użyć lejek) ,kontrolując ciagle korkiem do uzupełniania oleju( ten z miarką oleju)
10. Zakręcic korek do wlewu oleju do silnika..
11. GOTOWE..
Instrukcja mówi żeby odpalić silnik na chwilę następnie zgasić i odczekać około 30 sekund i wtedy sprawdzić poziom oleju w silniku przy wkręconym korku wlewu oleju,ponieważ CF MOTO X8 posiada chłodnicę oleju i ona tez musi się napełnić olejem...
PRZEDNI DYFERENCJAŁ
Można użyc olej przekładniowy 80W90.. dowolnego producenta wybór należy do każdego indywidualnie..
1. Ustawić quada na równej powierzchni.
2. Ustawić pojemnik do spuszczanego oleju pod przedni dyferencjał.
3. Wykręcić korek do uzupełniania oleju.
4. Wykrecić korek spustowy oleju z dyferencjału..
5. Poczekać aż olej zleci z dyferencjału..
6. Wkręcić korek spustowy oleju z dyferencjału i najlepiej użyc nową podkładkę miedzianą,jesli brak można użyć starą..
7. Uzupełnić poziom oleju do dolnego gwintu korka do uzupełniania oleju..
8. Wkręcić korek do uzupełniania oleju i najlepiej zastosować nową podkładkę miedzianą jeśli ktoś taką posiada pod reka w garażu jeśli brak można użyc starą.
9. Dokręcić korek do uzupełniania oleju do odpowiedniego oporu żeby nie zerwać gwintu...
10. GOTOWE..
TYLNY DYFERENCJAŁ
Można użyć olej przekładniowy 80W90..dowolnego producenta wybór należy do każdego indywidualnie..
1. Ustawić quada na równej powierzchni.
2. Ustawić pojemnik do spuszczanego oleju pod tylny dyferencjał.
3. Wykręcić korek do uzupełniania oleju w dyferencjale.
4. Wykręcić korek spustowy oleju z dyferencjału..
5. Poczekać aż olej zleci z dyferencjału..
6. Wkręcić korek spustowy oleju z dyferencjału i najlepiej użyć nową podkładkę miedzianą jeśli brak można użyć starą...
7. Uzupełnic poziom oleju do dolnego dwintu korka do uzupełniania oleju..
8. Wkręcić korek do uzupełniania oleju i najlepiej zastosować nową podkładkę miedzianą jeśli ktoś takąposiada pod reką w garażu,jeśli brak można użyć stara..
9. Dokrecić korek do uzupełniania oleju do odpowiedniego opru tak żeby nie zerwac gwintu..
10.GOTOWE
Dodam jeszcze że aby uzupełnić oleje w dyferencjałach trzeba się troszkę nagimnastykować i proponowałbym przyszykować sobie strzykawkę z dołączonym wężykiem albo nieduży lejek także z wężykiem( długość trzeba już samemu dopasować) żeby włożyć w otwór korka do uzupełniania oleju i w ten sposób powoli uzupełniać olej do pożądanego stanu..
SILNIK WRAZ Z SKRZYNIA BIEGÓW
Można użyć olej 10W40 4T.. dowolnego producenta wybór należy do każdego indywidualnie..
Przedewszystkim trzeba rozgrzać silnik gdyż ciepły olej lepiej i dokłaniej zleci z silnika..
1. Ustawić quada na równej powierzchni.
2. Ustawić pojemnik do spuszczanego oleju pod korek spustowy oleju z silnika..
3. Wykręcić korek do uzupełniania oleju (ten z miarką poziomu oleju)..
4. Wykręcić korek spustowy oleju z silnika..
5. Odkręcić pokrywke filtra oleju, wyjąć stary filtr oleju..
6. Poczekac aż olej zleci z silnika..
7. Zakrecic korek spustowy oleju z silnika i najlepiej użyć nową podkładkę miedzianą ,jeśli brak można użyc starą..
8. Założyć nowy filtr oleju-Można zastosować filtr oleju firmy HIFLOFILTRO 152..
9. Uzupełnic olej w silniku do stanu (użyć lejek) ,kontrolując ciagle korkiem do uzupełniania oleju( ten z miarką oleju)
10. Zakręcic korek do wlewu oleju do silnika..
11. GOTOWE..
Instrukcja mówi żeby odpalić silnik na chwilę następnie zgasić i odczekać około 30 sekund i wtedy sprawdzić poziom oleju w silniku przy wkręconym korku wlewu oleju,ponieważ CF MOTO X8 posiada chłodnicę oleju i ona tez musi się napełnić olejem...
Ostatnio zmieniony sob 01 lut, 2014 przez robertw77, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ranid
- Posty: 196
- Rejestracja: sob 24 sie, 2013
- Quad:: CF Moto 500 long [był Grizzli 700]]
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Polanica Zdr/Szczytna
Re: INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..
Duża strzykawka 100g jest bardzo dobra,można ją kupić w aptece za około 4zł.
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..
Jeszcze czekam na fotorelację z wymiany krok po kroku
Ale za instrukcje .
Ale za instrukcje .
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
Re: INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..
Dodał bym jeszcze jedną rzecz - jako że Cfka ma chłodnicę oleju proponuje zostawienie quada bez korka spustowego na noc co więcej z podniesionym przodem. Do chłodnicy przynajmniej Rinconowskiej wchodzi około 0,5-0,7 l oleju to całkiem sporo bo zamiast zmienić 4 litry zmieniamy tylko 3,3 l. Podniesienie przodu i zostawienie maszynki na noc umożliwia całkowite spuszczenie oleju.
Ozo Drapers Squad
- robertw77
- Posty: 151
- Rejestracja: sob 21 sie, 2010
- Quad:: CF MOTO X8 Terralander
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Re: INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..
Ikar pisze:Dodał bym jeszcze jedną rzecz - jako że Cfka ma chłodnicę oleju proponuje zostawienie quada bez korka spustowego na noc co więcej z podniesionym przodem. Do chłodnicy przynajmniej Rinconowskiej wchodzi około 0,5-0,7 l oleju to całkiem sporo bo zamiast zmienić 4 litry zmieniamy tylko 3,3 l. Podniesienie przodu i zostawienie maszynki na noc umożliwia całkowite spuszczenie oleju.
Nie zgodze się z opcja że trzeba na noc pozostawić quada żeby olej zleciał...przy spuszczaniu olej zleci prawie w 100% w przeciągu około 30 minut ..
Żeby zmienić olej wystarczy około 30 minut,spuszczasz olej ,zakładasz nowy filtr oleju ,wlewasz nowy olej wchodzi około 3,8 -3,9 litra i gotowe ..mi tyle czasu zajmuje zmiana oleju,jeszcze przy tym piwko zdąże wysuszyć na spokojnie...
Pozdrawiam...
Re: INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..
Może w cf jest inaczej. W Hondach gdzie jest również chłodnica oleju ta metoda sprawdza się w 100%
Ozo Drapers Squad
- Supriseme
- Posty: 405
- Rejestracja: ndz 10 sie, 2014
- Quad:: X8, Scrambler 1000xp
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Lipiany
Re: INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..
Witajcie,
Poradźcie, czy warto jechać na pierwszy przegląd 100km czy raczej darować sobie wydatków ( niektóre serwisy 800zł ) i zrobić to samemu ?
Poradźcie, czy warto jechać na pierwszy przegląd 100km czy raczej darować sobie wydatków ( niektóre serwisy 800zł ) i zrobić to samemu ?
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..
Stracisz gwarancję jak nie pojedziesz na pierwszy przegląd.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
- Supriseme
- Posty: 405
- Rejestracja: ndz 10 sie, 2014
- Quad:: X8, Scrambler 1000xp
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Lipiany
Re: INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..
Oki, zatem jadę
- sebavfr
- Posty: 205
- Rejestracja: pn 09 wrz, 2013
- Quad:: Polaris sportsmen 570
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..
Witam ostatnio kontrolowałem poziomy oleju i zaciekawiła mnie śruba, która według mnie powinna służyć do kontroli poziomu oleju, ale w instrukcji wyczytałem, że olej powinniśmy wlać do poziomu dolnego gwintu w otworze wlewowym, więc, do czego służy ta śrubka? Korek znajduje się pomiędzy wlewem a spustem.