INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami CF Moto
Awatar użytkownika
robertw77
Posty: 151
Rejestracja: sob 21 sie, 2010
Quad:: CF MOTO X8 Terralander
Imię: Robert
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..

Post autor: robertw77 » sob 01 lut, 2014

Poniżej krótka instrukcja opisująca zmiane olejów..

PRZEDNI DYFERENCJAŁ

Można użyc olej przekładniowy 80W90.. dowolnego producenta wybór należy do każdego indywidualnie..

1. Ustawić quada na równej powierzchni.
2. Ustawić pojemnik do spuszczanego oleju pod przedni dyferencjał.
3. Wykręcić korek do uzupełniania oleju.
4. Wykrecić korek spustowy oleju z dyferencjału..
5. Poczekać aż olej zleci z dyferencjału..
6. Wkręcić korek spustowy oleju z dyferencjału i najlepiej użyc nową podkładkę miedzianą,jesli brak można użyć starą..
7. Uzupełnić poziom oleju do dolnego gwintu korka do uzupełniania oleju..
8. Wkręcić korek do uzupełniania oleju i najlepiej zastosować nową podkładkę miedzianą jeśli ktoś taką posiada pod reka w garażu jeśli brak można użyc starą.
9. Dokręcić korek do uzupełniania oleju do odpowiedniego oporu żeby nie zerwać gwintu...
10. GOTOWE..

TYLNY DYFERENCJAŁ

Można użyć olej przekładniowy 80W90..dowolnego producenta wybór należy do każdego indywidualnie..


1. Ustawić quada na równej powierzchni.
2. Ustawić pojemnik do spuszczanego oleju pod tylny dyferencjał.
3. Wykręcić korek do uzupełniania oleju w dyferencjale.
4. Wykręcić korek spustowy oleju z dyferencjału..
5. Poczekać aż olej zleci z dyferencjału..
6. Wkręcić korek spustowy oleju z dyferencjału i najlepiej użyć nową podkładkę miedzianą jeśli brak można użyć starą...
7. Uzupełnic poziom oleju do dolnego dwintu korka do uzupełniania oleju..
8. Wkręcić korek do uzupełniania oleju i najlepiej zastosować nową podkładkę miedzianą jeśli ktoś takąposiada pod reką w garażu,jeśli brak można użyć stara..
9. Dokrecić korek do uzupełniania oleju do odpowiedniego opru tak żeby nie zerwac gwintu..
10.GOTOWE


Dodam jeszcze że aby uzupełnić oleje w dyferencjałach trzeba się troszkę nagimnastykować i proponowałbym przyszykować sobie strzykawkę z dołączonym wężykiem albo nieduży lejek także z wężykiem( długość trzeba już samemu dopasować) żeby włożyć w otwór korka do uzupełniania oleju i w ten sposób powoli uzupełniać olej do pożądanego stanu..



SILNIK WRAZ Z SKRZYNIA BIEGÓW

Można użyć olej 10W40 4T.. dowolnego producenta wybór należy do każdego indywidualnie..

Przedewszystkim trzeba rozgrzać silnik gdyż ciepły olej lepiej i dokłaniej zleci z silnika..



1. Ustawić quada na równej powierzchni.
2. Ustawić pojemnik do spuszczanego oleju pod korek spustowy oleju z silnika..
3. Wykręcić korek do uzupełniania oleju (ten z miarką poziomu oleju)..
4. Wykręcić korek spustowy oleju z silnika..
5. Odkręcić pokrywke filtra oleju, wyjąć stary filtr oleju..
6. Poczekac aż olej zleci z silnika..
7. Zakrecic korek spustowy oleju z silnika i najlepiej użyć nową podkładkę miedzianą ,jeśli brak można użyc starą..
8. Założyć nowy filtr oleju-Można zastosować filtr oleju firmy HIFLOFILTRO 152..
9. Uzupełnic olej w silniku do stanu (użyć lejek) ,kontrolując ciagle korkiem do uzupełniania oleju( ten z miarką oleju)
10. Zakręcic korek do wlewu oleju do silnika..
11. GOTOWE..


Instrukcja mówi żeby odpalić silnik na chwilę następnie zgasić i odczekać około 30 sekund i wtedy sprawdzić poziom oleju w silniku przy wkręconym korku wlewu oleju,ponieważ CF MOTO X8 posiada chłodnicę oleju i ona tez musi się napełnić olejem...

:oklaski:
:I love CF MOTO:
Załączniki
x8 silnik.jpg
td.jpg
Ostatnio zmieniony sob 01 lut, 2014 przez robertw77, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ranid
Posty: 196
Rejestracja: sob 24 sie, 2013
Quad:: CF Moto 500 long [był Grizzli 700]]
Imię: Mirek
Lokalizacja: Polanica Zdr/Szczytna

Re: INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..

Post autor: Ranid » sob 01 lut, 2014

Duża strzykawka 100g jest bardzo dobra,można ją kupić w aptece za około 4zł.

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..

Post autor: oolsztyniak » sob 01 lut, 2014

Jeszcze czekam na fotorelację z wymiany krok po kroku
Ale :oklaski: za instrukcje .
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..

Post autor: Ikar » sob 01 lut, 2014

Dodał bym jeszcze jedną rzecz - jako że Cfka ma chłodnicę oleju proponuje zostawienie quada bez korka spustowego na noc co więcej z podniesionym przodem. Do chłodnicy przynajmniej Rinconowskiej wchodzi około 0,5-0,7 l oleju to całkiem sporo bo zamiast zmienić 4 litry zmieniamy tylko 3,3 l. Podniesienie przodu i zostawienie maszynki na noc umożliwia całkowite spuszczenie oleju.
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
robertw77
Posty: 151
Rejestracja: sob 21 sie, 2010
Quad:: CF MOTO X8 Terralander
Imię: Robert
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Re: INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..

Post autor: robertw77 » sob 01 lut, 2014

Ikar pisze:Dodał bym jeszcze jedną rzecz - jako że Cfka ma chłodnicę oleju proponuje zostawienie quada bez korka spustowego na noc co więcej z podniesionym przodem. Do chłodnicy przynajmniej Rinconowskiej wchodzi około 0,5-0,7 l oleju to całkiem sporo bo zamiast zmienić 4 litry zmieniamy tylko 3,3 l. Podniesienie przodu i zostawienie maszynki na noc umożliwia całkowite spuszczenie oleju.

Nie zgodze się z opcja że trzeba na noc pozostawić quada żeby olej zleciał...przy spuszczaniu olej zleci prawie w 100% w przeciągu około 30 minut ..

Żeby zmienić olej wystarczy około 30 minut,spuszczasz olej ,zakładasz nowy filtr oleju ,wlewasz nowy olej wchodzi około 3,8 -3,9 litra i gotowe ..mi tyle czasu zajmuje zmiana oleju,jeszcze przy tym piwko zdąże wysuszyć na spokojnie...

Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..

Post autor: Ikar » sob 01 lut, 2014

Może w cf jest inaczej. W Hondach gdzie jest również chłodnica oleju ta metoda sprawdza się w 100%
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
Supriseme
Posty: 405
Rejestracja: ndz 10 sie, 2014
Quad:: X8, Scrambler 1000xp
Imię: Szymon
Lokalizacja: Lipiany

Re: INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..

Post autor: Supriseme » sob 16 sie, 2014

Witajcie,

Poradźcie, czy warto jechać na pierwszy przegląd 100km czy raczej darować sobie wydatków ( niektóre serwisy 800zł ) i zrobić to samemu ?

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..

Post autor: oolsztyniak » sob 16 sie, 2014

Stracisz gwarancję jak nie pojedziesz na pierwszy przegląd.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Awatar użytkownika
Supriseme
Posty: 405
Rejestracja: ndz 10 sie, 2014
Quad:: X8, Scrambler 1000xp
Imię: Szymon
Lokalizacja: Lipiany

Re: INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..

Post autor: Supriseme » sob 16 sie, 2014

Oki, zatem jadę ;)

Awatar użytkownika
sebavfr
Posty: 205
Rejestracja: pn 09 wrz, 2013
Quad:: Polaris sportsmen 570
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: INSTRUKCJA ZMIANY OLEJÓW W SILNIKU I DYFERENCJAŁACH..

Post autor: sebavfr » ndz 09 lis, 2014

Witam ostatnio kontrolowałem poziomy oleju i zaciekawiła mnie śruba, która według mnie powinna służyć do kontroli poziomu oleju, ale w instrukcji wyczytałem, że olej powinniśmy wlać do poziomu dolnego gwintu w otworze wlewowym, więc, do czego służy ta śrubka? Korek znajduje się pomiędzy wlewem a spustem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „CF Moto”