Polaris Sportsman 800 EFI 2011 ekspolatacja/wrażenia/pytania

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami Polaris
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
marioIII
Posty: 692
Rejestracja: wt 20 sty, 2015
Quad:: siwy OUT 500L był: Sportsman 800 EFI i Rancher TRX 350 FE
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Katowice

Re: Polaris Sportsman 800 EFI 2011 ekspolatacja/wrażenia/pyt

Post autor: marioIII » śr 01 kwie, 2015

tak 17 przed wizytą w serwisie łapał mi to normalnie mój klucz z auta duży "krzyż" z 4 wymiarami a teraz coś dociągnęli i śruby weszły głębiej
Jeśli ktoś chciałby pośmigać w zielonogórskim lub na Śląsku
https://www.facebook.com/marioIIIPL
https://www.youtube.com/playlist?list=PL5lFyuP3ZljO-U2x85z_Bt4eB7q_xu3hG

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Polaris Sportsman 800 EFI 2011 ekspolatacja/wrażenia/pyt

Post autor: DKfan » śr 01 kwie, 2015

Bardzo dziwne...bo oznaczało by to ze miałeś niedokręcone koła, i jest jeszcze jedna możliwość....to nie są śruby do alusów tylko do blaszaków, zostały dociągnięte pneumatem i siadły w feldze. Dlaczego tak myślę? Wszystkie śruby w alufelgach miałem 15 a w blaszakach 17....Do alusów są własnie 15 z tego powodu żeby było miejsce na włożenie klucza w otwór felgi. Jak wykręcisz śruby to sprawdz jak wyglądają w felgach gniazda przez które śruby przechodzą, czy nie ma pęknięć.

Poszukaj jakiejś cienkiej nasadki w sklepach z narzedziami a jak nie to spróbuj oczkowym no i uważamże powinieneś kupić śruby 15 do alusów.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
marioIII
Posty: 692
Rejestracja: wt 20 sty, 2015
Quad:: siwy OUT 500L był: Sportsman 800 EFI i Rancher TRX 350 FE
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Katowice

Re: Polaris Sportsman 800 EFI 2011 ekspolatacja/wrażenia/pyt

Post autor: marioIII » śr 01 kwie, 2015

Zrobię jak radzisz, sprawdzę jeszcze czy przy stalówkach nie mam śrub schowanych jakichś.
Jeśli ktoś chciałby pośmigać w zielonogórskim lub na Śląsku
https://www.facebook.com/marioIIIPL
https://www.youtube.com/playlist?list=PL5lFyuP3ZljO-U2x85z_Bt4eB7q_xu3hG

Awatar użytkownika
domin11
Lucky ATV Team
Posty: 642
Rejestracja: ndz 04 mar, 2007
Quad:: 800 HO
Imię: Dominik
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: Polaris Sportsman 800 EFI 2011 ekspolatacja/wrażenia/pyt

Post autor: domin11 » śr 01 kwie, 2015

Jak zmieniałem jeszcze w 500-ce na alusy DWT mam je tera w 800-ce (podobna chińskie ale już z pięć lat wytrzymały) to w przedrajdem kupiłem śruby na klucz 14 i nasadka proksona wchodzi na styk więc sądze że 15 będzie za duża. Warto to przemyśleć bo same sruby kosztowały ponad stówkę. Alumy dokręca się na 122 Nm
ale lepiej na 140
... inne hobby to tylko wymówka :)

Awatar użytkownika
domin11
Lucky ATV Team
Posty: 642
Rejestracja: ndz 04 mar, 2007
Quad:: 800 HO
Imię: Dominik
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: Polaris Sportsman 800 EFI 2011 ekspolatacja/wrażenia/pyt

Post autor: domin11 » śr 01 kwie, 2015

Jeszcze ciekawostka jak się chce samemu polarisa serwisować to trzeba się zaopatrzyć w klucze calowe np: 14 i 1/4, 1/2, 3/4. Nie zliczę już pozrywanych 13 lub 14 :)

Taka sytuacja 13 za małe 14 za luźne jest normalna :)
... inne hobby to tylko wymówka :)

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Polaris Sportsman 800 EFI 2011 ekspolatacja/wrażenia/pyt

Post autor: DKfan » śr 01 kwie, 2015

domin11 pisze:Jak zmieniałem jeszcze w 500-ce na alusy DWT mam je tera w 800-ce (podobna chińskie ale już z pięć lat wytrzymały) to w przedrajdem kupiłem śruby na klucz 14 i nasadka proksona wchodzi na styk więc sądze że 15 będzie za duża. Warto to przemyśleć bo same sruby kosztowały ponad stówkę. Alumy dokręca się na 122 Nm
ale lepiej na 140
Hmm jesteś pewien? Czytalem chyba u Pingwina że dokręca się normlną siła czyli np u mnie około 70nm
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
domin11
Lucky ATV Team
Posty: 642
Rejestracja: ndz 04 mar, 2007
Quad:: 800 HO
Imię: Dominik
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: Polaris Sportsman 800 EFI 2011 ekspolatacja/wrażenia/pyt

Post autor: domin11 » śr 01 kwie, 2015

Jestem pewny :)

Dlatego dokręcam na 140 bo to chińskie felgi są :strs:


PLARIS 800 Sportsman EFI KSIĄŻKA SERWISOWA

Instalacja koła

1. Umieść koło na piaście w ten sposób, żeby strzałki pokazywały kierunek jazdy do przodu, a wysięgnik zaworu znajdował się po zewnętrznej stronie.
2. Dokręć śruby ręką.
3. Wyjmij podpórkę spod pojazdu.
4. Dokręć śruby odpowiednim momentem:

Typ koła (kolor) Moment dokręcenia
Aluminiowe (srebrne) 122 Nm
Stalowe (czarne/kamuflaż) 37 Nm




37 Nm to chyba można ręką dokręcić :)
... inne hobby to tylko wymówka :)

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Polaris Sportsman 800 EFI 2011 ekspolatacja/wrażenia/pyt

Post autor: DKfan » czw 02 kwie, 2015

Sprawdziłem w instrukcji swojego XXC i rzeczywiście zalecają 100nm +/- 10. Tylko w przypadku blaszaków 70nm +/-7.
Do tej pory cały czas miałem 70nm przez wiele tys km i nic się nie działo ale przy najbliższej okazji sobie poprawię.
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Awatar użytkownika
marioIII
Posty: 692
Rejestracja: wt 20 sty, 2015
Quad:: siwy OUT 500L był: Sportsman 800 EFI i Rancher TRX 350 FE
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Katowice

Re: Polaris Sportsman 800 EFI 2011 ekspolatacja/wrażenia/pyt

Post autor: marioIII » czw 02 kwie, 2015

Dogrzebałem się do felg 2 kpl stalowych czarnych i jest tam kpl nakrętek 15-tek (zapomniałem, że mam nakrętki a nie śruby :mrgreen: ) zakupiłem też wczoraj w castoramie nasadkę 15tkę chudą i już czaiłem się na pneumata za 108 zł z kpl nasadek, może do samych kół by wystarczył bo sprężarka w garażu stoi i tak.
Niestety zakupiony klucz "rozkleszczył" się na boki był jednak za chudy.
Popsikałem nakrętki wazelinką i wcisnąłem na tzw. h..ca klucz samochodowy "krzyż" w sumie problem mam tylko na tylnych bo z przodu śruby ładnie odstają. No i udało się odkręcić każdą po kolei ale były za mocno chyba dociągnięte, dokręciłem je na czuja bez przedłużki żadnej ale klucz dynamometryczny mam więc skoryguję..

Także felgi ucierpiały lekko w gniazdach i nakrętka jak widać
lusterka zamontowane -myślę że ładnie się schowały i będzie ok
Załączniki
nakrętki do moich stalówek 15tki
nakrętki do moich stalówek 15tki
nakrętka do amoleum camo
nakrętka do amoleum camo
idealnie pasujący chudy klucz ale słabyyyy
idealnie pasujący chudy klucz ale słabyyyy
w kole z przodu spoko
w kole z przodu spoko
w kole z tyłu na wcisk ale nakrętka i felga cierpią
w kole z tyłu na wcisk ale nakrętka i felga cierpią
lusterka założone
lusterka założone
Jeśli ktoś chciałby pośmigać w zielonogórskim lub na Śląsku
https://www.facebook.com/marioIIIPL
https://www.youtube.com/playlist?list=PL5lFyuP3ZljO-U2x85z_Bt4eB7q_xu3hG

Awatar użytkownika
marioIII
Posty: 692
Rejestracja: wt 20 sty, 2015
Quad:: siwy OUT 500L był: Sportsman 800 EFI i Rancher TRX 350 FE
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Katowice

Re: Polaris Sportsman 800 EFI 2011 ekspolatacja/wrażenia/pyt

Post autor: marioIII » czw 02 kwie, 2015

domin11 pisze:Jeszcze ciekawostka jak się chce samemu polarisa serwisować to trzeba się zaopatrzyć w klucze calowe np: 14 i 1/4, 1/2, 3/4. Nie zliczę już pozrywanych 13 lub 14 :)

Taka sytuacja 13 za małe 14 za luźne jest normalna :)
to prawda coś jest z tymi kluczami, sam serwisuje to co umiem ale serwisowi też daję zarobić :D

zastanawia mnie ten moment do camo, bo też są aluminiowe a nie stalowe
Jeśli ktoś chciałby pośmigać w zielonogórskim lub na Śląsku
https://www.facebook.com/marioIIIPL
https://www.youtube.com/playlist?list=PL5lFyuP3ZljO-U2x85z_Bt4eB7q_xu3hG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Polaris”