filtr powietrza a kurz i nasączanie cf500
Re: filtr powietrza a kurz i nasączanie cf500
gąbka jest wilgotna bo przez odmę masz trochę oleju z silnika- zawsze przy jeździe militry się wydostaną do airboxa przez filtr. To, że jest mokry nie znaczy, że chroni (bo to nie ten olej). Dlatego temat założyłem bo jak przez filtr przejdzie ci kilka ziarenek piasku i dostanie się do cylindra to nie fajnie będzie. Oczywiście quad będzie jeździł ale dzięki temu wydłużasz jego żywotność. U mnie w samochodzie filtr powietrza składa się z dwóch części - filtr i dodatkowo specjalna gąbka która nie przepuszcza ziarenek, brudu itp a potem ten "normalny" filtr W quadzie tego nie ma (standardowy filtr) stąd zapotrzebowanie na olej.
Co do filtrów. teoretycznie mówi się, że filtr to za 20 zł się kupi. Najtańszy jaki ja znalazłem to 70 zł za kawał gąbki. Kurcze nawet taką gąbkę mam w garażu.
Stelaż to element quada a nie filtra. Dlatego zawsze w sprzedaży jest sama gąbka.
Wystarczy wymyć dokładnie i będzie ok. Raz mi filtr sechł 3 dni a teraz od piątku południa do dziś mam już suchy. Jeśli ci się poszarpał delikatnie to jest fajny klej szewski do łączenia skory i działa idealnie. Skleja a wystarczy go delikatnie zaaplikować. Mogę podać nazwę czy zdjęcie wstawić. Filtr nadal pozostaje elastyczny i nie robi się w tym miejscu twardy.
Co do filtrów. teoretycznie mówi się, że filtr to za 20 zł się kupi. Najtańszy jaki ja znalazłem to 70 zł za kawał gąbki. Kurcze nawet taką gąbkę mam w garażu.
Stelaż to element quada a nie filtra. Dlatego zawsze w sprzedaży jest sama gąbka.
Wystarczy wymyć dokładnie i będzie ok. Raz mi filtr sechł 3 dni a teraz od piątku południa do dziś mam już suchy. Jeśli ci się poszarpał delikatnie to jest fajny klej szewski do łączenia skory i działa idealnie. Skleja a wystarczy go delikatnie zaaplikować. Mogę podać nazwę czy zdjęcie wstawić. Filtr nadal pozostaje elastyczny i nie robi się w tym miejscu twardy.
-
- Posty: 946
- Rejestracja: pt 05 lis, 2010
- Quad:: g700 2014 plus zólte xxc 800 2015
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Sompolno koło Konin
Re: filtr powietrza a kurz i nasączanie cf500
Ja własnie skonczyłem filterek.
3 razy płukanie w bezynie, wyciskanie, pryskanie fliudem , sciskanie aby fluid sie rozszedł po całej gąbce, wyciskanie nadmiaru, założenie na miejsce. W misku sporo czasu zajmyje dostanie sie do filtra a potem zmontowanie spowrotem.
3 razy płukanie w bezynie, wyciskanie, pryskanie fliudem , sciskanie aby fluid sie rozszedł po całej gąbce, wyciskanie nadmiaru, założenie na miejsce. W misku sporo czasu zajmyje dostanie sie do filtra a potem zmontowanie spowrotem.
Re: filtr powietrza a kurz i nasączanie cf500
no quad gotowy na jutrzejszy wyjazd tylko mam lekko skrzywiony plastik haczyka airboxa i musiałem zdejmować wzmocnienie które utrzymuje siedzenie (ten metal poprzeczny) aby włożyć dekiel airboxa. Inaczej nie chciał wejść dobrze. Ale roboty ......
Pędzelkiem się nawet dobrze rozprowadza olej. Po paru godzinach zrobił się lepki i jest chyba ok. Ale nie tak, że cieknie. W sumie do mojej jazdy to mogę zaglądać co długi czas bo jak myłem filtr to zero brudu po miesiącu czasu. A jeszcze z olejem.
A teraz konkretne pytanie: jak to kurczę potem zmyć?
Pracowałem w rękawicach skórzanych i ich potem nie mogłem domyć a co dopiero filtr. Czy benzyna będzie dobra? chyba bym musiał cały zbiornik kupić aby to domyć. Oby nie skończyło się na nowym filtrze
Z polecanych benzyna i inne środki. A konkretnie ma ktoś coś wypróbowanego i skutecznego?
Pędzelkiem się nawet dobrze rozprowadza olej. Po paru godzinach zrobił się lepki i jest chyba ok. Ale nie tak, że cieknie. W sumie do mojej jazdy to mogę zaglądać co długi czas bo jak myłem filtr to zero brudu po miesiącu czasu. A jeszcze z olejem.
A teraz konkretne pytanie: jak to kurczę potem zmyć?
Pracowałem w rękawicach skórzanych i ich potem nie mogłem domyć a co dopiero filtr. Czy benzyna będzie dobra? chyba bym musiał cały zbiornik kupić aby to domyć. Oby nie skończyło się na nowym filtrze
Z polecanych benzyna i inne środki. A konkretnie ma ktoś coś wypróbowanego i skutecznego?
-
- Posty: 946
- Rejestracja: pt 05 lis, 2010
- Quad:: g700 2014 plus zólte xxc 800 2015
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Sompolno koło Konin
Re: filtr powietrza a kurz i nasączanie cf500
Darek czy ty czytasz, to co ja napisałem czy nie. kurcze, a moze nie napisąłem do tej pory ani razu o bezynie
Re: filtr powietrza a kurz i nasączanie cf500
Ranid, miałem na myśli 2 warstwy gąbki. Na wewnętrzny filtr ja przynajmniej mam nałożonego kondoma z kolejnej gąbki o nieco innej strukturze.
V2.....sound of madness
- Paulus71
- Posty: 402
- Rejestracja: śr 04 lip, 2007
- Quad:: Renia 1000 XXC
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: wawka
Re: filtr powietrza a kurz i nasączanie cf500
myjesz w rozpuszczalniku ekstrakcyjnym, w rękawiczkach gumowych
mods in progress :-)
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: filtr powietrza a kurz i nasączanie cf500
Albo specjalnym płynem psikasz filtr, czekasz kilka minut (rozpuszcza olej) i wyciskasz nadmiar.
Później ciepłą wodą z płynem do mycia naczyń i suszysz
Później ciepłą wodą z płynem do mycia naczyń i suszysz
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
Re: filtr powietrza a kurz i nasączanie cf500
Witam,
Panowie mam przejechane 140 km. Przegląd był po 100km ale dziś popatrzyłem co tam u filtra powietrza słychać.
Ściągnąłem siedzisko, odkręciłem wspornik, popuściłem opaski od wlotu, odpiąłem metalowe spinki obudowy filtra i ściągnąłem górną część airbox-a.
Filtr gąbkowy szary. były na nim tylko dwa małe ziarenka nasion trawy. Żadnego kurzu na gąbce nie widać. naprawdę lekki ale to lekki kurz w niektórych obudowach airbox-a. Czy według Was trzeba już go myć i napuszczać olejem? Po piachach nie jeździłem i nie jeżdżę za innymi quadami. jak tą gąbkę obróciłem to od spodu filtr był bardziej wilgotny niż od góry.
Druga sprawa to musze wymienić olej w dyfrach. Z tego co pamiętam to pisaliście że trzeba olej 80w90 1 litr. Moje pytanie jakiej firmy i ten 1 litr wystarczy na obydwa dyfry?
Panowie mam przejechane 140 km. Przegląd był po 100km ale dziś popatrzyłem co tam u filtra powietrza słychać.
Ściągnąłem siedzisko, odkręciłem wspornik, popuściłem opaski od wlotu, odpiąłem metalowe spinki obudowy filtra i ściągnąłem górną część airbox-a.
Filtr gąbkowy szary. były na nim tylko dwa małe ziarenka nasion trawy. Żadnego kurzu na gąbce nie widać. naprawdę lekki ale to lekki kurz w niektórych obudowach airbox-a. Czy według Was trzeba już go myć i napuszczać olejem? Po piachach nie jeździłem i nie jeżdżę za innymi quadami. jak tą gąbkę obróciłem to od spodu filtr był bardziej wilgotny niż od góry.
Druga sprawa to musze wymienić olej w dyfrach. Z tego co pamiętam to pisaliście że trzeba olej 80w90 1 litr. Moje pytanie jakiej firmy i ten 1 litr wystarczy na obydwa dyfry?
Re: filtr powietrza a kurz i nasączanie cf500
Od spodu był wilgotny bo czasem rzygnie olejem i zazwyczaj olej spływa na dół filtra
80w90 obojętnie jakiej marki, tam potrzeba tylko żeby olej był, nie ma potrzeby wykosztowywać się na motula.
80w90 obojętnie jakiej marki, tam potrzeba tylko żeby olej był, nie ma potrzeby wykosztowywać się na motula.
Ozo Drapers Squad
- oolsztyniak
- Moderator
- Posty: 4252
- Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
- Quad:: xxc 1000r
- Imię: Łukasz
Re: filtr powietrza a kurz i nasączanie cf500
Ja kupiłem w Makro ELF za 18 zł bo akurat w niedzielę tylko Makro było po drodze
Jak Artur wspomniał bez znaczenia.
Co do filtra jeśli uważasz, że jeszcze nie jest jego czas to go nie czyść.
Jak Artur wspomniał bez znaczenia.
Co do filtra jeśli uważasz, że jeszcze nie jest jego czas to go nie czyść.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga
Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.