zakup nowej cf 500 moj pierwszy quad

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami CF Moto
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: zakup nowej cf 500 moj pierwszy quad

Post autor: oolsztyniak » pt 29 sie, 2014

Nie ma to znaczenia czy co 500 czy co 400 bo to są jaja jakieś.
Taki przebieg nakręcisz moment na wyjazdach.
Ja nieraz robię 400 km w weekend.

W mojej 500 pierwszy był na 100 km, drugi na 800, trzeci 1500, czwarty 3000 piąty 5000.
Ja pierdziu przegląd co 400 km :lol: :lol: :lol:
Nieźle kogoś po...ebało.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Awatar użytkownika
sebavfr
Posty: 205
Rejestracja: pn 09 wrz, 2013
Quad:: Polaris sportsmen 570
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: zakup nowej cf 500 moj pierwszy quad

Post autor: sebavfr » śr 03 wrz, 2014

Pierwsza setka za mną w piątek jadę na przegląd jak na razie wszystko jest ok, chociaż hamulce w porównaniu do motocykla to są mierne.
Mam pytanie, co oprócz olei powinien sprawdzić serwis? Chciałbym wiedzieć, na co zwrócić uwagę jak będę odbierał sprzęta.

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: zakup nowej cf 500 moj pierwszy quad

Post autor: Ikar » śr 03 wrz, 2014

Filtr powietrza, po 100 km już bym sprawdził przegląd i ewentualnie mycie jeśli jest gąbkowy. Dodatkowo ewentualne luzy jeśli jakieś powstały i ewentualne wycieki.
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: zakup nowej cf 500 moj pierwszy quad

Post autor: oolsztyniak » śr 03 wrz, 2014

Nasmarowac czujniki stopu ;-)
Sprawdzić czy śruby wszystkie na miejscu.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Awatar użytkownika
sebavfr
Posty: 205
Rejestracja: pn 09 wrz, 2013
Quad:: Polaris sportsmen 570
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: zakup nowej cf 500 moj pierwszy quad

Post autor: sebavfr » sob 06 wrz, 2014

Witam no i już po pierwszym przeglądzie wymienione oleje, przesmarowany i posprawdzane wszystkie śruby jedynie, co nie zrobili to nie wyczyścili filtra, bo powiedział, że jest czysty na razie gadziny nie odblokowałem.


Jak by ktoś szukał taniej torby na quada to w JULI jest za 99 zł.

http://www.jula.pl/catalog/wypoczynek/r ... da-619213/

Norek01
Posty: 109
Rejestracja: sob 01 mar, 2014
Quad:: CF Moto x8 camo
Imię: Łukasz

Re: zakup nowej cf 500 moj pierwszy quad

Post autor: Norek01 » sob 13 wrz, 2014

Seba gratulacje zakupu! :-) dobrze ze nie wybrales pomaranczowego bo strasznie znac rysy gdyz plastik pod lakierem jest czarny. W terenie maszyna pomaranczowa wyglada fatalnie jak spotka sie z galeziami i butami :D ja juz mam drugi przeglad za soba i wszytko ok. Mam juz przejechane ponad 600km i maszyna sprawuje sie super. Jesli chodzi o przeglady Panowie w 500 robi sie co 400km mozna miec blad 10%. Panowie co wy macie z tym odblokowaniem... gadzine mozna odblokowac juz po 100km jesli za dlugo bedziecie meczyc sprzet to bedzie padlina. Pozatym sprzet jest blokowany tylko na potrzeby rejestracji! Tu na forum wydaje mi sie ze nikt o tym nie pamieta i mysli ze blokada to wymysl producenta! Mozna odblokowac odrazu, byle jak kazdy sprzet z silnikiem nie meczyc na poczatku. Otto cala filozofia... Zakladajac ten temat o zakupie cf moto 500 nie bylem pewny czy bede zadowolony z jazdy tym sprzetem ale dzis moge powiedziec ze jezdzac prawie tylko w terenie jest on wart zakupu co wiecej koledzy sa zaszkoczeni jakoscia oraz mozliwosciami tego sprzetu.

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: zakup nowej cf 500 moj pierwszy quad

Post autor: oolsztyniak » ndz 14 wrz, 2014

Łukasz ....
Nie trafiłeś na forum laików ;-)
Każdy wie jak należy dotrzeć maszynę i jeśli jeden z najlepszych serwisów w Polsce podziela nasze zdanie bo wie jak wygląda silnik docierany na zablokowanym a jak na odblokowanym to chyba coś w tym musi być ;-)
Myślę, że ma większe pojęcie niż Ty na ten temat.

Jeśli ja czytam posty, że silnik w CF 500 po 3 tyś km stuka, puka i coś z nim jest nie tak to wychodzi właśnie brak umiejętności w docieraniu.
Dlaczego filtr po pierwszym czy drugim przeglądzie jest oblepiony opiłkami metalu?
Dlaczego na korku spustowym są opiłki metalu?
Moja CF 500 została odblokowana na 1100 czy 1200 km, sprzedawałem ją z przebiegiem 7400 km a silnik pracował jak nowy - uważam, że dlatego iż został dotarty jak należy.

Każdy robi jak uważa, ja wychodzę z założenia, że te 800 czy 1000 km na zablokowanym to nie jest nic złego dla silnika, nie wiem dlaczego twierdzisz, że im dłużej będzie zablokowany to będzie "padlina" ? Wyjaśnisz mi tą kwestię?
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Norek01
Posty: 109
Rejestracja: sob 01 mar, 2014
Quad:: CF Moto x8 camo
Imię: Łukasz

Re: zakup nowej cf 500 moj pierwszy quad

Post autor: Norek01 » pn 15 wrz, 2014

Czesc Lukasz.
Jezeli chcesz to napisz do producenta lub zadzwon do polskiego dystrybutora a uslyszysz wlasnie to co powiedzialem. Czyli blokada jest tylko po to aby oni mogli legalnie sprzedac gadzine. Blokada nie ma nic wspolnego z rozciagniem silnika, tzn wystarczy miec glowe na miejscu pozatym mozna przykrecic linke i tyle bedzie efekt jakby byla blokada ale w minute mozna w razie potrzeby miec cala moc. Poprostu wszystko co posiada silnik powinno byc rozciagane z glowa. aaa... jezeli bedziesz pisal do producenta nie zapomnij zapytac jakie skutki ujemne ma zbyt dlugie meczenie sprzetu wlasnie z ta blokada tak kochana przez polakow. No teraz to sie posypie fala krytyki na mnie :-) aaa nie wspomne ze juz na poczatku zalecaja jazde raz na niskich obrotach a chwile pozniej wysokie zero jednostajnej pretkosci. Jednak mysle ze to zadna nowa informacja bo to znow taki sam proces jak przy KAZDYM silniku... oczywiscie niech kazdy robi jak mu serce podpowiada :-) olsztyniak gdzie ty jezdzisz ze robisz 400km w dwa dni? Ja jadac tak okolo 6-8godzin to chyba ledwo przejade 70km. :lol: jeszcze troszke sie podszkole i moze gdzies sie w teren wybierzemy. Mam pytanie czy sciagal ktos z was blokade ze wstecznego albo co potrzeba aby zrobic w elektryce aby byla pelna moc?

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: zakup nowej cf 500 moj pierwszy quad

Post autor: oolsztyniak » wt 16 wrz, 2014

Wszyscy wiemy po co jest ta blokada - wiadomo, że dla potrzeb homologacji i rejestracji a nie po to, żebyś nie mógł korzystać z pełnej mocy - to tak jakby zdławili auto tylko po to, żeby można było dotrzeć silnik :-)

Problem właśnie pojawia się tu
Norek01 pisze: tzn wystarczy miec glowe na miejscu
Nawet nie bo w sekundę :P
Norek01 pisze:ale w minute mozna w razie potrzeby miec cala moc.
Posiadanie pełnej mocy dla niektórych od razu będzie sygnałem, że mogę odwijać manetkę do oporu.

Jak odpalasz auto też czekasz aż silnik się nagrzeje zanim zdrowo go depniesz?

"Nowe" szkoły jazdy radzą jeździć normalnie nawet przy ujemnych temperaturach bo nowe silniki nie potrzebują już rozgrzanego oleju - chodź rozsądek i stare nawyki nie pozwalają na pałowanie auta na zimnym silniku a bo to smarowanie a bo to inna gęstość oleju a podobno już czekać nie trzeba ;-) ja nie sprawdzam :D

No ale odbiegam od tematu.
Norek01 pisze: aaa nie wspomne ze juz na poczatku zalecaja jazde raz na niskich obrotach a chwile pozniej wysokie zero jednostajnej pretkosci. Jednak mysle ze to zadna nowa informacja bo to znow taki sam proces jak przy KAZDYM silniku...
Wiadomo, silnik równo wtedy się dociera ale ma to również wpływ na inne podzespoły jak np pasek napędowy, który również pozytywnie w ów czas się "dociera".
Norek01 pisze:olsztyniak gdzie ty jezdzisz ze robisz 400km w dwa dni? Ja jadac tak okolo 6-8godzin to chyba ledwo przejade 70km. :lol:
A proszę Cię bardzo, u mnie nie ma lipy i zazwyczaj jest "pełna" 8)

Obrazek
Norek01 pisze: jeszcze troszke sie podszkole i moze gdzies sie w teren wybierzemy.
Będzie mi bardzo miło i zapraszam :)
Norek01 pisze:Mam pytanie czy sciagal ktos z was blokade ze wstecznego albo co potrzeba aby zrobic w elektryce aby byla pelna moc?
Za lewą manetką tam gdzie masz przekaźnik od świateł z tyłu jest guzik "override" , jak go wciśniesz to pojawi Ci się wykrzyknik na zegarach i w ów czas masz pełną moc. Wiem, że chłopaki przerabiali to w jakiś sposób, że pełna moc była zawsze, myślę że wystarczy jakaś zworka i będzie ok, nie wiem tylko czy wtedy nie będzie cały czas świecił się ten wykrzyknik i czy z tym też nie będzie trzeba kombinować :bezradny: ale to niech znawcy się wypowiedzą, co to przerabiali.
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Awatar użytkownika
sebavfr
Posty: 205
Rejestracja: pn 09 wrz, 2013
Quad:: Polaris sportsmen 570
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: zakup nowej cf 500 moj pierwszy quad

Post autor: sebavfr » wt 16 wrz, 2014

Witam jak na razie jestem bardzo zadowolony z qada blokadę zostawiłem tylko, dlatego że jest to mój pierwszy quad do tej pory były tylko motocykle a to jest zupełnie inna bajka inna pozycja i składanie się w zakręty. Ktoś kiedyś pisał, że 500tka ma słabe hamowanie silnikiem ja tego nie zauważyłem jak dla mnie jest ok za to hamulce nie powalają.
Dobijające są przeglądy 400 zł, co 400 km.

ODPOWIEDZ

Wróć do „CF Moto”