Wymiana gumowej osłony przegubu Rincon 680

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami Honda
Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Wymiana gumowej osłony przegubu Rincon 680

Post autor: Ikar » sob 29 gru, 2012

Problem przegubu ciąg dalszy... Zebrałem trochę informacji i myślę że jutro jakoś pójdzie, mam parę pomysłów :

1) młotek, przecinak i pod jak najlepszym kątem walimy w prawą półoś dlatego że ma najlepszy kąt uderzenia oraz największą wybijającą siłę,
2) smarujemy, podgrzewamy i bijemy to samo co w 1,
3) wyjmujemy dyfer dla lepszego dostępu i powtarzamy dwa pierwsze punkty,
4) dospawać coś do przegubu i próbować w to uderzać,
5) specjalny ściągacz Yato z młotkiem wstecznym - koszt 500 zł :(


Dam znać który sposób najlepiej poskutkował :)
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
Pingwin Legnica
PingwinSquad
Posty: 1891
Rejestracja: pn 17 lis, 2008
Quad:: osiołek :)
Imię: Daniel
Lokalizacja: Legnica dolnośląskie
Kontakt:

Re: Wymiana gumowej osłony przegubu Rincon 680

Post autor: Pingwin Legnica » sob 29 gru, 2012

pozycja numer 5 będzie najlepsza...

tylko ta cena...
www.pingwinsquad.pl
www.pingwin.com.pl

Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś

w trakcie szukania nowego kierunku...

Marjano
Posty: 46
Rejestracja: wt 04 gru, 2012
Quad:: Szukam R...
Imię: Mariusz

Re: Wymiana gumowej osłony przegubu Rincon 680

Post autor: Marjano » sob 29 gru, 2012

punkt 5

gdzieś na You Tube widziałem taki patent jak wyciągali przeguby z dyfra

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Wymiana gumowej osłony przegubu Rincon 680

Post autor: Ikar » pn 31 gru, 2012

Udało się !! Dzięki pomocy kolegi i narzędzi wyciągneliśmy skurczybyka ;) Problem polegał nie tyle na zapieczonych frezach, co na tym pierścionku rozporowym na końcu frezu, z ang. "stopper ring", zapiekł się i nie chciał puścić. Straty niestety są dyfer jest lekko zniekształcony, ale to tylko strata wizualna, simmering wchodzi bez problemu nie powodując problemów ze szczelnością.

Potrzebne nam były w sumie 3 narzędzia :
- Cieniutka breszka,
- dwu-widlasty ściągacz o taki : http://hazwerkpolska.sklepna5.pl/towar/ ... 80-18.html
- młotek

Najważniejsza sprawa to kolega do pomocy, samodzielnie można to zrobić tylko przy pomocy ściągacza, ewentualnie wyjmowanie dyfra.

1) Breszkę wciskamy od strony silnika pomiędzy przegub, a kołnierz dyfra, można delikatnie wbić młotkiem, później ręcznie dociskamy i staramy się wypchnąć przegub,
2) Nasze widełki z drugiej strony młotek i delikatnie uderzamy, przegub powinien sam wyskoczyć
3) Czyścimy, stary pierścionek do kosza, smar do dyfra i można składać od nowa

Co ciekawe frez nie był mocno skorodowany, zniekształceń na nim nie widać. Największy problem stwarza ten malutki pierścionek, który szybko koroduje, a później nie chce z powrotem wskoczyć na swoje miejsce przy normalnym wyciąganiu...
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
DIABLO_W
DIABLO TEAM ZGIERZ
Posty: 1539
Rejestracja: sob 23 maja, 2009
Quad:: CF MOTO 1000 OVERLAND,CF MOTO 1000 ,CF MOTO 850. CAN-AM 1000XTP & CF MOTO X8 EPS ,ACCESS 700EFI , CECTEK 500EFI I CF MOTO500
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Gdzieś w centrum

Re: Wymiana gumowej osłony przegubu Rincon 680

Post autor: DIABLO_W » pn 31 gru, 2012

No to dobrze iż udało ci się jak najmniej boleśnie go zdemontować :)
DIABLO TEAM ZGIERZ & ATV SWEDEN :) https://www.facebook.com/pages/CF-MOTO-Polska/833411190006502?fref=ts

ODPOWIEDZ

Wróć do „Honda”