Przygody z nowym CF 520 ESP EFI

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami CF Moto
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Przygody z nowym CF 520 ESP EFI

Post autor: Ikar » pn 10 lip, 2017

W cfce występuje silniczek który dołącza przedni napęd po przyciśnięciu guzika. Normalnie mamy napęd na tył z możliwością dołączenia przodu + blokada przedniego dyfra w sytuacji ekstremalnej :) oczywiście napędy i blokadę powinnismy przełączać tylko po zatrzymaniu. Po asfalcie jeździć można na 4x4, nie można używać na nim jednak blokady.

Tak to wyglada w teorii. W praktyce tez można po czarnym jeździć na 4x4 - pytanie tylko po co ?
Ozo Drapers Squad

tomash148
Posty: 23
Rejestracja: pt 07 lip, 2017
Quad:: CF 520 EFI

Re: Przygody z nowym CF 520 ESP EFI

Post autor: tomash148 » pn 10 lip, 2017

Ikar pisze:W cfce występuje silniczek który dołącza przedni napęd po przyciśnięciu guzika. Normalnie mamy napęd na tył z możliwością dołączenia przodu + blokada przedniego dyfra w sytuacji ekstremalnej :) oczywiście napędy i blokadę powinnismy przełączać tylko po zatrzymaniu. Po asfalcie jeździć można na 4x4, nie można używać na nim jednak blokady.

Tak to wyglada w teorii. W praktyce tez można po czarnym jeździć na 4x4 - pytanie tylko po co ?
Np. na mokrej nawierzchni asfaltowej, gdzie opony są ewidentnie w stylu M/T na pewno nie raz i nie dwa się przyda. Mam terenówkę, Jeepa. Jest w nim zamontowany reduktor 242, który właśnie ma przełożenia: full time (jeździsz do woli 4x4, po jakiej nawierzchni chcesz), oraz part time (szutry, piaski, mniej przyczepne drogi). Ważne dla mnie jest to, czy jeżdżąc CF z włączonym napędem 4x4 nie uszkodzę czegoś, bo nie ma full time, a jedynie part time, gdzie w tym trybie jazda po czarnym jest wykluczona.

Awatar użytkownika
Paweł_wawa
Posty: 105
Rejestracja: śr 29 paź, 2014
Quad:: Can - am Outlander 570 Pro + T, Can-am Outlander L 450
Lokalizacja: Warszawa/Marki

Re: Przygody z nowym CF 520 ESP EFI

Post autor: Paweł_wawa » pn 10 lip, 2017

Mam już trzeciego Jeepa :-) to powiem tak full time oznacza, że mamy międzyosiowy mechanizm różnicowy, z tego co wiem w quadach przeprawowych nie występuje bo one nie są do asfaltu tak jak Jeepy, które stają się przeprawowymi bo zablokowaniu tegoż mechanizmu różnicowego :-)

pzdr

tomash148
Posty: 23
Rejestracja: pt 07 lip, 2017
Quad:: CF 520 EFI

Re: Przygody z nowym CF 520 ESP EFI

Post autor: tomash148 » wt 11 lip, 2017

Paweł_wawa pisze:Mam już trzeciego Jeepa :-) to powiem tak full time oznacza, że mamy międzyosiowy mechanizm różnicowy, z tego co wiem w quadach przeprawowych nie występuje bo one nie są do asfaltu tak jak Jeepy, które stają się przeprawowymi bo zablokowaniu tegoż mechanizmu różnicowego :-)

pzdr
Wiesz, mechanik ze mnie żaden, więc nie wiem co dokładnie robi full time, ale wiem do czego służy i kiedy używać. Tyle mi wystarcza:). Dlatego też właśnie pytałem, czy można używać 4x4 w CF jadąc po mokrym asfalcie np. tak, aby niczego nie uszkodzić. Z ciekawości, jakiego Jeepa masz? Mój to XJ, 2001 więc polift. 4.0 oczywiście.

Awatar użytkownika
DKfan
Posty: 1979
Rejestracja: wt 21 sty, 2014
Quad:: Smark 200,MXU500i IRS,KingKaczka 750, Koczkodan 800X, XXC, R850XXC
Imię: Jacek

Re: Przygody z nowym CF 520 ESP EFI

Post autor: DKfan » wt 11 lip, 2017

Możesz jechać z napędem na 4 koła i niczego nie uszkodzisz, ale osobiście nie polecam, bardzo utrudnia to prowadzenie, skręcanie wymaga wiekszej siły i charakterystyka sprawia żę relatywnie ciężko jest skręcić - tendencja do jazdy prosto w zakręcie. Na śniegu owszem poprawia się prowadzenie al ena mokrym asfalcie wole RWD, zwłaszcza że można wchodzić w zakręty bokiem i doskonale kontrolować to gazem
Zapraszamy do wspólnej jazdy. Jesteś z okolic Warszawy,samotna jazda Cię nuży, chcesz poznać ludzi których łączy pasja quadowania? Napisz do nas na PW
M&M sQuad

Robsson
Posty: 935
Rejestracja: pn 25 sie, 2014
Quad:: canam

Re: Przygody z nowym CF 520 ESP EFI

Post autor: Robsson » wt 11 lip, 2017

Popieram przedmówcę.
Jak masz kawałek- kilkadziesiąt metrów na trasie "terenowej" do przejechania gdy lecisz z zapiętym przodem to spokojnie w 4x4 byle bez blokady można latać. Napędowi nic się nie stanie bo tył masz na sztywno a przedni mechanizm różnicowy zabezpiecza dyfer przedni przed rozwaleniem. Z technicznego punktu nie ma przeciwwskazań żeby po asfalcie jechać z zapiętym przednim (bez blokady).
Tylko nie widzę żadnego racjonalnego powodu żeby w praktyce tak jeździć dłuższe kawałki po czarnym/nawet mokrym.
V2.....sound of madness :twisted:

tomash148
Posty: 23
Rejestracja: pt 07 lip, 2017
Quad:: CF 520 EFI

Re: Przygody z nowym CF 520 ESP EFI

Post autor: tomash148 » wt 11 lip, 2017

Pytałem o to z punktu widzenia jazdy autem terenowym. Na mokrym zapięcie przodu naprawdę się przydaje. Z quadem doświadczeń nie mam, dlatego też pytałem :).

Robsson
Posty: 935
Rejestracja: pn 25 sie, 2014
Quad:: canam

Re: Przygody z nowym CF 520 ESP EFI

Post autor: Robsson » wt 11 lip, 2017

To poćwicz na mokrym jakimś mało ruchliwym asfalcie. Wtedy będziesz najlepiej wiedział jak Twój quad się zachowuje na jakim napędzie i będziesz jeździł jak Ci lepiej pasuje.
V2.....sound of madness :twisted:

Awatar użytkownika
Ikar
Posty: 2449
Rejestracja: śr 10 paź, 2012
Quad:: Honda xxc
Imię: Artur

Re: Przygody z nowym CF 520 ESP EFI

Post autor: Ikar » wt 11 lip, 2017

Na CC winter cały rajd jechałem na 4x4 asfalt szuter śnieg błoto wszystko - nie było czasu przełączać. Nic się nie urwało wiec git :) inna sprawa ze na mokrym asfalcie quad z uwagi na brak mechanizmu różnicowego z tylu jest mega nadsterowny. Nie wspominając o oskach. Każde mokre rondo można zrobić bokiem :)
Ozo Drapers Squad

Awatar użytkownika
Paweł_wawa
Posty: 105
Rejestracja: śr 29 paź, 2014
Quad:: Can - am Outlander 570 Pro + T, Can-am Outlander L 450
Lokalizacja: Warszawa/Marki

Re: Przygody z nowym CF 520 ESP EFI

Post autor: Paweł_wawa » wt 11 lip, 2017

Nie chodzi o to, żeby na każdy kawałek asfaltu przełączać się na tył, oczywiście w quadzie bo w samochodzie z racji większego stosunku masy do wytrzymałości napędów koniecznie wyłączamy na przyczepnych nawierzchniach.

Sprawdzam w samochodzie czy się wypięło ruszając do przodu i skrecając koła, niewypięta blokada międzyosiowa powoduje takie opory, że samochód staje! trzeba dodać gazu żeby jechał oczywiście kosztem opon więc siły różnicowe między osiami są spore. W quadzie opony na klockach bieżnika łatwiej się poddają i wszystko jest mocniejsze więc nie trzeba tak przestrzegać instrukcji jak w aucie terenowym.

Jeepki moje to WJ, WK i teraz WKII. WK był bez reduktora więc nie miał blokady międzyosiowej. W WJ-cie miałem kilka opcji, sam tył, tył i przód full time, tył i przód part time oraz low i neutral.

pzdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „CF Moto”