![Smile :)](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_smile.gif)
Tak to wyglada w teorii. W praktyce tez można po czarnym jeździć na 4x4 - pytanie tylko po co ?
Np. na mokrej nawierzchni asfaltowej, gdzie opony są ewidentnie w stylu M/T na pewno nie raz i nie dwa się przyda. Mam terenówkę, Jeepa. Jest w nim zamontowany reduktor 242, który właśnie ma przełożenia: full time (jeździsz do woli 4x4, po jakiej nawierzchni chcesz), oraz part time (szutry, piaski, mniej przyczepne drogi). Ważne dla mnie jest to, czy jeżdżąc CF z włączonym napędem 4x4 nie uszkodzę czegoś, bo nie ma full time, a jedynie part time, gdzie w tym trybie jazda po czarnym jest wykluczona.Ikar pisze:W cfce występuje silniczek który dołącza przedni napęd po przyciśnięciu guzika. Normalnie mamy napęd na tył z możliwością dołączenia przodu + blokada przedniego dyfra w sytuacji ekstremalnejoczywiście napędy i blokadę powinnismy przełączać tylko po zatrzymaniu. Po asfalcie jeździć można na 4x4, nie można używać na nim jednak blokady.
Tak to wyglada w teorii. W praktyce tez można po czarnym jeździć na 4x4 - pytanie tylko po co ?
Wiesz, mechanik ze mnie żaden, więc nie wiem co dokładnie robi full time, ale wiem do czego służy i kiedy używać. Tyle mi wystarcza:). Dlatego też właśnie pytałem, czy można używać 4x4 w CF jadąc po mokrym asfalcie np. tak, aby niczego nie uszkodzić. Z ciekawości, jakiego Jeepa masz? Mój to XJ, 2001 więc polift. 4.0 oczywiście.Paweł_wawa pisze:Mam już trzeciego Jeepato powiem tak full time oznacza, że mamy międzyosiowy mechanizm różnicowy, z tego co wiem w quadach przeprawowych nie występuje bo one nie są do asfaltu tak jak Jeepy, które stają się przeprawowymi bo zablokowaniu tegoż mechanizmu różnicowego
pzdr