CZAS NA PODSUMOWANIE, czyli moja opinia CFKI którą sprzedałem przy przebiegu 3400!
Gadzina również 2013 rocznik:
Doposażony:
1. Poszerzenie tyłu (4,5) i przodu (3).
2. Osłony spodu - Iron Baltic.
3. Listwa Led PROFI 60 Combo Ledler - przód.
4. 1x LUX 10c Spot - tył.
5. Filtr TwinAir.
6. Zmiana wyciągarki na Superwinch 3500 z liną syntetyczną - w momencie sprzedaży poszła z oryginalną - nadal sprawną.
7. Podgrzewane manetki.
8. Snorkel fabryczny
9. Bumper przód
10. Poprawiono instalację elektryczną (-przez Daniela Pingwina)
11. Opony Bighorny
Awarie:
1. Przewód paliwowy.
2. Regulator ciśnienia oleju (wymiana gwarancyjna).
3. pompa hamulca tylnego (wymiana gwarancyjna).
4. Pompa wodna (wymiana gwarancyjna)
Negatywy:
1. W pierwszej kolejności jak się chce brodzić trzeba zatkać odprowadzenie wody z odpowietrzenia paska - gdyż ktoś to źle rozwiązał - efekt nawet przy nieznacznym brodzeniu zasysa wodę do paska.
2. Pomimo mocy konstrukcja sprzęgła uniemożliwia postawienie quada na tylne koła - plus pasek przy 3400 nadal nie wskazuje konieczności wymiany.
3. Hamulce jak na taka masę słabe, choć po dobrej regulacji i wymianie pompy na nową lepiej hamuje.
5. Abuzzy - guma nie nadaje się na błoto,
6. wyciągarka fabryczna - działa ale nie budzi zaufania,
7. Ładowanie do poprawki, gdyż pod obciążeniem (ledlery, oświetlenie i wyciągarka) szybko nie wydala - stąd .
Pozytywy:
1. Stosunek ceny do jakości bardzo dobry.
2. Bardzo wygodny, nawet w dwie osoby jeździ się super wygodnie - dokładnie potwierdza to również mój pasażer:).
3. Ładnie się prezentuje.
4. Brak większych awarii.
5. Przez swoją masę i budowę bardzo stabilny quad nawet do szybkich jazd na szutrach
6. Trawersy - podjazdy i zjazdy dzięki długości to jego silna strona
7. Regulowane amortyzatory gazowe w standardzie - szybko można dostosować charakterystykę podwozia do zmieniających się warunków/oczekiwań
8. Abuzzy - guma super na turystykę,
9. Plastiki i rozwiązanie błotników bocznych- na spinki, efekt inni łamią na obtarciach bocznych a w CF się wypina

10. Spokojnie do brodzenia w wodzie i błocie jednak po zmianie opon
Podsumowanie:
Awaria przewodu paliwowego na samym początku użytkowania mogła zakończyć istnienia Quada i użytkownika, dlatego jak ktoś jakimś cudem tego jeszcze nie wymienił w starych modelach to trzeba to zrobić natychmiast.
W nowych modelach problem instalacji paliwowej, snoorkla i zaworku ciśnienia podobno już usunięty
Quad użytkowany głównie w jeździe przeprawowej - turystycznej i do tego nadaje się rewelacyjnie. Jest ekstremalnie wygodny również dla pasażera bez konieczności dłubania i wymiany zawieszenia - duże możliwości dostosowania- wyregulowania amortyzatorów i sprężyn dla siebie.
Nigdy nie miałem potrzeby zmian "zawieszki".
Na tym Quadzie zaliczyłem trzy rajdy przeprawowe bez awarii w obu raz 4 miejsce) oraz jeden rajd typu CC (również 4 miejsce)
"Pomarańczą" można więc pokusić się i o takie wyzwania
W czasie ostatniego przeglądu, serwisant nie miał uwag do silnika, natomiast osobiście dorabiałem przy przebiegu 2500 km tuleje do tylnych wachaczy.
Czytałem kilka negatywnych opinii i niestety dla sceptyków - ich nie potwierdzam. Nie wiem z czego wynikały problemy związane z zacieraniem silników, urywaniem różnych części jednak ja tech problemów nie mogę potwierdzić. Jeśli się o Cfkę dba i nie katuje jej nie ma problemów.
Możliwe że problemem są serwisy i tego sam doświadczyłem.
Pierwszy mój serwis mógł załatwić Gadzinę swoimi "naprawami" i przeglądami. W pewnym momencie zdecydowałem się na Daniela Pingwina i nagle okazało się że wszystko może być inaczej. Lepiej pracuje, lepiej wygląda po serwisie itp.
Dlatego patrzcie na ręce serwisantom i zawsze żądajcie dokumentacji wykonanych robót.
Polecam też zmianę opon na bardziej błotne gdyż fabryczne do błota się nie nadają. Po każdej jeździe wodno - błotnej warto ją dobrze wyczyścić, w tym hamulce i chłodnice oraz nasmarować kalamitki oraz wspomniane układy hamulcowe raz na jakiś czas.
Ktoś spyta jeżeli było tak wspaniale to dlaczego zmieniłem?
Odpowiedź jest prosta: CFKa nie nadaje się rajdów przeprawowych i nie jest dobrym quadem do jazdy w wąskim terenie gdzie trzeba manewrować, gdyż to co jest jej zaletą w innym przypadku jest zarazem wadą - długa i ciężka.
Polecam każdemu kto szuka quada do jazdy turystyczno - przeprawowej i do prac wkoło domu. Będziecie pozytywnie zaskoczeni.
Odradzam tym którzy szukają quada na katowanie i ciężkie rajdy przeprawowe.
Na zakończenie - quad sprzedał się w ciągu 2 dni od ogłoszenia, pytających było sporo, niektórzy myśleli przyjechać w sobotę. Oczywiście może mogłem dac wyższą cenę, kto wie... nie żałuje że sprzedałem za tyle, w sam raz będę miał kasę na nowy zakup:)