Prywatne odczucia po 4'500km na CF MOTO X8

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami CF Moto
Awatar użytkownika
GnuS
Posty: 134
Rejestracja: pt 08 lis, 2013
Quad:: AC 1000 MudPro był CF Moto X8
Imię: Artur

Re: Prywatne odczucia po 4'500km na CF MOTO X8

Post autor: GnuS » pn 15 gru, 2014

Oj powiem Ci że wokół AC chodziłem już dłuższy czas, ale ze względów finansowych odkładałem to.

Większy przejazd planuję na sobotę. Co zamówiłem razem z nim:
- osłona spodu,
- led Ledler 6Combo (oryginalne światła podobnie tragiczne jak w CF)
- poszerzenie tyłu (będę zamawiał z US overfender-y oryginalne)
- czujnik temperatury (po CF jestem przewrażliwiony)
- podgrzewane manetki,
- torba na tył, miękka (ale to już gadżet aczkolwiek CF oryginalnie miał wystarczająco jak dla mnie miejsca).

Pierwsze wrażenie:
- jest mooooc... ale tak na serio, mimo iż na dotarciu i ograniczony to wow... jest moc, banan nie schodzi mi z gęby :)
- brzmi pięknie,
- wygląd, hmm może być aczkolwiek muszę przyznać że CAN-AM XMR wygląda chyba ładniej, ale zakochałem się w kotku od pierwszego wejrzenia :)
- mimo iż większy prześwit i wydaje się wyższy, to trawersy pokonuje się pewniej, wydaje mi się że środek ciężkości jest niżej, np. bak jest bardzo nisko,
- schowek pod kierownicą (super sprawa na kamerę, papierosy czy cokolwiek)

Ale żeby nie było aż tak różowo jest też parę wad:
- pali dużo okolice 20l/100km w terenie będzie bardzo łatwo osiągalne,
- zawieszenie twarde, CF-ka dużo wygodniejsza,
- wspomaganie (pewnie zostanę zlinczowany), ale jakoś lepiej czułem się bez wspomagania przy jeździe nie błotnej/nie technicznej a szybszej, mam lekki problem z wyczuciem, jak dla mnie wspomaganie mogło by być słabsze, ale pewnie to kwestia przyzwyczajenia, zrobiłem raptem 200km.

Ostatnie do czego muszę się przyzwyczaić to opony:
Pierwszy raz jeżdżę na oponach typowo błotnych i w moim odczuciu jest to całkowicie inna jazda niż na Abuzach po bardziej równych nawierzchniach, więc muszę ją wyczuć. Połączenie opony trochę "znoszącej" z moim nie przyzwyczajeniem do wspomagania... robi się nerwowo...

Generalnie uważam że zakup bardzo udany, tak jak mówiłem, banan nie schodzi z mordy :)

Awatar użytkownika
Zmora1966
Quadowa Grupa Południe
Posty: 2467
Rejestracja: pt 30 sie, 2013
Quad:: CanAm 800XT - była CFka X8, Keeway 300 GTX, Honda
Imię: Sławek
Lokalizacja: Czernichów k. Krakowa
Kontakt:

Re: Prywatne odczucia po 4'500km na CF MOTO X8

Post autor: Zmora1966 » wt 16 gru, 2014

Dzieki czekam na dalsze wrażenia tym bardziej że źródło dostarczenia pojazdu chyba jest to samo które ja planuje :)

- wspomaganie? rozumiem cię -= wsiadłem na Polarisa Marka i bym się zabił - to dla bab :) (bez urazy kochane koleżanki -to tylko przenośnia). Jednak jest to pewnie kwestia przyzwyczajenia
- opony... jeździłem na zillach więc nie zaskakujesz...to nie opona na twarde nawierzchnie

czekam na wrażenia po pierwszym 1000 no i po odblokowaniu :)
Zmora
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl

:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

Awatar użytkownika
Pingwin Legnica
PingwinSquad
Posty: 1891
Rejestracja: pn 17 lis, 2008
Quad:: osiołek :)
Imię: Daniel
Lokalizacja: Legnica dolnośląskie
Kontakt:

Re: Prywatne odczucia po 4'500km na CF MOTO X8

Post autor: Pingwin Legnica » wt 16 gru, 2014

co do wspomagania kwestia przyzwyczajenia

po czasie usiądziesz na quada bez wspomagania pojeździsz i stwierdzisz , że jeździć się nie da :)

jak będzie Ci nadal przeszkadzać - zawsze można je zdemontować i założyć do czyjegoś rincona ;)
www.pingwinsquad.pl
www.pingwin.com.pl

Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś

w trakcie szukania nowego kierunku...

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: Prywatne odczucia po 4'500km na CF MOTO X8

Post autor: oolsztyniak » wt 16 gru, 2014

Artur sprzedajesz CF?
Co z chłodnicą, wywaliłeś ją na bagażnik?
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Awatar użytkownika
GnuS
Posty: 134
Rejestracja: pt 08 lis, 2013
Quad:: AC 1000 MudPro był CF Moto X8
Imię: Artur

Re: Prywatne odczucia po 4'500km na CF MOTO X8

Post autor: GnuS » wt 16 gru, 2014

oolsztyniak pisze:Artur sprzedajesz CF?
Praktycznie sprzedany.
oolsztyniak pisze:Co z chłodnicą, wywaliłeś ją na bagażnik?
Chłodnica na górze i działa idealnie ale muszę się zabrać za opisanie (zdjęcia zrobione).

Awatar użytkownika
oolsztyniak
Moderator
Posty: 4252
Rejestracja: wt 24 wrz, 2013
Quad:: xxc 1000r
Imię: Łukasz

Re: Prywatne odczucia po 4'500km na CF MOTO X8

Post autor: oolsztyniak » wt 16 gru, 2014

Czekamy na relację :-)
jest Renegade xxc 1000r
był krótki XTP 1000
był Renegade 800r xxc :(
był CF Moto 800
Prawdziwa przygoda zaczyna się tam .....
.... gdzie kończy się droga :twisted:

Team Father&Son
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.

Awatar użytkownika
Zmora1966
Quadowa Grupa Południe
Posty: 2467
Rejestracja: pt 30 sie, 2013
Quad:: CanAm 800XT - była CFka X8, Keeway 300 GTX, Honda
Imię: Sławek
Lokalizacja: Czernichów k. Krakowa
Kontakt:

Re: Prywatne odczucia po 4'500km na CF MOTO X8

Post autor: Zmora1966 » wt 16 gru, 2014

dokładnie! Potwierdzam!
Zmora
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl

:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

Awatar użytkownika
Bilu.
Posty: 213
Rejestracja: ndz 20 paź, 2013
Quad:: Arctic Cat 700, XTP 1000 2016
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Krzyżowice / Wrocław

Re: Prywatne odczucia po 4'500km na CF MOTO X8

Post autor: Bilu. » wt 16 gru, 2014

U mnie zawias wytrzymał 2500km, ale Pingwin ma patent, drogo naprawa nie wychodzi, więc z góry nie ma się czym martwić, padło mi jeszcze coś co objawiało się zwiększonymi obrotami na biegu jałowym, ale Pingwin zrobił jakiś szybki myk i wróciło do normy.
Ogólnie więcej usterek nie było, ale nie jestem zwolennikiem katowania na maxa sprzętu, obchodzę się z nim w miarę z głową ;) chyba...

Awatar użytkownika
Pingwin Legnica
PingwinSquad
Posty: 1891
Rejestracja: pn 17 lis, 2008
Quad:: osiołek :)
Imię: Daniel
Lokalizacja: Legnica dolnośląskie
Kontakt:

Re: Prywatne odczucia po 4'500km na CF MOTO X8

Post autor: Pingwin Legnica » wt 16 gru, 2014

Krzysiek Twój sprzęt przy tym przebiegu co masz jest wręcz wzorcowy. Widać, że jest używany i czasem ma pod górkę ale widać też, że nie jest zakatowany. Widać, że właściciel myśli, uzywa szarych komórek i nie morduje sprzętu przy każdej możliwej okazji. Gdyby tak wszyscy dbali o swoje sprzęty serwisy by zbankrutowały :)

ps. oczywiście poza rajdem 90 km/h z ciągniętą za quadem kosiarką :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
www.pingwinsquad.pl
www.pingwin.com.pl

Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś

w trakcie szukania nowego kierunku...

Awatar użytkownika
Zmora1966
Quadowa Grupa Południe
Posty: 2467
Rejestracja: pt 30 sie, 2013
Quad:: CanAm 800XT - była CFka X8, Keeway 300 GTX, Honda
Imię: Sławek
Lokalizacja: Czernichów k. Krakowa
Kontakt:

Re: Prywatne odczucia po 4'500km na CF MOTO X8

Post autor: Zmora1966 » czw 05 mar, 2015

CZAS NA PODSUMOWANIE, czyli moja opinia CFKI którą sprzedałem przy przebiegu 3400!

Gadzina również 2013 rocznik:

Doposażony:
1. Poszerzenie tyłu (4,5) i przodu (3).
2. Osłony spodu - Iron Baltic.
3. Listwa Led PROFI 60 Combo Ledler - przód.
4. 1x LUX 10c Spot - tył.
5. Filtr TwinAir.
6. Zmiana wyciągarki na Superwinch 3500 z liną syntetyczną - w momencie sprzedaży poszła z oryginalną - nadal sprawną.
7. Podgrzewane manetki.
8. Snorkel fabryczny
9. Bumper przód
10. Poprawiono instalację elektryczną (-przez Daniela Pingwina)
11. Opony Bighorny

Awarie:
1. Przewód paliwowy.
2. Regulator ciśnienia oleju (wymiana gwarancyjna).
3. pompa hamulca tylnego (wymiana gwarancyjna).
4. Pompa wodna (wymiana gwarancyjna)

Negatywy:
1. W pierwszej kolejności jak się chce brodzić trzeba zatkać odprowadzenie wody z odpowietrzenia paska - gdyż ktoś to źle rozwiązał - efekt nawet przy nieznacznym brodzeniu zasysa wodę do paska.
2. Pomimo mocy konstrukcja sprzęgła uniemożliwia postawienie quada na tylne koła - plus pasek przy 3400 nadal nie wskazuje konieczności wymiany.
3. Hamulce jak na taka masę słabe, choć po dobrej regulacji i wymianie pompy na nową lepiej hamuje.
5. Abuzzy - guma nie nadaje się na błoto,
6. wyciągarka fabryczna - działa ale nie budzi zaufania,
7. Ładowanie do poprawki, gdyż pod obciążeniem (ledlery, oświetlenie i wyciągarka) szybko nie wydala - stąd .

Pozytywy:
1. Stosunek ceny do jakości bardzo dobry.
2. Bardzo wygodny, nawet w dwie osoby jeździ się super wygodnie - dokładnie potwierdza to również mój pasażer:).
3. Ładnie się prezentuje.
4. Brak większych awarii.
5. Przez swoją masę i budowę bardzo stabilny quad nawet do szybkich jazd na szutrach
6. Trawersy - podjazdy i zjazdy dzięki długości to jego silna strona
7. Regulowane amortyzatory gazowe w standardzie - szybko można dostosować charakterystykę podwozia do zmieniających się warunków/oczekiwań
8. Abuzzy - guma super na turystykę,
9. Plastiki i rozwiązanie błotników bocznych- na spinki, efekt inni łamią na obtarciach bocznych a w CF się wypina :)
10. Spokojnie do brodzenia w wodzie i błocie jednak po zmianie opon

Podsumowanie:
Awaria przewodu paliwowego na samym początku użytkowania mogła zakończyć istnienia Quada i użytkownika, dlatego jak ktoś jakimś cudem tego jeszcze nie wymienił w starych modelach to trzeba to zrobić natychmiast.
W nowych modelach problem instalacji paliwowej, snoorkla i zaworku ciśnienia podobno już usunięty

Quad użytkowany głównie w jeździe przeprawowej - turystycznej i do tego nadaje się rewelacyjnie. Jest ekstremalnie wygodny również dla pasażera bez konieczności dłubania i wymiany zawieszenia - duże możliwości dostosowania- wyregulowania amortyzatorów i sprężyn dla siebie.
Nigdy nie miałem potrzeby zmian "zawieszki".

Na tym Quadzie zaliczyłem trzy rajdy przeprawowe bez awarii w obu raz 4 miejsce) oraz jeden rajd typu CC (również 4 miejsce)
"Pomarańczą" można więc pokusić się i o takie wyzwania

W czasie ostatniego przeglądu, serwisant nie miał uwag do silnika, natomiast osobiście dorabiałem przy przebiegu 2500 km tuleje do tylnych wachaczy.

Czytałem kilka negatywnych opinii i niestety dla sceptyków - ich nie potwierdzam. Nie wiem z czego wynikały problemy związane z zacieraniem silników, urywaniem różnych części jednak ja tech problemów nie mogę potwierdzić. Jeśli się o Cfkę dba i nie katuje jej nie ma problemów.
Możliwe że problemem są serwisy i tego sam doświadczyłem.

Pierwszy mój serwis mógł załatwić Gadzinę swoimi "naprawami" i przeglądami. W pewnym momencie zdecydowałem się na Daniela Pingwina i nagle okazało się że wszystko może być inaczej. Lepiej pracuje, lepiej wygląda po serwisie itp.
Dlatego patrzcie na ręce serwisantom i zawsze żądajcie dokumentacji wykonanych robót.

Polecam też zmianę opon na bardziej błotne gdyż fabryczne do błota się nie nadają. Po każdej jeździe wodno - błotnej warto ją dobrze wyczyścić, w tym hamulce i chłodnice oraz nasmarować kalamitki oraz wspomniane układy hamulcowe raz na jakiś czas.

Ktoś spyta jeżeli było tak wspaniale to dlaczego zmieniłem?

Odpowiedź jest prosta: CFKa nie nadaje się rajdów przeprawowych i nie jest dobrym quadem do jazdy w wąskim terenie gdzie trzeba manewrować, gdyż to co jest jej zaletą w innym przypadku jest zarazem wadą - długa i ciężka.

Polecam każdemu kto szuka quada do jazdy turystyczno - przeprawowej i do prac wkoło domu. Będziecie pozytywnie zaskoczeni.
Odradzam tym którzy szukają quada na katowanie i ciężkie rajdy przeprawowe.

Na zakończenie - quad sprzedał się w ciągu 2 dni od ogłoszenia, pytających było sporo, niektórzy myśleli przyjechać w sobotę. Oczywiście może mogłem dac wyższą cenę, kto wie... nie żałuje że sprzedałem za tyle, w sam raz będę miał kasę na nowy zakup:)
Zmora
www.quadowagrupapoludnie.pl
www.sqgp.pl

:I love QUADOWA GRUPA POŁUDNIE:

ODPOWIEDZ

Wróć do „CF Moto”