Projekt Grizzly 700 Xxc - polemiki
- LEJEK
- Posty: 708
- Rejestracja: ndz 16 gru, 2012
- Quad:: G700 2014 EPS WTHC ZIELONA
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Projekt Grizzly 700 Xxc
Nie wiem jak tam u Ciebie, ale ja tam mam do wyboru:
dwa rajdy, albo rozwód...
muszę się zastanowić.....
ciekawe czy da się wybrać jeden rajd i pół rozwodu ???
dwa rajdy, albo rozwód...
muszę się zastanowić.....
ciekawe czy da się wybrać jeden rajd i pół rozwodu ???
Tomek- LEJEK - LTD 2014, Atomowa INTEGRACJA 1+2, W.I.L. Albania Adwenture 2014, Lejkowa Ekspedycja ADRIA 2015, ciekawe plany na 2016......
- BuBu
- Posty: 268
- Rejestracja: wt 04 gru, 2012
- Quad:: G700 XXc
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Powiat Poznański
Re: Projekt Grizzly 700 Xxc
Jeżeli będzie GER (czy impreza o innej nazwie, ale na tych samych terenach i w podobnej formule), to będzie trudny orzech do zgryzienia... Zobaczymy co chłopaki z Żagania zrobią i wtedy się zdecyduje. W domu jeden wiosenny rajd przejdzie, z dwoma cięęęęęęęężko.
Wracając do stabilizatora, to dziś spróbujemy potestować.
Wracając do stabilizatora, to dziś spróbujemy potestować.
- BuBu
- Posty: 268
- Rejestracja: wt 04 gru, 2012
- Quad:: G700 XXc
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Powiat Poznański
Re: Projekt Grizzly 700 Xxc
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WUKnVTP1Dl4[/youtube]
- BuBu
- Posty: 268
- Rejestracja: wt 04 gru, 2012
- Quad:: G700 XXc
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Powiat Poznański
Re: Projekt Grizzly 700 Xxc
Małe podsumowanie.
Na filmie za wielkich różnic nie widać. Niestety byłem sam i aparat stawiałem na drewnianym klocku, stąd to wszystko jakieś takie mało przekonujące. Muszę ten drążek przetestować w naturalnych warunkach, czyli na jakimś 200-kilometrowym wypadzie.
Co przyświecało mi montując ten drążek? Ograniczenie nurkowania quada przy hamowaniu i przed wejściem w zakręt. Czy się to udało? Nie wiem. Plac na którym testowałem quada nie pozwalał tej rzeczy sprawdzić. Jeżdżenie po wybrukowanym terenie nie jest fascynujące. Do tego część placu była czysta, część miała piasek. Raz było przyczepnie i maszyna stawała na bocznych kołach, za chwilę trafiałem piasek i był dryft. g**** sprawa do takich testów.
Na pewno quad jest sztywniejszy, co czuć kiedy jadąc na wprost majtniemy kilka razy kierownicą lewo/prawo. Z drążkiem łatwiej było utrzymać tor jazdy, bez drążka (co widać przez chwilę na filmie) bardziej mnie rzucało, a raz prawie obróciło. Podsumowując: generalnie czuć, że ten drążek jest i jakąś robotę robi. Nie jest to natomiast jakaś niewyobrażalna zmiana. Wielkiej euforii po zrobieniu kilku zakrętów nie było. Napiszę coś więcej jak zrobię porządną trasę. Tymczasem przechodzę do etapu 2, praca nad tylnym zawiasem.
Z przodu planuję też zamontować dystanse 2x30mm.
Na filmie za wielkich różnic nie widać. Niestety byłem sam i aparat stawiałem na drewnianym klocku, stąd to wszystko jakieś takie mało przekonujące. Muszę ten drążek przetestować w naturalnych warunkach, czyli na jakimś 200-kilometrowym wypadzie.
Co przyświecało mi montując ten drążek? Ograniczenie nurkowania quada przy hamowaniu i przed wejściem w zakręt. Czy się to udało? Nie wiem. Plac na którym testowałem quada nie pozwalał tej rzeczy sprawdzić. Jeżdżenie po wybrukowanym terenie nie jest fascynujące. Do tego część placu była czysta, część miała piasek. Raz było przyczepnie i maszyna stawała na bocznych kołach, za chwilę trafiałem piasek i był dryft. g**** sprawa do takich testów.
Na pewno quad jest sztywniejszy, co czuć kiedy jadąc na wprost majtniemy kilka razy kierownicą lewo/prawo. Z drążkiem łatwiej było utrzymać tor jazdy, bez drążka (co widać przez chwilę na filmie) bardziej mnie rzucało, a raz prawie obróciło. Podsumowując: generalnie czuć, że ten drążek jest i jakąś robotę robi. Nie jest to natomiast jakaś niewyobrażalna zmiana. Wielkiej euforii po zrobieniu kilku zakrętów nie było. Napiszę coś więcej jak zrobię porządną trasę. Tymczasem przechodzę do etapu 2, praca nad tylnym zawiasem.
Z przodu planuję też zamontować dystanse 2x30mm.
- LEJEK
- Posty: 708
- Rejestracja: ndz 16 gru, 2012
- Quad:: G700 2014 EPS WTHC ZIELONA
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Projekt Grizzly 700 Xxc
Co przyświecało mi montując ten drążek? Ograniczenie nurkowania quada przy hamowaniu i przed wejściem w zakręt. Czy się to udało?
No to powiem Ci, że cel został osiągnięty i to w 100%. Mówię, bo stwierdzam na swoim przykładzie......
Nurkowanie jest dużo, dużo mniejsze, ale prawa fizyki związane z przewracaniem Quada na bok są nie ugięte i z tym to już niewiele da się zrobić...... to znaczy można, obniżyć środek ciężkości....... co za tym idzie .... oczywiście..... obniżyć i poszerzyć zawieszenie, a nie o to chodziło..... nadal zależy nam na prześwicie...... Grizzly ma jeden z większych prześwitów ze wszystkich Quadów, dlatego jest dobry na przeprawach...... gdzieś na Quadziku czytałem wypowiedź Pingwina na temat Can-Am i Foczki, gdzie nawiązywał do tych właściwości zawieszenia i doszedł do podobnych wniosków.
a tu cytat PINGWINA :
I najważniejsze dla foczkowcow : latając Can-amem a potem foczka nachodzą mnie trzy refleksje :
1. Can am jest cudowny, jest szybki, jest stworzony dla kierowcy, jest przewidywalny. Jest mega szybki. Jego tworcy pomysleli nad uzytkownikiem i pod niego go zaprojektowali. Fantastycznie sie go prowadzi. Łatwość, z ktora sie to robi jest zadziwiajaca. Kierowca canama ma 3 razy lzej niz foczkowiec. W moich jednak oczach jest niewychowanym bydlakiem. Na wszystko odpowiada moca silnika i co kolwieg chcesz zrobic dajesz po manecie. Takie bydle. Na foczke siadasz po canamie i myslisz O Matko, Co To ? Po 5 km.juz zaczynasz sie z nia jednoczyc, a po 20 km tworzy sie zwiazek na całe życie. Foczka to quad z duszą, ktora sie kocha.
W ciezkim terenie, błocie, technicznych gorkach foczka spisuje sie lepiej. W zadnym wypadku sie nie odkleja i jest przyklejona niczym super glue. Im ciezszy teren tym foka lepiej sie czuje.im ciezszy teren tym kirrowca bardziej sie spelnia.
Plwiedzcie mi czym mam jechać na mt rally ? Co z tego ze canam jest szybszy skoro w klasie sport polegnie na przeprawie ? A jak jakims cudem mu sie uda to co mi z tego, ze ma nadmoc jak coś sie posypie ??? A foka nigdy tego nie zrobi ?? I badz tu madry...
Ze wszystko fajnie że moc, że szybki i dziurki wybiera, że środek ciężkości nisko itd, ale na przeprawach często polega...... Popatrz na Can-Am.... niziutki jest, dlatego można nim tak szybko latać....
Teraz można się skupić na tylnym zawieszeniu..... przeróbka druciarska jak to niektórzy mówią........ a jak to Ci się nie spodoba, to pozostaje tylko Elka, lub Fox i Olhins......
Nie jeździłem nigdy Grizzly 700 na lepszym zawieszeniu (tzw-dedykowanym) i chętnie bym spróbował, ale dopiero po tym jak już uznamy (ja i Bubu), że zrobiliśmy wszystko co zamierzaliśmy. Wtedy można by porównać odczucia. Czy jest ktoś chętny, kto czyta te forum na taką próbę w przyszłości......????
Tomek- LEJEK - LTD 2014, Atomowa INTEGRACJA 1+2, W.I.L. Albania Adwenture 2014, Lejkowa Ekspedycja ADRIA 2015, ciekawe plany na 2016......
- Pingwin Legnica
- PingwinSquad
- Posty: 1891
- Rejestracja: pn 17 lis, 2008
- Quad:: osiołek :)
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Legnica dolnośląskie
- Kontakt:
Re: Projekt Grizzly 700 Xxc
Mayer niech się wypowie. Latał g700 na oryginale a potem się przesiadł. Dla mnie filmik Bubu mówi o jednym : żaden stabilizator nie zastąpi zawiasu. Gdybym nakręcił taki filmik dla foczki z i bez zobaczylibyscie przepaść.
Stabilizator TAK ale jako dodatek do zawiasu.
Co do prześwitu : w hondzie jest mniejszy niż w canamie i to nie żart. Z przodu jest zaledwie 20 cm. Z tymi przyprawami chodziło mi o sposób oddania mocy i o wagę pojazdu. No i o snorkle.
Widziałem g700 u Mayera w akcji, widziałem tez u Krecika, Marco i Rozwada. G700 jest piekielnie szybki tylko zawiasu mu trzeba... A stabilizator zawsze się przyda
Stabilizator TAK ale jako dodatek do zawiasu.
Co do prześwitu : w hondzie jest mniejszy niż w canamie i to nie żart. Z przodu jest zaledwie 20 cm. Z tymi przyprawami chodziło mi o sposób oddania mocy i o wagę pojazdu. No i o snorkle.
Widziałem g700 u Mayera w akcji, widziałem tez u Krecika, Marco i Rozwada. G700 jest piekielnie szybki tylko zawiasu mu trzeba... A stabilizator zawsze się przyda
www.pingwinsquad.pl
www.pingwin.com.pl
Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś
w trakcie szukania nowego kierunku...
www.pingwin.com.pl
Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś
w trakcie szukania nowego kierunku...
- LEJEK
- Posty: 708
- Rejestracja: ndz 16 gru, 2012
- Quad:: G700 2014 EPS WTHC ZIELONA
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Projekt Grizzly 700 Xxc
Sorki Pingwinku, że źle odebrałem twoją wypowiedź, myślałem, że chodzi Ci głównie o zawiechę..... w porównaniu tych dwóch....
co do tego, że żaden stabilizator nie zastąpi zawiechy to jasne jak słońce, on ma tylko pomóc, lub też może trochę poprzeszkadzać.... to zależy od preferencji Raidera...
co do tego, że żaden stabilizator nie zastąpi zawiechy to jasne jak słońce, on ma tylko pomóc, lub też może trochę poprzeszkadzać.... to zależy od preferencji Raidera...
Tomek- LEJEK - LTD 2014, Atomowa INTEGRACJA 1+2, W.I.L. Albania Adwenture 2014, Lejkowa Ekspedycja ADRIA 2015, ciekawe plany na 2016......
- Pingwin Legnica
- PingwinSquad
- Posty: 1891
- Rejestracja: pn 17 lis, 2008
- Quad:: osiołek :)
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Legnica dolnośląskie
- Kontakt:
Re: Projekt Grizzly 700 Xxc
chłopaki szlifujcie szybką jazdę i nawigację i na mt będziecie wymiatać
www.pingwinsquad.pl
www.pingwin.com.pl
Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś
w trakcie szukania nowego kierunku...
www.pingwin.com.pl
Rumunia, Albania, Korsyka, Islandia, Czarnogóra, Chiny, Tadzykistan, Kirgistan, Uzbekistan, Kazachstan, Rosja, Białoruś
w trakcie szukania nowego kierunku...
- BuBu
- Posty: 268
- Rejestracja: wt 04 gru, 2012
- Quad:: G700 XXc
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Powiat Poznański
Re: Projekt Grizzly 700 Xxc
Mayer, podobnie jak każdy inny kto zmienił fabryczny zawias na jakiś profesjonalny, mówią jedno: niebo a ziemia. Więc pytać już nie ma sensu.Mayer niech się wypowie. Latał g700 na oryginale a potem się przesiadł
.Dla mnie filmik Bubu mówi o jednym : żaden stabilizator nie zastąpi zawiasu
Daniel, my nawet nie próbujemy o tym myśleć. Chcemy tylko w miarę niewielkim nakładem kosztów, mając przy okazji dużo radości z dłubania, poprawić co nieco fabrykę.
Gdybym nakręcił taki filmik dla foczki z i bez zobaczylibyscie przepaść.
No to zróbcie z Woczkiem takie video. jest Was dwóch, macie możliwości, kamerki, itp, itd.
Ja dalej będę powtarzał jak osioł; dla dwóch, góra trzech rajdów w roku nie wydam 10-12 tys.G700 jest piekielnie szybki tylko zawiasu mu trzeba...
Ja muszę powalczyć z nauką nawigowania. Nie przejechałem jeszcze żadnego rajdu samodzielnie nawigując. Dopiero od sezonu 2013 będę miał profi przewijarkę do RB i metromierz.chłopaki szlifujcie szybką jazdę i nawigację i na mt będziecie wymiatać
- LEJEK
- Posty: 708
- Rejestracja: ndz 16 gru, 2012
- Quad:: G700 2014 EPS WTHC ZIELONA
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Projekt Grizzly 700 Xxc
podłączam się pod Marcina..... ja byłem o tyle w lepszej sytuacji niż Marcin, bo na MT-Series 2012 miałem własny (samorobiny) Radbook i własny metromierz. No i przynajmiej próbowałem jechać sam, pół kazdego odcinka udało się, potem trochę błądziłem, lub trafiłem na grupę Marcina - więc nadal muszę się uczyć tego samego co Bubu...
Tomek- LEJEK - LTD 2014, Atomowa INTEGRACJA 1+2, W.I.L. Albania Adwenture 2014, Lejkowa Ekspedycja ADRIA 2015, ciekawe plany na 2016......