PROBLEM Z WENTYLATOREM W BRUCIE

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tessa33
Posty: 4
Rejestracja: pt 29 gru, 2006
Lokalizacja: małopolska

PROBLEM Z WENTYLATOREM W BRUCIE

Post autor: tessa33 » pt 29 gru, 2006

witam ,mam problem z brutem kolegi(mój na razie spisuje sie rewelacyjne)dwa miesiace temu kupiliśmy nowe kawy -sprowadzane ,mają po 200 mil i w lesie znajomemu przestał działać wentylator jaka może być tego przyczyna ? :(
Sprawdziliśmy wszystkie kostki ,wentylator spięty na krótko działa ale dalej nie wiemy jaka jest przyczyna tej awarii?

Awatar użytkownika
sXat
Posty: 134
Rejestracja: pn 23 paź, 2006
Lokalizacja: KCN
Kontakt:

Post autor: sXat » pt 29 gru, 2006

o brucie to najwiecej Krzysztof ci powie ;)

jak zwykle zawodzi elektryka :/ pewnie jakas sonda albo kabel sie przetarl
Jezdze z ssquadem ;)

Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krzysztof Wronowski » pt 29 gru, 2006

Wentylator w brucie to chyba każdy przerobił :)

Przyczyny mogą być dwie: pod siedzeniem przy przekaźniku ,obok modułów jest kosteczka do której dochodzą dwa białe przewody, kosteczka to bezpiecznik termiczny , który wyłącza obwód prądu na wentylator gdy ten ma zbyt duże obciążenie np gdy coś się do niego dostanie lub gdy wiedziesz do wody , jest on po to by nie spalić silnika od wentylatora. Ponieważ płynie przez niego duży prąd a leży on w miejscu gdzie jest ciągle wilgotno styki sniedzieją i dzieje się to o co pytasz. Sposobem na sprawdzenie tego termika jest odłączenie go i zwarcie przewodów na krótko , jeśli działa to masz winowajcę . Pamiętaj żeby nie zostawiać obwodu bez tego bezpiecznika bo sfajczysz silnik.

Jeżeli pierwsza operacja nie przyniosła rezultatu przyczyna może być tylko jedna - mała kostka ukryta w instalacji przy samym wlewie paliwa. By się do niej dostać musisz zdjąć tylny plastik , następnie namacać w instalacji kostkę , rozciąć izolację i wydobyć ją na światło dzienne. W tej kostce spotykają się plusy i masy , w każdym Brucie prędzej czy później ta kostka koroduje i zaczyna ginąć prąd. Udanych napraw życzy Krzysiek :)
3fun - bo quady są naszą pasją

Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krzysztof Wronowski » pt 29 gru, 2006

rzeczona kostka:
Załączniki
28-11-06_1116.jpg
28-11-06_1116.jpg (36.75 KiB) Przejrzano 1241 razy
28-11-06_1117.jpg
28-11-06_1117.jpg (42.27 KiB) Przejrzano 1245 razy
3fun - bo quady są naszą pasją

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”