witam ,mam problem z brutem kolegi(mój na razie spisuje sie rewelacyjne)dwa miesiace temu kupiliśmy nowe kawy -sprowadzane ,mają po 200 mil i w lesie znajomemu przestał działać wentylator jaka może być tego przyczyna ?
Sprawdziliśmy wszystkie kostki ,wentylator spięty na krótko działa ale dalej nie wiemy jaka jest przyczyna tej awarii?
PROBLEM Z WENTYLATOREM W BRUCIE
- Krzysztof Wronowski
- Posty: 1339
- Rejestracja: pn 29 sie, 2005
- Lokalizacja: Warszawa
Wentylator w brucie to chyba każdy przerobił
Przyczyny mogą być dwie: pod siedzeniem przy przekaźniku ,obok modułów jest kosteczka do której dochodzą dwa białe przewody, kosteczka to bezpiecznik termiczny , który wyłącza obwód prądu na wentylator gdy ten ma zbyt duże obciążenie np gdy coś się do niego dostanie lub gdy wiedziesz do wody , jest on po to by nie spalić silnika od wentylatora. Ponieważ płynie przez niego duży prąd a leży on w miejscu gdzie jest ciągle wilgotno styki sniedzieją i dzieje się to o co pytasz. Sposobem na sprawdzenie tego termika jest odłączenie go i zwarcie przewodów na krótko , jeśli działa to masz winowajcę . Pamiętaj żeby nie zostawiać obwodu bez tego bezpiecznika bo sfajczysz silnik.
Jeżeli pierwsza operacja nie przyniosła rezultatu przyczyna może być tylko jedna - mała kostka ukryta w instalacji przy samym wlewie paliwa. By się do niej dostać musisz zdjąć tylny plastik , następnie namacać w instalacji kostkę , rozciąć izolację i wydobyć ją na światło dzienne. W tej kostce spotykają się plusy i masy , w każdym Brucie prędzej czy później ta kostka koroduje i zaczyna ginąć prąd. Udanych napraw życzy Krzysiek
Przyczyny mogą być dwie: pod siedzeniem przy przekaźniku ,obok modułów jest kosteczka do której dochodzą dwa białe przewody, kosteczka to bezpiecznik termiczny , który wyłącza obwód prądu na wentylator gdy ten ma zbyt duże obciążenie np gdy coś się do niego dostanie lub gdy wiedziesz do wody , jest on po to by nie spalić silnika od wentylatora. Ponieważ płynie przez niego duży prąd a leży on w miejscu gdzie jest ciągle wilgotno styki sniedzieją i dzieje się to o co pytasz. Sposobem na sprawdzenie tego termika jest odłączenie go i zwarcie przewodów na krótko , jeśli działa to masz winowajcę . Pamiętaj żeby nie zostawiać obwodu bez tego bezpiecznika bo sfajczysz silnik.
Jeżeli pierwsza operacja nie przyniosła rezultatu przyczyna może być tylko jedna - mała kostka ukryta w instalacji przy samym wlewie paliwa. By się do niej dostać musisz zdjąć tylny plastik , następnie namacać w instalacji kostkę , rozciąć izolację i wydobyć ją na światło dzienne. W tej kostce spotykają się plusy i masy , w każdym Brucie prędzej czy później ta kostka koroduje i zaczyna ginąć prąd. Udanych napraw życzy Krzysiek
3fun - bo quady są naszą pasją
- Krzysztof Wronowski
- Posty: 1339
- Rejestracja: pn 29 sie, 2005
- Lokalizacja: Warszawa