Kilka suchych danych:
- Przegub zewnętrzny średnice : 19mm i 66mm; długość manszety - 79mm; średnice opasek u mnie : 25mm i 74mm
- Przegub wewnętrzny średnice 19mm i 64mm; długość manszety - 89mm; średnice opasek u mnie : 25mm i 72mm
- Pierścień zabezpieczający przegub - średnica wewnętrzna : 60mm
- Seger na końcu półośki - średnica wewnętrzna - 19mm
---------------------------------------------------------------------------------------------
Pacjentem okazał się przegub zewnętrzny (od strony koła). Rozbieramy całe tylne zawieszenie - w łożyska warto napchać papieru. Aby się do niego dobrać mamy dwie drogi :
(pęknięta manszeta)
1) zdejmujemy opaski manszety od strony dyfra (wszystko przed tym czyścimy), zsuwamy manszetę wewnętrzną. Z przegubu wyjmujemy pierścień zabezpieczający i wyciągamy kielich przegubu. W dyfrze zostaje frez przegubu - jest to o tyle niebezpieczne, że wilgoć która tam powstaje może doprowadzić do przekręcenia się przegubu w dyfrze - wtedy kaplica, lepiej więc nasmarować za wczasu.
(mały pierścień zabezpieczający znajduje się przy samej krawędzi przegubu)
2) wyciągamy całą półoś z dyfra wraz z dwoma przegubami - jest to bardzo trudne zadanie i strasznie czasochłonne, mnie się nie udało przez 2 godziny, ze względu na ograniczony czas - spróbuję ponownie za parę dni.
Półoś w imadło i w zależności od tego którą opcję wybraliśmy rozbieramy przegub wewnętrzny - 6 kulek, kielich przegubu, pierścień zabezpieczający i mały seger na końcu półośki.
(rozkręcony przegub)
(seger na końcu półośki, a w zasadzie jego brak)
Zdejmujemy uszkodzoną manszetę, przeczyszczamy przegub benzyną, przyglądamy się, czy nie ma zniszczeń. Jeśli nie to uzupełniamy smar i zakładamy nową osłonkę i opaski zaciskowe (powinny być zaciśnięte tak mocno, aby cała manszeta się nie zsuwała z przegubu).
Następnie składamy przegub wewnętrzny - najpierw zakładamy na półośkę naszą starą manszetę, później kielich mniejszą średnicą w dół pamiętamy o segerze na końcu półośki. Zaciskamy opaski i gotową półoś wkładamy do dyfra uprzednie wyczyszczonego i nasmarowanego w środku.
Coś z tym powinniśmy zrobić
![Figielek :figielek:](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/figielek.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Pozdrawiam Artur
![I love HONDA :I love HONDA:](https://quadzik.pl/forum/images/smilies/honda.gif)