KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego
- wacoQ
- Posty: 599
- Rejestracja: ndz 13 lis, 2011
- Quad:: Przerwa techniczna :)
- Imię: waco
- Lokalizacja: WPI
Re: KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego
A teraz kilka słów o przyczynach awarii
Tak więc przyczyną usterki była woda
We wszystkich WODOSZCZELNYCH wtyczkach była właśnie woda a efekt był tego taki że (i tu moje szczęście ) spaliły się wszystkie przekaźniki odcinając pompę paliwa i iskrę świecy.
Tu nie obędzie się bez pochwal dla GM POWERSPORT a w szczególności dla przesympatycznego mechanika który zaspokoił moje już pewnie męczące wizyty i setki pytań jednak jak to ja musiałem wszystkiego dotknąć i dokładnie obejrzeć co zostało mi umożliwione. Przekaźniki jak się okazało są specjalnie dedykowane do Kymco i trzeba je zamówić u importera. W miarę szybko się z tym uwinęli.
Tak wiec po wymianie przekaźników poprosiłem o zabezpieczanie elektryki tak aby podobne sytuacje się nie zdarzały, zabezpieczanie wygląda na solidne łącznie z puszką bezpieczników i wtyczką komputera.
Kolejny mankament to wyciągarka co mnie bardzo ale to bardzo zdziwiło.
Tak wiec okablowanie od wyciągarki trafia najpierw do modułu a dopiero potem do akumulatora. Również to tego modułu podłącza się sterowanie z kierownicy. W przypadku zalania modułu bądź akumulatora wodą, generalnie nic nie powinno się stać, choć wiadomo że woda powoduje mikro zwarcia jednak jest też dużym opornikiem i prędzej zwarcie zrobi się w sterowaniu niż na głównych kablach. No i tak się właśnie stało, zwarcie sterowania załączyło wciągarkę topiąc główne kable. To mnie trochę zaskoczyło, w końcu producent chyba wie jak grube kable trzeba zastosować.
Nie ważne w moim przypadku kable zostały wymienione na dwa, trzy razy grubsze i dobrze zabezpieczone teraz działa poprawnie.
Kolejna sprawa to czyszczenie skrzyni pasowej. Również to zleciłem. Po jej wyczyszczeniu i przeglądzie ku mojemu zaskoczeniu quad przyspiesza o 10km/h więcej teraz bez problemu mogę jechać 92km/h z 78-80km/h od zakupu.
Oraz pokosiłem się o założenie lampy wstecznej która załącza się automatycznie po wrzuceniu biegu wstecznego
Podsumowanie
Woda nie dostała się ani do filtra powietrza ani do silnia wiec bardzo dobrze, jednak docelowo konieczne jest podniesienie zawieszenia chociażby odpowiednimi oponami, następnie w przypadku chęci wypadów w tereny wodno bagniste konieczne jest zamontowanie SNORKLI ponieważ Kymco ma bardzo nisko usytuowany wlot do skrzyni pasowej co sprzyja nabieraniu wody szczególnie przy wjeżdżaniu do wody nawet gdy po wyrównaniu poziomu maszyny woda sięga wysokości kół, podobnie z odpowietrzeniem tylnej części, często tył jest mocniej zanurzony i w tedy woda z łatwością się wlewa tak jak było w moim przypadku. Częste zalania doprowadza do bardzo kosztownej wymiany kół i paska gdzie sam pasek kosztuje około 500zł
Tak wiec odzyskałem quada w pełni sprawnego z zabezpieczoną elektryką wczoraj wraz z żoną wybraliśmy się sprawdzić czy jest wszystko o.k jeździliśmy po ogromnych kałużach w wydaje się że teraz jest dobrze
Tak więc przyczyną usterki była woda
We wszystkich WODOSZCZELNYCH wtyczkach była właśnie woda a efekt był tego taki że (i tu moje szczęście ) spaliły się wszystkie przekaźniki odcinając pompę paliwa i iskrę świecy.
Tu nie obędzie się bez pochwal dla GM POWERSPORT a w szczególności dla przesympatycznego mechanika który zaspokoił moje już pewnie męczące wizyty i setki pytań jednak jak to ja musiałem wszystkiego dotknąć i dokładnie obejrzeć co zostało mi umożliwione. Przekaźniki jak się okazało są specjalnie dedykowane do Kymco i trzeba je zamówić u importera. W miarę szybko się z tym uwinęli.
Tak wiec po wymianie przekaźników poprosiłem o zabezpieczanie elektryki tak aby podobne sytuacje się nie zdarzały, zabezpieczanie wygląda na solidne łącznie z puszką bezpieczników i wtyczką komputera.
Kolejny mankament to wyciągarka co mnie bardzo ale to bardzo zdziwiło.
Tak wiec okablowanie od wyciągarki trafia najpierw do modułu a dopiero potem do akumulatora. Również to tego modułu podłącza się sterowanie z kierownicy. W przypadku zalania modułu bądź akumulatora wodą, generalnie nic nie powinno się stać, choć wiadomo że woda powoduje mikro zwarcia jednak jest też dużym opornikiem i prędzej zwarcie zrobi się w sterowaniu niż na głównych kablach. No i tak się właśnie stało, zwarcie sterowania załączyło wciągarkę topiąc główne kable. To mnie trochę zaskoczyło, w końcu producent chyba wie jak grube kable trzeba zastosować.
Nie ważne w moim przypadku kable zostały wymienione na dwa, trzy razy grubsze i dobrze zabezpieczone teraz działa poprawnie.
Kolejna sprawa to czyszczenie skrzyni pasowej. Również to zleciłem. Po jej wyczyszczeniu i przeglądzie ku mojemu zaskoczeniu quad przyspiesza o 10km/h więcej teraz bez problemu mogę jechać 92km/h z 78-80km/h od zakupu.
Oraz pokosiłem się o założenie lampy wstecznej która załącza się automatycznie po wrzuceniu biegu wstecznego
Podsumowanie
Woda nie dostała się ani do filtra powietrza ani do silnia wiec bardzo dobrze, jednak docelowo konieczne jest podniesienie zawieszenia chociażby odpowiednimi oponami, następnie w przypadku chęci wypadów w tereny wodno bagniste konieczne jest zamontowanie SNORKLI ponieważ Kymco ma bardzo nisko usytuowany wlot do skrzyni pasowej co sprzyja nabieraniu wody szczególnie przy wjeżdżaniu do wody nawet gdy po wyrównaniu poziomu maszyny woda sięga wysokości kół, podobnie z odpowietrzeniem tylnej części, często tył jest mocniej zanurzony i w tedy woda z łatwością się wlewa tak jak było w moim przypadku. Częste zalania doprowadza do bardzo kosztownej wymiany kół i paska gdzie sam pasek kosztuje około 500zł
Tak wiec odzyskałem quada w pełni sprawnego z zabezpieczoną elektryką wczoraj wraz z żoną wybraliśmy się sprawdzić czy jest wszystko o.k jeździliśmy po ogromnych kałużach w wydaje się że teraz jest dobrze
Nie ważne czym się śmiga, ale ważne ile to przynosi frajdy
●●●●●TRANS-SQUAD-TEAM●●●●●
●●●●●WWW.TRANS-SQUAD-TEAM.PL●●●●●
- wacoQ
- Posty: 599
- Rejestracja: ndz 13 lis, 2011
- Quad:: Przerwa techniczna :)
- Imię: waco
- Lokalizacja: WPI
Re: KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego
Później dodam kilka fotek dotyczących powyższej awarii.
Nie ważne czym się śmiga, ale ważne ile to przynosi frajdy
●●●●●TRANS-SQUAD-TEAM●●●●●
●●●●●WWW.TRANS-SQUAD-TEAM.PL●●●●●
- Progress
- TranS-Squad Team
- Posty: 2210
- Rejestracja: śr 13 paź, 2010
- Quad:: Honda TRX 450r Sportrax
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Rembertów/Wilanów
Re: KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego
No to wszystko jasne, nie mieliśmy zbyt dużych szans na reanimacje tego na miejscu
W sobotę będziesz miał okazję kontynuować testy info na PW.
Ps. 10km/h szybciej ? kurde ciekawa sprawa i zarazem bardzo dobra wiadomość
W sobotę będziesz miał okazję kontynuować testy info na PW.
Ps. 10km/h szybciej ? kurde ciekawa sprawa i zarazem bardzo dobra wiadomość
TranS-Squad Team
- wacoQ
- Posty: 599
- Rejestracja: ndz 13 lis, 2011
- Quad:: Przerwa techniczna :)
- Imię: waco
- Lokalizacja: WPI
Re: KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego
Mnie też to zdziwiło ale po obfitych deszczach w środę zrobiłem kolejny test i nic się nie zmieniło nadal mogę jechać szybciej czyli to nie była jednorazowa sprawa, dla mnie bomba i wiem już gdzie w tym temacie zapukać
Nie ważne czym się śmiga, ale ważne ile to przynosi frajdy
●●●●●TRANS-SQUAD-TEAM●●●●●
●●●●●WWW.TRANS-SQUAD-TEAM.PL●●●●●
Re: KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego
mam problem z rolkami na wariatorze moze ktos z was sie orientuje jakie rolki trzeba kupic i przede wszystkim rozmiar
- wacoQ
- Posty: 599
- Rejestracja: ndz 13 lis, 2011
- Quad:: Przerwa techniczna :)
- Imię: waco
- Lokalizacja: WPI
Re: KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego
Witam z powrotem wszystkich zainteresowanych tematami związanymi z eksploatacją i modernizacją Kymco MXU 500 IRS . Przez jakiś czas zawiesiłem raporty z postępów ale też nie korzystałem z quada, z przyczyn techniczno osobistych jednak pod koniec sierpnia wybrałem się z zaprzyjaźnioną ekipą na małą wyprawę i po uzupełnieniu energii wewnętrznej postanowiłem wznowić program.
Tak wiec pod koniec przyszłego tygodnia na pewno pierwsze powakacyjne wpisy na pierwszy strzał idzie skrzynia pasowa czyli zakładamy SNORKLE i modernizacja układu chłodzenia.
Pozdrawiam i zapraszam do odwiedzania tematu
Tak wiec pod koniec przyszłego tygodnia na pewno pierwsze powakacyjne wpisy na pierwszy strzał idzie skrzynia pasowa czyli zakładamy SNORKLE i modernizacja układu chłodzenia.
Pozdrawiam i zapraszam do odwiedzania tematu
Nie ważne czym się śmiga, ale ważne ile to przynosi frajdy
●●●●●TRANS-SQUAD-TEAM●●●●●
●●●●●WWW.TRANS-SQUAD-TEAM.PL●●●●●
- wacoQ
- Posty: 599
- Rejestracja: ndz 13 lis, 2011
- Quad:: Przerwa techniczna :)
- Imię: waco
- Lokalizacja: WPI
Re: KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego
PRZEDMOWA
Witam
Zgodnie z obietnicą wznawiam opis modyfikacji w moim MXU. Przez okres wakacyjny jakoś wstrzymałem się z jazdami i modyfikacjami z przyczyn różnych, miałem nawet chwilę zwątpienia z powodu ciężkiej sytuacji z pracą i quad trafił na allegro. Jednak ostatni wypad z TST, oraz rozmowy ze znajomymi przekonały mnie że w życiu trzeba mieć coś co daje frajdę i ucieczkę od szarości, wiec quad zostaje. Mało tego podjąłem decyzje o dalszej modyfikacji sprzętu.
Firma która jest jedynym importerem Kymco w Polsce czyli Motor-Land to dziwnie działający organ który zaprzecza swojemu głównemu celowi czyli dystrybucji marki Kymco na nasz kraj. Niby wszędzie opisują że niema problemu z częściami a jednak cokolwiek dostać graniczy z cudem, i mowa tu tylko o podstawowych częściach nie mam absolutnej mowy o częściach dodatkowych a o tuningowych zapomnijmy na zawsze
Dlatego nawiązałem kontakt z Firmą :
Jest to serwis i sklep (w większości internetowy) znajdujący się w Józefosławiu na ulicy Geodetów. Umówiliśmy się na program pilotażowy w którym moja maszyna będzie robiła za wstępny wzór i przykład jakie modyfikacje można wprowadzić w marce Kymco wersji MXU 500 IRS.
Wzór ma posłużyć wzbogaceniu wiedzy, umiejętności i możliwości serwisu oraz zachęcenia nieśmiałych właścicieli tej marki aby przekonali się że Kymco może konkurować ( oczywiście z rozsądkiem) z bardziej prestiżowymi markami 4x4. Kymco nigdy nie będzie niedźwiedziem Yamahy czy flagowym modelem Hondy jakim jest niezmęczony Rincon, ale właśnie oto chodzi nie każdego stać na bogato wyposażone markowe quady i nie każdy w swoim garażu trzyma quada dedykowanego do potrzeby chwili. Ludzie szukający przygody zwykle wykazują się umiejętnościami a są jeszcze bardziej zauważani jeśli robią to na markach o zupełnie innym przeznaczeniu.
Umówmy się tak: mam Kymco i wiem na pewno że:
- quad jest przeznaczony do turystyki z elementami offroadowymi
- nie nadaje się na zawody sportowe, ponieważ po pierwsze przygotowanie było by mega kosztowne a po przebudowie z oryginalnych części została by pewnie tylko nazwa
- jest zwinny i mocny ale ma wiele niedociągnięć
- możemy nad nim popracować tworząc quada do jazdy w trudnych warunkach terenowych i sprawić dużo frajdy z jazdy ale z zachowaniem sporej dozy rozsądku
... i właśnie do tego będę dążył wiec przygotowałem wstępny plan:
1. Modernizacja układu chłodzenia (opis po przeprowadzeniu prac)
na początek spodobało mi się to zdjęcie i posłuży jako wzór:
Z doświadczenia wiem że chłodzenie jest na liście istotnych modyfikacji.
2. Modernizacja układu zasilania powietrzem oraz wlot i wylot skrzyni pasowej czyli SNORKLE Serwis GM wdraża jak gdyby swoją linie snorkli która zresztą mi się podoba i wygląda mniej a raczej więcej tak:
3. Modyfikacja zawieszenia, czyli postaramy się go troszkę podnieść
4. ... następnie poszerzyć
5. ... trochę poprawić elektrykę
I na razie starczy szczegółów, mamy trochę opóźnień ponieważ program nie może całkowicie wypełnić czasu serwisu który ma pełne ręce roboty dłubiąc przy innych rannych i poległych w błotnym boju
... na razie quad zwymiarowany i części w produkcji, jednak nie byłbym sobą nie uchylając rąbka projektu ( fotka z początku tygodnia )
Uzbroiłem się w cierpliwość i monitoruje postępy
Witam
Zgodnie z obietnicą wznawiam opis modyfikacji w moim MXU. Przez okres wakacyjny jakoś wstrzymałem się z jazdami i modyfikacjami z przyczyn różnych, miałem nawet chwilę zwątpienia z powodu ciężkiej sytuacji z pracą i quad trafił na allegro. Jednak ostatni wypad z TST, oraz rozmowy ze znajomymi przekonały mnie że w życiu trzeba mieć coś co daje frajdę i ucieczkę od szarości, wiec quad zostaje. Mało tego podjąłem decyzje o dalszej modyfikacji sprzętu.
Firma która jest jedynym importerem Kymco w Polsce czyli Motor-Land to dziwnie działający organ który zaprzecza swojemu głównemu celowi czyli dystrybucji marki Kymco na nasz kraj. Niby wszędzie opisują że niema problemu z częściami a jednak cokolwiek dostać graniczy z cudem, i mowa tu tylko o podstawowych częściach nie mam absolutnej mowy o częściach dodatkowych a o tuningowych zapomnijmy na zawsze
Dlatego nawiązałem kontakt z Firmą :
Jest to serwis i sklep (w większości internetowy) znajdujący się w Józefosławiu na ulicy Geodetów. Umówiliśmy się na program pilotażowy w którym moja maszyna będzie robiła za wstępny wzór i przykład jakie modyfikacje można wprowadzić w marce Kymco wersji MXU 500 IRS.
Wzór ma posłużyć wzbogaceniu wiedzy, umiejętności i możliwości serwisu oraz zachęcenia nieśmiałych właścicieli tej marki aby przekonali się że Kymco może konkurować ( oczywiście z rozsądkiem) z bardziej prestiżowymi markami 4x4. Kymco nigdy nie będzie niedźwiedziem Yamahy czy flagowym modelem Hondy jakim jest niezmęczony Rincon, ale właśnie oto chodzi nie każdego stać na bogato wyposażone markowe quady i nie każdy w swoim garażu trzyma quada dedykowanego do potrzeby chwili. Ludzie szukający przygody zwykle wykazują się umiejętnościami a są jeszcze bardziej zauważani jeśli robią to na markach o zupełnie innym przeznaczeniu.
Umówmy się tak: mam Kymco i wiem na pewno że:
- quad jest przeznaczony do turystyki z elementami offroadowymi
- nie nadaje się na zawody sportowe, ponieważ po pierwsze przygotowanie było by mega kosztowne a po przebudowie z oryginalnych części została by pewnie tylko nazwa
- jest zwinny i mocny ale ma wiele niedociągnięć
- możemy nad nim popracować tworząc quada do jazdy w trudnych warunkach terenowych i sprawić dużo frajdy z jazdy ale z zachowaniem sporej dozy rozsądku
... i właśnie do tego będę dążył wiec przygotowałem wstępny plan:
1. Modernizacja układu chłodzenia (opis po przeprowadzeniu prac)
na początek spodobało mi się to zdjęcie i posłuży jako wzór:
Z doświadczenia wiem że chłodzenie jest na liście istotnych modyfikacji.
2. Modernizacja układu zasilania powietrzem oraz wlot i wylot skrzyni pasowej czyli SNORKLE Serwis GM wdraża jak gdyby swoją linie snorkli która zresztą mi się podoba i wygląda mniej a raczej więcej tak:
3. Modyfikacja zawieszenia, czyli postaramy się go troszkę podnieść
4. ... następnie poszerzyć
5. ... trochę poprawić elektrykę
I na razie starczy szczegółów, mamy trochę opóźnień ponieważ program nie może całkowicie wypełnić czasu serwisu który ma pełne ręce roboty dłubiąc przy innych rannych i poległych w błotnym boju
... na razie quad zwymiarowany i części w produkcji, jednak nie byłbym sobą nie uchylając rąbka projektu ( fotka z początku tygodnia )
Uzbroiłem się w cierpliwość i monitoruje postępy
Nie ważne czym się śmiga, ale ważne ile to przynosi frajdy
●●●●●TRANS-SQUAD-TEAM●●●●●
●●●●●WWW.TRANS-SQUAD-TEAM.PL●●●●●
- wacoQ
- Posty: 599
- Rejestracja: ndz 13 lis, 2011
- Quad:: Przerwa techniczna :)
- Imię: waco
- Lokalizacja: WPI
Re: KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego
Witam
wszystkich zainteresowanych ( których jak widzę przybywa) czas na mały skrót z postępów:
Tak więc GM POWERSPORTS postanowiło iż w takim projekcie nie może jednak zabraknąć akcentu firmy i ze wstępnych ustaleń nastąpiła zmiana która powoduje kolejne przesunięcie w czasie. A zmiana ta tyczy się osłony chłodnicy umoszczonej na przednim bagażniku, pierwotnie miała być specjalnie przygotowana blaszka z otworami, teraz znajdzie się tam logo serwisu które będzie za razem reklamą GM
Kolejna rzecz która wyszła teraz to nieszczelne kolano wydechu od silnika, nie było nic wcześniej widać dopiero po rozebraniu przodu można dostrzec okopcony z jednej strony silnik, pewnie to tylko uszczelka ale jak to Kymco na część trzeba odczekać swoje
Na szczęście chłodzenie w 90% przygotowane teraz trwają zaawansowane prace przy snorklach...
..jest jeszcze kilka modernizacja w toku które idą równo ze snorklami ale zostawię nutkę tajemnicy
wszystkich zainteresowanych ( których jak widzę przybywa) czas na mały skrót z postępów:
Tak więc GM POWERSPORTS postanowiło iż w takim projekcie nie może jednak zabraknąć akcentu firmy i ze wstępnych ustaleń nastąpiła zmiana która powoduje kolejne przesunięcie w czasie. A zmiana ta tyczy się osłony chłodnicy umoszczonej na przednim bagażniku, pierwotnie miała być specjalnie przygotowana blaszka z otworami, teraz znajdzie się tam logo serwisu które będzie za razem reklamą GM
Kolejna rzecz która wyszła teraz to nieszczelne kolano wydechu od silnika, nie było nic wcześniej widać dopiero po rozebraniu przodu można dostrzec okopcony z jednej strony silnik, pewnie to tylko uszczelka ale jak to Kymco na część trzeba odczekać swoje
Na szczęście chłodzenie w 90% przygotowane teraz trwają zaawansowane prace przy snorklach...
..jest jeszcze kilka modernizacja w toku które idą równo ze snorklami ale zostawię nutkę tajemnicy
Nie ważne czym się śmiga, ale ważne ile to przynosi frajdy
●●●●●TRANS-SQUAD-TEAM●●●●●
●●●●●WWW.TRANS-SQUAD-TEAM.PL●●●●●
-
- Posty: 2030
- Rejestracja: wt 20 kwie, 2010
- Quad:: YAMAHA GRIZZLY 700 :)
- Imię: KRZYSZTOF
- Lokalizacja: W wa-REMBERTÓW
Re: KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego
........NOOOOOOO SERWISÓWKA NA MEDAL
.......PATRZ W LUSTERKA !!! QUADY MOGĄ BYĆ WSZĘDZIE .......
.....TranS-Squad Team....
.....TranS-Squad Team....
- Progress
- TranS-Squad Team
- Posty: 2210
- Rejestracja: śr 13 paź, 2010
- Quad:: Honda TRX 450r Sportrax
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Rembertów/Wilanów
Re: KYMCO MXU 500 IRS od fabrycznego do przeprawowego
zaje***** materiał, czekam z niecierpliwością na efekty
Wszystko wskazuje na to że to będzie nowy model Kymco
Wiem że Janek tez już rozkminia jak tu wybebeszyć chłodnicę na wierzch w swoim Rinconie.
Wszystko wskazuje na to że to będzie nowy model Kymco
Wiem że Janek tez już rozkminia jak tu wybebeszyć chłodnicę na wierzch w swoim Rinconie.
TranS-Squad Team