Sportsman 400HO Podczas wjazdu do wody traci moc
Sportsman 400HO Podczas wjazdu do wody traci moc
Problem (bardzo wkurzający) przy sportsmanie 400 h.o. 2008 rok
Objaw:
W większości przypadków po zanurzeniu quada w wodzie( dotknięcie wody w okolice tylnego dyfra) po ok 3-5 sek momentalnie traci moc (jakby się zalewał gaźnik) silnik pracuje na wolnych obrotach na wyższe nie chce wejść. Po wypchnięciu quada z wody lub czasami po dłuższym postoju w wodzie a następnie kilku krotnym zmuszeniu go do wyższych obrotów silnik zachwyca i można jechać dalej nie koniecznie już w wodzie choć idzie jechać w wodzie jednak po chwili znowu to samo.
Na suchym lądzie jak się mu też takie coś przydarzy to przy maksymalnych obrotach przerywa ale chodzi, po odpuszczeniu gazu po chwili gaśnie jakby skończyło się paliwo
Jak znowu nie występują te objawy lub odziwo mu przejdzie to mogę go topić do woli po same wloty powietrza i wszystko jest dobrze więc jest to problem niejednostajny a wręcz występuje przy początkowej jeździe lub topieniu.
Profilaktyka jaka jest z tym związana:
- Rurki od podciśnienia - po zatraceniu mocy pomaga rozłączenie wężyków od podciśnienia moc momentalnie wraca jednak nie chce jeździć bez podciśnienia bo nie wiem co się może stać na rozłączonych wężykach.
- Pomaga też mocne szarpanie quadem na boki i też mu przechodzi, nie zawsze.
Wykonane czynności naprawcze:
- myślałem że ciągnie do gaźnika wodę przez przelew (delikatne podciśnienie czy tak powinno być??) w gaźniku ( tam gdzie się spuszcza ewentualny syf z gaźnika) więc przedłużyłem wężyk od przelewu do schowka na przód quada. - nie pomogło
- sprawdziłem szczelność wężyków od podciśnienia wszystko szczelne a w momencie braku mocy są bardzo nadymane
- Sprawdziłem czy coś nie jest zapchane w gaźniku lub wężykach ale po wdmuchiwaniu lub wyciąganiu powietrza wszystko jest drożne w dwie strony, no prócz dyfra do którego połączony jest jeden wężyk od ciśnienia ale dyfer musi być szczelny ( po odkręceniu śrubki od stanu oleju przedmuchać idzie )
- Gaźnik pompuje powietrze na pompkę paliwa jednak ciekawi mnie jak działa taka pompka bo gdy dmucham ciągłym powietrzem w nią to raz coś tam zaszeleści i potem ni ch..a żebym wdmuchnął więcej no chyba że dmucham i odpuszczam na zmianę wtedy szeleści w rytm wdmuchnięć.
- membrana w gaźniku jest ok
- elektryka na bank odpada pierwsze ją robiłem (uszczelnienia nowe końcówki itp.)
Jestem na etapie sprawdzania kranika oraz pompki paliwa tylko za cholerę nie wiem jak je solidnie sprawdzić - jakieś pomysły ??
Zamówiłem jeszcze nowy filtr powietrza bo może temu coś takiego się dzieje choć w to nie wierze.
POMOCY bo mam dość
Objaw:
W większości przypadków po zanurzeniu quada w wodzie( dotknięcie wody w okolice tylnego dyfra) po ok 3-5 sek momentalnie traci moc (jakby się zalewał gaźnik) silnik pracuje na wolnych obrotach na wyższe nie chce wejść. Po wypchnięciu quada z wody lub czasami po dłuższym postoju w wodzie a następnie kilku krotnym zmuszeniu go do wyższych obrotów silnik zachwyca i można jechać dalej nie koniecznie już w wodzie choć idzie jechać w wodzie jednak po chwili znowu to samo.
Na suchym lądzie jak się mu też takie coś przydarzy to przy maksymalnych obrotach przerywa ale chodzi, po odpuszczeniu gazu po chwili gaśnie jakby skończyło się paliwo
Jak znowu nie występują te objawy lub odziwo mu przejdzie to mogę go topić do woli po same wloty powietrza i wszystko jest dobrze więc jest to problem niejednostajny a wręcz występuje przy początkowej jeździe lub topieniu.
Profilaktyka jaka jest z tym związana:
- Rurki od podciśnienia - po zatraceniu mocy pomaga rozłączenie wężyków od podciśnienia moc momentalnie wraca jednak nie chce jeździć bez podciśnienia bo nie wiem co się może stać na rozłączonych wężykach.
- Pomaga też mocne szarpanie quadem na boki i też mu przechodzi, nie zawsze.
Wykonane czynności naprawcze:
- myślałem że ciągnie do gaźnika wodę przez przelew (delikatne podciśnienie czy tak powinno być??) w gaźniku ( tam gdzie się spuszcza ewentualny syf z gaźnika) więc przedłużyłem wężyk od przelewu do schowka na przód quada. - nie pomogło
- sprawdziłem szczelność wężyków od podciśnienia wszystko szczelne a w momencie braku mocy są bardzo nadymane
- Sprawdziłem czy coś nie jest zapchane w gaźniku lub wężykach ale po wdmuchiwaniu lub wyciąganiu powietrza wszystko jest drożne w dwie strony, no prócz dyfra do którego połączony jest jeden wężyk od ciśnienia ale dyfer musi być szczelny ( po odkręceniu śrubki od stanu oleju przedmuchać idzie )
- Gaźnik pompuje powietrze na pompkę paliwa jednak ciekawi mnie jak działa taka pompka bo gdy dmucham ciągłym powietrzem w nią to raz coś tam zaszeleści i potem ni ch..a żebym wdmuchnął więcej no chyba że dmucham i odpuszczam na zmianę wtedy szeleści w rytm wdmuchnięć.
- membrana w gaźniku jest ok
- elektryka na bank odpada pierwsze ją robiłem (uszczelnienia nowe końcówki itp.)
Jestem na etapie sprawdzania kranika oraz pompki paliwa tylko za cholerę nie wiem jak je solidnie sprawdzić - jakieś pomysły ??
Zamówiłem jeszcze nowy filtr powietrza bo może temu coś takiego się dzieje choć w to nie wierze.
POMOCY bo mam dość
- Marines
- Moderator
- Posty: 584
- Rejestracja: pt 08 lip, 2011
- Quad:: Czerwony...
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Sportsman 400HO Podczas wjazdu do wody traci moc
Przenieś kabel od masy w inne miejsce, niedostępne dla wody, sprawdź czy nie leci po kablach. Jak nie ma masy, to moc spada i gad nie wchodzi na obroty. Miałem kilka takich przypadków (m.in wczoraj jak składałem skuter po remoncie). Sprawdź czy aby na pewno woda nie dostaje się do gaźnika przez filtr powietrza.
"Są rzeczy, które trzeba zrobić i robi się je, ale nigdy o nich nie mówi. Nie próbuje się ich usprawiedliwiać. Są nie do usprawiedliwienia. Po prostu się je robi. A potem zapomina."
NAPRAWIAM QUADY I MOTOROWERY - BYDGOSZCZ I OKOLICE
NAPRAWIAM QUADY I MOTOROWERY - BYDGOSZCZ I OKOLICE
Re: Sportsman 400HO Podczas wjazdu do wody traci moc
dzięki za info, ale to nie jest kwestia okablowania, bo po rozłączeniu podciśnień problem by nagel nie zanikał tylko dalej był by słaby, a po za tym masa jest zamontowana w najwyższym punkcie quada.
Filtr jest suchutki jak pieprz nawet gdyby woda dostała się do airboxa to producent fajnie wymyślił położenie filtra z dala od ścianek, a wpadająca woda płynie po ściance i od razu wylatuje z drugiej strony airboxa przez wąż więc też odpada jako przyczyna
To jest problem z paliwem, ciśnieniem lub czymś powiązanym z tym.
Kolego Marines powiedz mi jeszcze czy normalne jest delikatne podciśnienie na wężyku od przelewu z gaźnika ??
Filtr jest suchutki jak pieprz nawet gdyby woda dostała się do airboxa to producent fajnie wymyślił położenie filtra z dala od ścianek, a wpadająca woda płynie po ściance i od razu wylatuje z drugiej strony airboxa przez wąż więc też odpada jako przyczyna
To jest problem z paliwem, ciśnieniem lub czymś powiązanym z tym.
Kolego Marines powiedz mi jeszcze czy normalne jest delikatne podciśnienie na wężyku od przelewu z gaźnika ??
- Marines
- Moderator
- Posty: 584
- Rejestracja: pt 08 lip, 2011
- Quad:: Czerwony...
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Sportsman 400HO Podczas wjazdu do wody traci moc
Chodzi Ci o odpływ na samym dole? Nigdy nie zwracałem uwagi czy ów zasysa, ale jeśli tak jest u Ciebie, to po prostu spróbuj go zakręcić, a nóż widelec. A masz kapturek na świecy? Może woda ja zalewa i zapłon wypada.
"Są rzeczy, które trzeba zrobić i robi się je, ale nigdy o nich nie mówi. Nie próbuje się ich usprawiedliwiać. Są nie do usprawiedliwienia. Po prostu się je robi. A potem zapomina."
NAPRAWIAM QUADY I MOTOROWERY - BYDGOSZCZ I OKOLICE
NAPRAWIAM QUADY I MOTOROWERY - BYDGOSZCZ I OKOLICE
Re: Sportsman 400HO Podczas wjazdu do wody traci moc
śrubka przy gaźniku zakręcona, a i tak jest podciśnienie, bo przecież wyżej na tym samym króćcu jest przelew nadmiaru - po próbie zatkania go na siłę było jeszcze gorzej nie dało wyjechać się z garażu momentalnie słabł.
Na świecy jest kapturek "fajka" gumowy, wszystko dodatkowo uszczelnione silikonem wysokotemperaturowym żeby na pewno wyeliminować elektrykę to samo wykonane na cewce zapłonowej, module i innych wtyczkach oraz sterownikach, kable skrupulatnie przejrzane a wtyki dodatkowo posmarowane smarem do elektryki by wyeliminować przebicie.
Powiem nawet że jeżeli była by to elektryka czy nawet dostająca się wilgoć na świecę lub w jej obręb to quad przy ostatnich próbach naprawczych nie miał by szans działać.
Silnik wraz z wydechem oraz wszystkie kable były pod wodą i quad pracował bardzo cichutko woda świetnie wygłusza a potem o własnych siłach wyjechał bez problemu.
Coś gdzieś się albo wiesza albo blokuje i robi sobie sam podciśnienie które go zamula tylko nie wiem czy szukać problemu w gaźniku, w baku (jest odpowietrzenie), pompce paliwa albo kraniku.
Dzięki za sugestie i czekam na więcej może a nóż coś wymyślimy
Na świecy jest kapturek "fajka" gumowy, wszystko dodatkowo uszczelnione silikonem wysokotemperaturowym żeby na pewno wyeliminować elektrykę to samo wykonane na cewce zapłonowej, module i innych wtyczkach oraz sterownikach, kable skrupulatnie przejrzane a wtyki dodatkowo posmarowane smarem do elektryki by wyeliminować przebicie.
Powiem nawet że jeżeli była by to elektryka czy nawet dostająca się wilgoć na świecę lub w jej obręb to quad przy ostatnich próbach naprawczych nie miał by szans działać.
Silnik wraz z wydechem oraz wszystkie kable były pod wodą i quad pracował bardzo cichutko woda świetnie wygłusza a potem o własnych siłach wyjechał bez problemu.
Coś gdzieś się albo wiesza albo blokuje i robi sobie sam podciśnienie które go zamula tylko nie wiem czy szukać problemu w gaźniku, w baku (jest odpowietrzenie), pompce paliwa albo kraniku.
Dzięki za sugestie i czekam na więcej może a nóż coś wymyślimy
- Marines
- Moderator
- Posty: 584
- Rejestracja: pt 08 lip, 2011
- Quad:: Czerwony...
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Sportsman 400HO Podczas wjazdu do wody traci moc
Kurcze, no nie mam pomysłu... Z ciekawości sprawdź olej czy nie masz mleka, zobacz jak wygląda świeca kiedy ów problem się dzieje (od razu wyjedź, zgaś quada i sprawdź świecę).
"Są rzeczy, które trzeba zrobić i robi się je, ale nigdy o nich nie mówi. Nie próbuje się ich usprawiedliwiać. Są nie do usprawiedliwienia. Po prostu się je robi. A potem zapomina."
NAPRAWIAM QUADY I MOTOROWERY - BYDGOSZCZ I OKOLICE
NAPRAWIAM QUADY I MOTOROWERY - BYDGOSZCZ I OKOLICE
- Marines
- Moderator
- Posty: 584
- Rejestracja: pt 08 lip, 2011
- Quad:: Czerwony...
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Sportsman 400HO Podczas wjazdu do wody traci moc
Sprawdź czy bezpośrednio do króćca idzie jakiś wężyk.
"Są rzeczy, które trzeba zrobić i robi się je, ale nigdy o nich nie mówi. Nie próbuje się ich usprawiedliwiać. Są nie do usprawiedliwienia. Po prostu się je robi. A potem zapomina."
NAPRAWIAM QUADY I MOTOROWERY - BYDGOSZCZ I OKOLICE
NAPRAWIAM QUADY I MOTOROWERY - BYDGOSZCZ I OKOLICE
Re: Sportsman 400HO Podczas wjazdu do wody traci moc
Świeca według zaleceń sprawdzona sucha kolor kawy z mlekiem czyli malina.
Olej oczywiście też sprawdzony wczoraj wszystko jest dobrze przy zakupie były wymieniane wszystkie płyny eksploatacyjne. A takie pytanie mam wiem że tego dużo na forum ale jest to tak ciężki dla mnie temat jeśli chodzi o oleje że szok.
Do silnika lejemy normalnie 4T czy zwykły 10w40 ??
Tylni napęd połączony jest razem ze skrzynią więc lejemy olej do przekładni np. 75w90 lub 80w90 tak?
Przedni napęd jest osobno i tam lejemy też przekładniowy ale jaki ten co do tyłu ??
Wiem że najlepiej kupić w serwisie olej tylko nie będę dawał 300-400 zł za specjalny olej do tego quada bo tak serwis chce.Po prostu mam dojście do tanich olei shell ,mobil oraz castrol i te w sumie stosuje w innych motorach oraz autach. Potrzebował bym w sumie normy jakie powinny być spełnione w zalewaniu quadów bo dopiero zaczynam z nimi zabawę.
Taki odskok od głównego tematu a teraz wróćmy do problemu
O jaki króciec chodzi ?
ten od przelewu ma wężyk wyprowadzony przeze mnie do przodu quada do schowka oryginalnie był krótki wężyk pod silnik
Wężyki od podciśnień są wszystkie niby oryginalne i połączone na swoich miejscach brak wolnych innych króćców oraz wiszących węży.
Olej oczywiście też sprawdzony wczoraj wszystko jest dobrze przy zakupie były wymieniane wszystkie płyny eksploatacyjne. A takie pytanie mam wiem że tego dużo na forum ale jest to tak ciężki dla mnie temat jeśli chodzi o oleje że szok.
Do silnika lejemy normalnie 4T czy zwykły 10w40 ??
Tylni napęd połączony jest razem ze skrzynią więc lejemy olej do przekładni np. 75w90 lub 80w90 tak?
Przedni napęd jest osobno i tam lejemy też przekładniowy ale jaki ten co do tyłu ??
Wiem że najlepiej kupić w serwisie olej tylko nie będę dawał 300-400 zł za specjalny olej do tego quada bo tak serwis chce.Po prostu mam dojście do tanich olei shell ,mobil oraz castrol i te w sumie stosuje w innych motorach oraz autach. Potrzebował bym w sumie normy jakie powinny być spełnione w zalewaniu quadów bo dopiero zaczynam z nimi zabawę.
Taki odskok od głównego tematu a teraz wróćmy do problemu
O jaki króciec chodzi ?
ten od przelewu ma wężyk wyprowadzony przeze mnie do przodu quada do schowka oryginalnie był krótki wężyk pod silnik
Wężyki od podciśnień są wszystkie niby oryginalne i połączone na swoich miejscach brak wolnych innych króćców oraz wiszących węży.
- Marines
- Moderator
- Posty: 584
- Rejestracja: pt 08 lip, 2011
- Quad:: Czerwony...
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Sportsman 400HO Podczas wjazdu do wody traci moc
Do silnika lejemy raczej silnik motocyklowy 4T, ja leję mobil 1 10W40 półsyntetyczny do każdej maszyny jaką jeździłem (motory, quady) i chodzą bez zarzutu. Ostatnio naprawiałem skuterka 50ccm made in china i na tym oleju po 5000km nie było śladu zużycia cylindra, tłoka czy pierścieni, więc olej sprawdzony. Przekładniowy jak pisałeś.
Króciec - chodzi mi o ten kawałek między gaźnikiem a cylindrem.
Króciec - chodzi mi o ten kawałek między gaźnikiem a cylindrem.
"Są rzeczy, które trzeba zrobić i robi się je, ale nigdy o nich nie mówi. Nie próbuje się ich usprawiedliwiać. Są nie do usprawiedliwienia. Po prostu się je robi. A potem zapomina."
NAPRAWIAM QUADY I MOTOROWERY - BYDGOSZCZ I OKOLICE
NAPRAWIAM QUADY I MOTOROWERY - BYDGOSZCZ I OKOLICE
Re: Sportsman 400HO Podczas wjazdu do wody traci moc
Czyli zwykły olej mobil 1 10w40 nie żaden z dopiskiem 4t lub tym podobnym??
Co do króćca to niczego tam nie ma zarówno po stronie silnika jak i airboxa .
Jedyne miejsca połączenia węży jakie tam są to w tylnym dyfrze 1szt., w gaźniku 5szt. ( paliwo, przelew, podciśnienie do pompki i podciśnienie do dyfra 2szt), pompka paliwa 3szt(podciśnienie wejście paliwa, wyjście paliwa) innych miejsc w całym quadzie nie ma.
budowę całego quada masz tu jest tam też budowa gaźnika itp.
http://www.bikebandit.com/houseofmotorc ... #sch551764
Co do króćca to niczego tam nie ma zarówno po stronie silnika jak i airboxa .
Jedyne miejsca połączenia węży jakie tam są to w tylnym dyfrze 1szt., w gaźniku 5szt. ( paliwo, przelew, podciśnienie do pompki i podciśnienie do dyfra 2szt), pompka paliwa 3szt(podciśnienie wejście paliwa, wyjście paliwa) innych miejsc w całym quadzie nie ma.
budowę całego quada masz tu jest tam też budowa gaźnika itp.
http://www.bikebandit.com/houseofmotorc ... #sch551764