Suzuki Eiger 400 2005 r

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
ODPOWIEDZ
raulezon
Posty: 5
Rejestracja: ndz 06 wrz, 2009
Lokalizacja: Ostróda

Suzuki Eiger 400 2005 r

Post autor: raulezon » ndz 06 wrz, 2009

Co ile trzeba wymieniać olej w eigerze? Co ile reguluje sie zawory, na zimno czy na ciepło?

Awatar użytkownika
Ruszko
Moderator
Posty: 2014
Rejestracja: pt 06 kwie, 2007
Quad:: Suzuki LTR 450 sprzedam
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Drezdenko
Kontakt:

Post autor: Ruszko » ndz 06 wrz, 2009

Olej jak najczesciej,a zawory jak stukaja;)
Udało mi się dojść z niczego do czegoś, wystarczy silna wola, pasja i marzenia, to one motywują mnie do działań.
W życiu nie ma rzeczy niemożliwych, pieniądze są nieważne, liczysz się Ty - sam!
110ccm->SMC 250->LTZ 400->LTR 450->...?...DAKAR!

raulezon
Posty: 5
Rejestracja: ndz 06 wrz, 2009
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: raulezon » ndz 06 wrz, 2009

tzn. co ile km?

raulezon
Posty: 5
Rejestracja: ndz 06 wrz, 2009
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: raulezon » pn 07 wrz, 2009

Jaki musi być luz na zaworach?

kluch
Posty: 16
Rejestracja: czw 27 sie, 2009
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: kluch » śr 09 wrz, 2009

Ruszko napisał...
Olej jak najczesciej,a zawory jak stukaja;)
Eee, no nie róbmy sobie żartów z kolegi.... Jak zawory stukają (są za duże luzy) to jest mniejsze zło (nie szkodzi niczemu bezpośrednio - poza hałasem) ale niestety na to mniejsze zło w naturze jest mniejsza szansa :-( Standardowo w silnikach robi się gorsze zło znaczy luzy zaworowe zmniejszają się w trakcie eksploatacji (wypalanie bądź "wyklepywanie" gniazda - zawór idzie w górę bliżej do wałka rozrządu itd). Dochodzi wreszcie do momentu kiedy zawory nie domykają się w ogóle, a to z kolei z powodu przedmuchów generuje wypalanie gniazda i jeszcze większe przedmuchy itd.

Słuchowo zbyt małe luzy daje się określić dopiero jak jest już mocno źle - słychać "pyrkotanie" podobne do przedmuchów przez uszczelkę kolektora wydechowego. Jeśli jakiś czas tak dmucha to może nawet nie pomóc docieranie gniazd pastą i albo głowica do regeneracji albo do wymiany.

Regulacja zaworów to typowa profilaktyka mechaniczna - nie da się określić kiedy jest już na pewno potrzebna a kiedy nie, a jeśli przeprowadza się ją należycie często to nie da się zauważyć nawet żadnej pozytywnej różnicy a mechanik wziął swoje :-). Dlatego właśnie mnóstwo ludzi ją zaniedbuje. A koszta tego zaniedbania potrafią być spore - zależnie od sprzętu...

Co do częstotliwości wymiany oleju i regulacji zaworów - poszukaj jakiejś serwisówki.
Ostatnio zmieniony śr 09 wrz, 2009 przez kluch, łącznie zmieniany 1 raz.
ATV - Asfalt To Vrażenia....?

kluch
Posty: 16
Rejestracja: czw 27 sie, 2009
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: kluch » śr 09 wrz, 2009

A regulować zawsze lepiej na zimno - bo zimny silnik to zimny i tyle. Niektóre książki i poradniki podają też wartości i sposoby regulacji na ciepło ale to "ciepło" jest trudno definiowalne. Podają np że silnik ma mieć 50 stopni ale jak to w miarę dokładnie zmierzyć...? Albo piszą jeszcze (w książce od tico tak napotkałem) żeby zagrzać aż włączy się wiatrak, zgasić i poczekać 30 minut. W porządku - ale gdzie on ma stać te pół godziny...? W ciepłym garażu czy na mrozie...?

Także to bzdura i regulacji dokonujemy na zimnym. Jeśli nie znajdziesz nigdzie wartości luzów dla tego silnika to sprawdź chociaż czy ma jakiekolwiek luzy - żeby weszła przynajmniej blaszka 0,05mm. Jeśli wejdzie to maksymalnego dramatu nie ma.
ATV - Asfalt To Vrażenia....?

japeprpl
Posty: 8
Rejestracja: pt 28 sie, 2009
Lokalizacja: warszawa

Post autor: japeprpl » ndz 13 wrz, 2009

witam
olej w dyfrach co 2kkm olej w silniku ja wymianiam co 1kkm
co do luzów zaworowych
co 2kkm kontrola i ewentualna korekta
prawidłowe luzy to
wydech 0,22 - 0,27mm
dolot 0,05-0,10 mm

jesli chodzi o serwisówke to

http://rapidshare.com/files/189384438/K ... manual.pdf

i instrukcja w j.polskim

http://rapidshare.com/files/194387563/E ... rukcja.pdf

raulezon
Posty: 5
Rejestracja: ndz 06 wrz, 2009
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: raulezon » ndz 13 wrz, 2009

dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
Motyf
Posty: 1159
Rejestracja: wt 09 sty, 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Motyf » pn 26 paź, 2009

olej wymieniaj np. co 500 km. Zalezy jak jeździsz. Filtr oleju zmieniaj przy kazdej zmianie oleju

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”