Suzuki Eiger 400 2005 r
Suzuki Eiger 400 2005 r
Co ile trzeba wymieniać olej w eigerze? Co ile reguluje sie zawory, na zimno czy na ciepło?
Eee, no nie róbmy sobie żartów z kolegi.... Jak zawory stukają (są za duże luzy) to jest mniejsze zło (nie szkodzi niczemu bezpośrednio - poza hałasem) ale niestety na to mniejsze zło w naturze jest mniejsza szansa Standardowo w silnikach robi się gorsze zło znaczy luzy zaworowe zmniejszają się w trakcie eksploatacji (wypalanie bądź "wyklepywanie" gniazda - zawór idzie w górę bliżej do wałka rozrządu itd). Dochodzi wreszcie do momentu kiedy zawory nie domykają się w ogóle, a to z kolei z powodu przedmuchów generuje wypalanie gniazda i jeszcze większe przedmuchy itd.Ruszko napisał...
Olej jak najczesciej,a zawory jak stukaja;)
Słuchowo zbyt małe luzy daje się określić dopiero jak jest już mocno źle - słychać "pyrkotanie" podobne do przedmuchów przez uszczelkę kolektora wydechowego. Jeśli jakiś czas tak dmucha to może nawet nie pomóc docieranie gniazd pastą i albo głowica do regeneracji albo do wymiany.
Regulacja zaworów to typowa profilaktyka mechaniczna - nie da się określić kiedy jest już na pewno potrzebna a kiedy nie, a jeśli przeprowadza się ją należycie często to nie da się zauważyć nawet żadnej pozytywnej różnicy a mechanik wziął swoje . Dlatego właśnie mnóstwo ludzi ją zaniedbuje. A koszta tego zaniedbania potrafią być spore - zależnie od sprzętu...
Co do częstotliwości wymiany oleju i regulacji zaworów - poszukaj jakiejś serwisówki.
Ostatnio zmieniony śr 09 wrz, 2009 przez kluch, łącznie zmieniany 1 raz.
ATV - Asfalt To Vrażenia....?
A regulować zawsze lepiej na zimno - bo zimny silnik to zimny i tyle. Niektóre książki i poradniki podają też wartości i sposoby regulacji na ciepło ale to "ciepło" jest trudno definiowalne. Podają np że silnik ma mieć 50 stopni ale jak to w miarę dokładnie zmierzyć...? Albo piszą jeszcze (w książce od tico tak napotkałem) żeby zagrzać aż włączy się wiatrak, zgasić i poczekać 30 minut. W porządku - ale gdzie on ma stać te pół godziny...? W ciepłym garażu czy na mrozie...?
Także to bzdura i regulacji dokonujemy na zimnym. Jeśli nie znajdziesz nigdzie wartości luzów dla tego silnika to sprawdź chociaż czy ma jakiekolwiek luzy - żeby weszła przynajmniej blaszka 0,05mm. Jeśli wejdzie to maksymalnego dramatu nie ma.
Także to bzdura i regulacji dokonujemy na zimnym. Jeśli nie znajdziesz nigdzie wartości luzów dla tego silnika to sprawdź chociaż czy ma jakiekolwiek luzy - żeby weszła przynajmniej blaszka 0,05mm. Jeśli wejdzie to maksymalnego dramatu nie ma.
ATV - Asfalt To Vrażenia....?
witam
olej w dyfrach co 2kkm olej w silniku ja wymianiam co 1kkm
co do luzów zaworowych
co 2kkm kontrola i ewentualna korekta
prawidłowe luzy to
wydech 0,22 - 0,27mm
dolot 0,05-0,10 mm
jesli chodzi o serwisówke to
http://rapidshare.com/files/189384438/K ... manual.pdf
i instrukcja w j.polskim
http://rapidshare.com/files/194387563/E ... rukcja.pdf
olej w dyfrach co 2kkm olej w silniku ja wymianiam co 1kkm
co do luzów zaworowych
co 2kkm kontrola i ewentualna korekta
prawidłowe luzy to
wydech 0,22 - 0,27mm
dolot 0,05-0,10 mm
jesli chodzi o serwisówke to
http://rapidshare.com/files/189384438/K ... manual.pdf
i instrukcja w j.polskim
http://rapidshare.com/files/194387563/E ... rukcja.pdf