Trawersy
Trawersy
Kilka słów jak się zachowywać:
Zjazdy:
- zawsze siedząc tyłek sadzam na tylnym bagażniku - jak najdalej
- nigdy nie hamuję przednim hamulcem
- generalnie włączam 4x4 przy nich
- jak ostro to nawet L
- jak zaczyna się przechylać to nie hamuje a dodaję gazu aby przednie koła pociągnęły !!
- staram się zjeżdżać płynnie i nie stawać
- nie blokować kół - przydałby się ABS
Podjazdy:
- kładziemy się na kierownice - przy ostrych to bardzo dosłownie - tak aby ręce były na kierownicy tak jakby z tyłu - za głową - najpierw idzie głowa - potem quad
- ostro = 4x4 i L - aby quad miał większą moc
- nigdy się nie zatrzymuję na podjazdach
- wjeżdżam tak abym mógł się zatrzymać szczycie górki - nie wiadomo co za nią
- jak trudny podjazd i widzę, że mogę mieć problem z przyczepnością to włączam blokadę dyfra
Boki:
- staję na jednym podnóżku i tyłek maksymalnie wypinam - oczywiście tyłek wypinam w stronę górki
- czym bardziej ostro tym bardziej stopy na zewnątrz podnóżka - niestety czasami czuje jakby miał pęknąć [120kg] ale jak na razie wszystko ok
PS. Ziętarski - błędy:
- zszedł - ok - można - sam kilka razy to robiłem na początku
- jak schodzi się to włączamy 4x4 i H - ważne bo na L jest większy opór a nie ma siły pchającej - czyli jeźdźca
- nie powinien hamować przednim hamulcem
- niepotrzebnie skręcił kierownicę
- jak quad zaczyna zjeżdżać to tylko należy dodać gazu na 4x4 i go puścić - on jest dużo stabilniejszy niż nasze nogi i sam rzadko się przewraca - mi nigdy
- nie trzymajmy go na silę - bo się go nie utrzyma
- ew. jak widzimy, że zjazd przerasta nasze możliwości to podpinamy z tyłu kolegi wyciągarkę i spuszczamy delikatnie samego quada
Zjazdy:
- zawsze siedząc tyłek sadzam na tylnym bagażniku - jak najdalej
- nigdy nie hamuję przednim hamulcem
- generalnie włączam 4x4 przy nich
- jak ostro to nawet L
- jak zaczyna się przechylać to nie hamuje a dodaję gazu aby przednie koła pociągnęły !!
- staram się zjeżdżać płynnie i nie stawać
- nie blokować kół - przydałby się ABS
Podjazdy:
- kładziemy się na kierownice - przy ostrych to bardzo dosłownie - tak aby ręce były na kierownicy tak jakby z tyłu - za głową - najpierw idzie głowa - potem quad
- ostro = 4x4 i L - aby quad miał większą moc
- nigdy się nie zatrzymuję na podjazdach
- wjeżdżam tak abym mógł się zatrzymać szczycie górki - nie wiadomo co za nią
- jak trudny podjazd i widzę, że mogę mieć problem z przyczepnością to włączam blokadę dyfra
Boki:
- staję na jednym podnóżku i tyłek maksymalnie wypinam - oczywiście tyłek wypinam w stronę górki
- czym bardziej ostro tym bardziej stopy na zewnątrz podnóżka - niestety czasami czuje jakby miał pęknąć [120kg] ale jak na razie wszystko ok
PS. Ziętarski - błędy:
- zszedł - ok - można - sam kilka razy to robiłem na początku
- jak schodzi się to włączamy 4x4 i H - ważne bo na L jest większy opór a nie ma siły pchającej - czyli jeźdźca
- nie powinien hamować przednim hamulcem
- niepotrzebnie skręcił kierownicę
- jak quad zaczyna zjeżdżać to tylko należy dodać gazu na 4x4 i go puścić - on jest dużo stabilniejszy niż nasze nogi i sam rzadko się przewraca - mi nigdy
- nie trzymajmy go na silę - bo się go nie utrzyma
- ew. jak widzimy, że zjazd przerasta nasze możliwości to podpinamy z tyłu kolegi wyciągarkę i spuszczamy delikatnie samego quada
to jest to
Oczywiście, zgadzam się.
On nie miał chyba za wiele doświadczenia i nalzy się tylko cieszyć, ze nic się nei stało.
Ja mam np. tylko przedni hamulec ze względu na to, że tylny u mnie jest bębnowy, czyli w takim przypadku po prostu bym go puścił...ale wiecie - to nie była jego maszyna i nie chciał jej puszczać
On nie miał chyba za wiele doświadczenia i nalzy się tylko cieszyć, ze nic się nei stało.
Ja mam np. tylko przedni hamulec ze względu na to, że tylny u mnie jest bębnowy, czyli w takim przypadku po prostu bym go puścił...ale wiecie - to nie była jego maszyna i nie chciał jej puszczać
- BadAmstaff
- Posty: 508
- Rejestracja: pn 26 mar, 2007
- Lokalizacja: Made in Poland
- Kontakt:
- Krzysztof Wronowski
- Posty: 1339
- Rejestracja: pn 29 sie, 2005
- Lokalizacja: Warszawa
Takim że :
po 1 . jest naprawdę dobry i ma mocno obniżony próg strachu poprzez wieloletnie doświadczenie motocyklowe.
po 2 . bo opiekował się nim człowiek , który tereny zna jak własną kieszeń , jednak Darek nie jechał za Maćka , Maciek każdą pieczątkę zdobywał sam , oczywiście miał ułatwione zadanie , ale należy to docenić że całą robotę robił sam.
po 3 . był VIPem a nie normalnym zawodnikiem, był przedstawicielem mediów , który jechał na potrzeby programu V-max i Pasjonaci a nie po to by z wami konkurować
po 1 . jest naprawdę dobry i ma mocno obniżony próg strachu poprzez wieloletnie doświadczenie motocyklowe.
po 2 . bo opiekował się nim człowiek , który tereny zna jak własną kieszeń , jednak Darek nie jechał za Maćka , Maciek każdą pieczątkę zdobywał sam , oczywiście miał ułatwione zadanie , ale należy to docenić że całą robotę robił sam.
po 3 . był VIPem a nie normalnym zawodnikiem, był przedstawicielem mediów , który jechał na potrzeby programu V-max i Pasjonaci a nie po to by z wami konkurować
3fun - bo quady są naszą pasją
- BadAmstaff
- Posty: 508
- Rejestracja: pn 26 mar, 2007
- Lokalizacja: Made in Poland
- Kontakt:
- Krzysztof Wronowski
- Posty: 1339
- Rejestracja: pn 29 sie, 2005
- Lokalizacja: Warszawa
- BadAmstaff
- Posty: 508
- Rejestracja: pn 26 mar, 2007
- Lokalizacja: Made in Poland
- Kontakt:
niedługo bedziesz miał okazje
Niedługo bedziesz miał okazje, mam racje Krzysiu?
- Grzegorz Głowienka
- Administrator
- Posty: 2030
- Rejestracja: ndz 14 sie, 2005
- Quad:: testowy :)
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: mazowieckie
- Kontakt:
Re: Trawersy
Trawers, to dla kierowcy quada jeden z najniebezpieczniejszych manewrów, który często musimy wykonywać w rajdach terenowych. Pokonywanie tej przeszkody zależy od wielu czynników, zazwyczaj w całości wpływających na poprawne wykonanie zadania. Nieumiejętne podejście do tego zagadnienia często doprowadza do zagrożenia bezpieczeństwa kierującego oraz innych uczestników wyprawy. Nie ma co ukrywać – odbija się to również, i to dosłownie, na sprzęcie. Jak zatem pokonywać trawersy?
Zapraszam na stronę główną do przeczytania całego artykułu Trawersy według Jacka Bujańskiego
Zapraszam na stronę główną do przeczytania całego artykułu Trawersy według Jacka Bujańskiego
Póki co quadowa emeryturka :)