Trawersy

Wszystkie informacje przydatne do jazdy w terenie, czyli niezbędnik quadowego przeprawowca...
ODPOWIEDZ
Slawek_Mat

Trawersy

Post autor: Slawek_Mat » ndz 01 kwie, 2007

Kilka słów jak się zachowywać:

Zjazdy:
- zawsze siedząc tyłek sadzam na tylnym bagażniku - jak najdalej
- nigdy nie hamuję przednim hamulcem
- generalnie włączam 4x4 przy nich
- jak ostro to nawet L
- jak zaczyna się przechylać to nie hamuje a dodaję gazu aby przednie koła pociągnęły !!
- staram się zjeżdżać płynnie i nie stawać
- nie blokować kół - przydałby się ABS :lol:

Podjazdy:
- kładziemy się na kierownice - przy ostrych to bardzo dosłownie - tak aby ręce były na kierownicy tak jakby z tyłu - za głową - najpierw idzie głowa - potem quad :lol:
- ostro = 4x4 i L - aby quad miał większą moc
- nigdy się nie zatrzymuję na podjazdach
- wjeżdżam tak abym mógł się zatrzymać szczycie górki - nie wiadomo co za nią
- jak trudny podjazd i widzę, że mogę mieć problem z przyczepnością to włączam blokadę dyfra

Boki:
- staję na jednym podnóżku i tyłek maksymalnie wypinam - oczywiście tyłek wypinam w stronę górki
- czym bardziej ostro tym bardziej stopy na zewnątrz podnóżka - niestety czasami czuje jakby miał pęknąć [120kg] ale jak na razie wszystko ok

PS. Ziętarski - błędy:
- zszedł - ok - można - sam kilka razy to robiłem na początku
- jak schodzi się to włączamy 4x4 i H - ważne bo na L jest większy opór a nie ma siły pchającej - czyli jeźdźca
- nie powinien hamować przednim hamulcem
- niepotrzebnie skręcił kierownicę
- jak quad zaczyna zjeżdżać to tylko należy dodać gazu na 4x4 i go puścić - on jest dużo stabilniejszy niż nasze nogi i sam rzadko się przewraca - mi nigdy
- nie trzymajmy go na silę - bo się go nie utrzyma
- ew. jak widzimy, że zjazd przerasta nasze możliwości to podpinamy z tyłu kolegi wyciągarkę i spuszczamy delikatnie samego quada

Awatar użytkownika
Motyf
Posty: 1159
Rejestracja: wt 09 sty, 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

to jest to

Post autor: Motyf » pn 09 kwie, 2007

Oczywiście, zgadzam się.
On nie miał chyba za wiele doświadczenia i nalzy się tylko cieszyć, ze nic się nei stało.
Ja mam np. tylko przedni hamulec ze względu na to, że tylny u mnie jest bębnowy, czyli w takim przypadku po prostu bym go puścił...ale wiecie - to nie była jego maszyna i nie chciał jej puszczać :lol:

Awatar użytkownika
BadAmstaff
Posty: 508
Rejestracja: pn 26 mar, 2007
Lokalizacja: Made in Poland
Kontakt:

Post autor: BadAmstaff » czw 12 kwie, 2007

Ale jakim cudem zajął 4 miejsce ?? :shock: :shock: :shock: :lol: :lol:
Bomba Atomowa 800 Zamienie GRIZZLY 700 EPS 2007 rok SALON POLSKA jeszcze 1 rok gwarancji na CAN-AM RENEGADE 800

Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krzysztof Wronowski » czw 12 kwie, 2007

Takim że :

po 1 . jest naprawdę dobry i ma mocno obniżony próg strachu poprzez wieloletnie doświadczenie motocyklowe.

po 2 . bo opiekował się nim człowiek , który tereny zna jak własną kieszeń , jednak Darek nie jechał za Maćka , Maciek każdą pieczątkę zdobywał sam , oczywiście miał ułatwione zadanie , ale należy to docenić że całą robotę robił sam.

po 3 . był VIPem a nie normalnym zawodnikiem, był przedstawicielem mediów , który jechał na potrzeby programu V-max i Pasjonaci a nie po to by z wami konkurować
3fun - bo quady są naszą pasją

Awatar użytkownika
BadAmstaff
Posty: 508
Rejestracja: pn 26 mar, 2007
Lokalizacja: Made in Poland
Kontakt:

Post autor: BadAmstaff » czw 12 kwie, 2007

Możliwe :D jeszcze mam pytanie po co ta blokada przedniego dyfa ja nigdy jej nie uzywałem i nie wiem po co ona jest
Bomba Atomowa 800 Zamienie GRIZZLY 700 EPS 2007 rok SALON POLSKA jeszcze 1 rok gwarancji na CAN-AM RENEGADE 800

Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krzysztof Wronowski » czw 12 kwie, 2007

jak porządnie wtopisz zwłaszcza podczas stromego wyjazdu np z rzeczki , na pewno poznasz zalety blokady zwłaszcza jak jedno z kół radośnie będzie się kręciło w powietrzu , a drugie będzie nieruchomo stało w miejscu.

Awatar użytkownika
BadAmstaff
Posty: 508
Rejestracja: pn 26 mar, 2007
Lokalizacja: Made in Poland
Kontakt:

Post autor: BadAmstaff » czw 12 kwie, 2007

Ok Danke Juz wiem :D po co to :D Kiedys musze wystartować w jakimś rajdzie przeprawowym
:D
Bomba Atomowa 800 Zamienie GRIZZLY 700 EPS 2007 rok SALON POLSKA jeszcze 1 rok gwarancji na CAN-AM RENEGADE 800

Awatar użytkownika
Motyf
Posty: 1159
Rejestracja: wt 09 sty, 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

niedługo bedziesz miał okazje

Post autor: Motyf » śr 25 kwie, 2007

Niedługo bedziesz miał okazje, mam racje Krzysiu?

Awatar użytkownika
Grzegorz Głowienka
Administrator
Posty: 2030
Rejestracja: ndz 14 sie, 2005
Quad:: testowy :)
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

Re: Trawersy

Post autor: Grzegorz Głowienka » czw 21 kwie, 2011

Trawers, to dla kierowcy quada jeden z najniebezpieczniejszych manewrów, który często musimy wykonywać w rajdach terenowych. Pokonywanie tej przeszkody zależy od wielu czynników, zazwyczaj w całości wpływających na poprawne wykonanie zadania. Nieumiejętne podejście do tego zagadnienia często doprowadza do zagrożenia bezpieczeństwa kierującego oraz innych uczestników wyprawy. Nie ma co ukrywać – odbija się to również, i to dosłownie, na sprzęcie. Jak zatem pokonywać trawersy?



Zapraszam na stronę główną do przeczytania całego artykułu :arrow: Trawersy według Jacka Bujańskiego



Obrazek
Póki co quadowa emeryturka :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Poradnik terenowy”