WAŻNE! PYTANIE : )

Gdzie jeździć, wyposażenie ridera, wyposażenie atv-ki, rejestracja, import quadów, przepisy prawne, prawo jazdy, nawigacja...
Awatar użytkownika
Cyber77
Posty: 112
Rejestracja: wt 06 lis, 2007
Lokalizacja: bstok

Post autor: Cyber77 » pt 21 lis, 2008

Wszystko ok, rozumiem, ale pytanie autora wątku jest jasne. A to moja na nie odpowiedź: Homologacja nie uprawnia do poruszania się po ulicach (drogach publicznych). Homologacja gwarantuje nabywcy, że pojazd spełnia pewne wymogi prawne dla pojazdów dopuszczonych do ruchu w danym kraju. Ale dopiero po I badaniu technicznym, jeżeli pojazd przejdzie je pomyślnie może zostać zarejestrowany. Przy imporcie jednostkowym spoza UE (bo z takim miałem do czynienia) też muszę pojazd mój przystosować, by spełniał dane wymogi dla pojazdów dopuszczonych do ruchu. Robię I badanie techniczne i rejestruję. Ufff chyba jaśniej się nie dało...
PS. No i oczywiście odpowiedni dokument kierowca mieć powinien, który uprawnia do kierowania pojazdem danej kategorii.
Podpis bez buraczanych tekstów i życiowych prawd!
Pozdrawiam Robert

cichy
Posty: 278
Rejestracja: pt 29 wrz, 2006
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

Post autor: cichy » ndz 23 lis, 2008

Tak, dokładnie Stahoo!

Co bym nie zrobił to i tak ja byłem ten zły. Drogówka tłumaczyła, że pojazd musi być sprawny ponieważ wczesniej uczestniczył w ruchu drogowym, pomimo, że quad stał pod garażem teoretycznie w miejscu parkingowym od jakiegos czasu...

Teraz tylko i wyłącznie w 100% legalnie...
.:GALEON:.

Awatar użytkownika
JJasiek
Posty: 248
Rejestracja: pn 05 lut, 2007
Lokalizacja: WZGÓRZE KRÓLÓW...
Kontakt:

Post autor: JJasiek » pn 24 lis, 2008

"cichy"
Tak, dokładnie Stahoo!

Co bym nie zrobił to i tak ja byłem ten zły. Drogówka tłumaczyła, że pojazd musi być sprawny ponieważ wczesniej uczestniczył w ruchu drogowym, pomimo, że quad stał pod garażem teoretycznie w miejscu parkingowym od jakiegos czasu...

Teraz tylko i wyłącznie w 100% legalnie...
Jak zdjąłeś go z przyczepki to też uczestniczył ?? Chyba sprawca miał delikatne plecki...
Pod garażem rozumiem, nie na prywatnej ziemi ??

cichy
Posty: 278
Rejestracja: pt 29 wrz, 2006
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

Post autor: cichy » pn 24 lis, 2008

Akurat z przyczepki go nie zdjąłem ale któz to wie jak by było?!

Quad nie stał na terenie stricte prywatnym, nie zmienia to faktu, że sprawdzali wszystkie światła, kierunki, sprawdzali także czy sprawne są hamulce oraz klakson!!!
.:GALEON:.

Awatar użytkownika
tede74
Administrator
Posty: 1033
Rejestracja: sob 19 maja, 2007
Quad:: Scrambler XP 1000 S
Imię: Tomek
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: tede74 » pn 24 lis, 2008

Cyber77 Homologacja gwarantuje nabywcy, że pojazd spełnia pewne wymogi prawne dla pojazdów dopuszczonych do ruchu w danym kraju. Ale dopiero po I badaniu technicznym, jeżeli pojazd przejdzie je pomyślnie może zostać zarejestrowany.
Homologacja jest to bardzo szczegółowe badanie techniczne, pewnej partii pojazdów (1-10), które sprawdza czy dany pojazd spełnia wszystkie wymogi dopuszczające do ruchu, a importer czy producent, zapewnia o powtarzalności całej serii danego modelu, który otrzymał homologację. Dlatego też pojazd posiadający homologację nie przechodzi badań technicznych, tylko jest od razu rejestrowany. Pierwsze badania przechodzi po 3 latach, następne po 5 (chodź podobno to się zmieniło i badania są co roku, bynajmniej dwa miesiące temu wbito mi przegląd za 3 lata). Reasumując: pojazd posiadający homologację, zarejestrowany i z ważnym OC jest w 100% pojazdem, który może poruszać się legalnie po drogach publicznych. Pojazdy z importu jednostkowego, mające w dowodzie rejestracyjnym moc większą niż 15KW wcześniej, czy później takie prawo stracą.
:I love POLARIS:

Awatar użytkownika
Krawco
Posty: 472
Rejestracja: sob 01 gru, 2007
Quad:: XP 850 ;)
Imię: Arkadiusz
Lokalizacja: Polska ;)

Post autor: Krawco » pn 24 lis, 2008

dodam że homologację wydaje ITS (Instytut Transportu Samochodowego) wraz z Ministerstwem Transportu
Pojazdy Polaris www.polariscenter.pl i nie tylko...

LoboV
Posty: 15
Rejestracja: pn 07 lip, 2008
Quad:: LuckyStar 300
Lokalizacja: Rakszawa
Kontakt:

Post autor: LoboV » pt 03 kwie, 2009

A jak to jest z homologacją, gdy bodajże rozporządzenie ministra infrastruktury w sprawie wyposażenia itd.. które mówi mniej więcej o tym, że koło nie może być szersze niż błotnik; a homologowanymi quadami na przykład Lucky Star w których ewidentnie koła wystają kilkanaście cm poza błotniki? Ktoś w łapę dostał czy są to jakieś oficjalne odstępstwa?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Niezbędnik quadowca”