ciekawy temat, trudno stwierdzić czy filtr papierowy czy mokry lepiej filtruje, papierowy moze miec mniej oporów.. chociaż...
ale na pewno papierowy jest dużo droższy w eksploatacji, przeciez w suchy dzień to potrafi po jednym już dniu zabić filtr na amen, jest czarny, ten silniczek przeciez tysiące m3 powietrza zasysa !
mokry > gorąca woda > torebka > nasączony moment bez kosztów (przeciez olej to 25zł i starcza na rok albo lepiej)
na torze to w motocyklach nawet 2 razy dziennie w suchy dzien, mozna miec przygotowany naoliwiony zapasowy filtr w reklamówce
więc myśle że papierowy to głupota w teren, nie po to wszystkie quady czy crosy mają nasączany, nie wiem jak w kopalniach, ale ursus - traktor w tym grzybku ma miske z olejem i powietrze jest oczyszczane przez ten olej, wiec w maszynach budowlanych i kopalnianych podobnie raczej jest
Filtr powietrza G700 - przeróbka
W maszynach kopalnianych podziemnych są na 100% suche filtry powietrza a uwierz mi że zapylenie jest tam bardzo duże. Jeżeli zaś chodzi o eksploatację quada, to nie wszyscy muszą użytkować swoje maszynki na torach - mój niedźwiadek służy rodzince do zwiedzania okolic w które ciężko się dostać samochodem, a dwuletnia córka tak polubiła jazdę (siedzi z mamą na dodatkowym fotelu), że chodzi po domu ze zdjęciem quada
Dzięki wszystkim za wypowiedzi
Dzięki wszystkim za wypowiedzi
ja pisałem o mocy w kontkescie filtra bo to jedyna zaleta filtra typu K&N. Jest w internecie bardzo duzo testów przepuszczalności pyłu przez rożne typy filtrów i marek jak Twinair, UNI, czy K&N (papierowy) i chyba zawsze K&N przepuszcza najwięcej powietrza, ale ZAWSZE jest to okupione dostawaniem się większej ilości zanieczyszczeń i wilgoci. Dlatego zaczęto z nim stosowac pre-filtry siatkowe.
Benchmarkiem sa filtry gabkowe UNI i TwinAir dla quadów przeprawowch/użytkowych....i własnie mokre.
Droba niedogodnością TWINAIRa jest konieczność stosowania specjalnych środków czyszczących tej firmy, bo inaczej istnieje ryzyko rozwarstwienia się. Nie wspominam tutaj o K&N, gdzie specjalne środki czyszczące do niego sa praktycznie obowiązkowe.
Benchmarkiem sa filtry gabkowe UNI i TwinAir dla quadów przeprawowch/użytkowych....i własnie mokre.
Droba niedogodnością TWINAIRa jest konieczność stosowania specjalnych środków czyszczących tej firmy, bo inaczej istnieje ryzyko rozwarstwienia się. Nie wspominam tutaj o K&N, gdzie specjalne środki czyszczące do niego sa praktycznie obowiązkowe.
-
- Posty: 600
- Rejestracja: wt 01 sty, 2008
- Lokalizacja: w-wa