Filtr powietrza G700 - przeróbka

Wasze doświadczenia i problemy z quadami Yamaha Grizzly 550/660/700
robertyamaha
Posty: 600
Rejestracja: wt 01 sty, 2008
Lokalizacja: w-wa

Post autor: robertyamaha » czw 12 lut, 2009

ciekawy temat, trudno stwierdzić czy filtr papierowy czy mokry lepiej filtruje, papierowy moze miec mniej oporów.. chociaż...
ale na pewno papierowy jest dużo droższy w eksploatacji, przeciez w suchy dzień to potrafi po jednym już dniu zabić filtr na amen, jest czarny, ten silniczek przeciez tysiące m3 powietrza zasysa !

mokry > gorąca woda > torebka > nasączony moment bez kosztów (przeciez olej to 25zł i starcza na rok albo lepiej)

na torze to w motocyklach nawet 2 razy dziennie w suchy dzien, mozna miec przygotowany naoliwiony zapasowy filtr w reklamówce

więc myśle że papierowy to głupota w teren, nie po to wszystkie quady czy crosy mają nasączany, nie wiem jak w kopalniach, ale ursus - traktor w tym grzybku ma miske z olejem i powietrze jest oczyszczane przez ten olej, wiec w maszynach budowlanych i kopalnianych podobnie raczej jest

ralph
Posty: 13
Rejestracja: pn 19 maja, 2008
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ralph » czw 12 lut, 2009

W maszynach kopalnianych podziemnych są na 100% suche filtry powietrza a uwierz mi że zapylenie jest tam bardzo duże. Jeżeli zaś chodzi o eksploatację quada, to nie wszyscy muszą użytkować swoje maszynki na torach - mój niedźwiadek służy rodzince do zwiedzania okolic w które ciężko się dostać samochodem, a dwuletnia córka tak polubiła jazdę (siedzi z mamą na dodatkowym fotelu), że chodzi po domu ze zdjęciem quada :)
Dzięki wszystkim za wypowiedzi :oklaski:

MaciekP
Posty: 615
Rejestracja: pn 17 paź, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaciekP » czw 12 lut, 2009

ja pisałem o mocy w kontkescie filtra bo to jedyna zaleta filtra typu K&N. Jest w internecie bardzo duzo testów przepuszczalności pyłu przez rożne typy filtrów i marek jak Twinair, UNI, czy K&N (papierowy) i chyba zawsze K&N przepuszcza najwięcej powietrza, ale ZAWSZE jest to okupione dostawaniem się większej ilości zanieczyszczeń i wilgoci. Dlatego zaczęto z nim stosowac pre-filtry siatkowe.

Benchmarkiem sa filtry gabkowe UNI i TwinAir dla quadów przeprawowch/użytkowych....i własnie mokre.
Droba niedogodnością TWINAIRa jest konieczność stosowania specjalnych środków czyszczących tej firmy, bo inaczej istnieje ryzyko rozwarstwienia się. Nie wspominam tutaj o K&N, gdzie specjalne środki czyszczące do niego sa praktycznie obowiązkowe.

robertyamaha
Posty: 600
Rejestracja: wt 01 sty, 2008
Lokalizacja: w-wa

Post autor: robertyamaha » pt 13 lut, 2009

specjalne środki czyszczące >>>> próbowałem różne, rzeczywiście niektóre zmiękczają a nawet rozwarstwiają, ze wszystkich najlepszy jest stary dobry ludwik i gorąca woda - myje SUPER i jest bezpieczny dla tych gąbek - w końcu stosują go też do żywności :D ...

Awatar użytkownika
Motyf
Posty: 1159
Rejestracja: wt 09 sty, 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Motyf » wt 17 lut, 2009

ja swój filterek - TWIn AIR wsadzam do bensyny na jakiś czas a potem w ciepłej wodzie myje i jest idealnie czysty. narazie nie widze by cokolwiek sie z nim działo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Yamaha Grizzly 550/660/700”