Oleje do Yamahy Big Bear
Oleje do Yamahy Big Bear
Witam jestem tu nowy, mam kilka pytań związanych z wymianą olejów w mostach skrzyni i silniku.
Jaki olej w mosty wlać,silnik i skrzynię.(mogą być jakieś linki z allegro)I ile litrów tego trzeba.
I drugie pytanie gdzie się w tym modelu leje olej do skrzyni, może ktoś posiada jakieś doświadczenie z tym modelem.
I jeszcze jedno pytanko posiadam w nim chłodniczke oleju i jak będe wymieniał olej to muszę spuścić olej z silnika( i z chłodnicy też zejdzie czy też czeba coś modzić )Oczywiście wymiana filterka i ponowne zalanie(i co z chłodnicą)
A może ktoś ma jakąś książkę do tego modelu i podeśle.
Jaki olej w mosty wlać,silnik i skrzynię.(mogą być jakieś linki z allegro)I ile litrów tego trzeba.
I drugie pytanie gdzie się w tym modelu leje olej do skrzyni, może ktoś posiada jakieś doświadczenie z tym modelem.
I jeszcze jedno pytanko posiadam w nim chłodniczke oleju i jak będe wymieniał olej to muszę spuścić olej z silnika( i z chłodnicy też zejdzie czy też czeba coś modzić )Oczywiście wymiana filterka i ponowne zalanie(i co z chłodnicą)
A może ktoś ma jakąś książkę do tego modelu i podeśle.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: ndz 12 lip, 2009
- Lokalizacja: Gościeradów
- Ruszko
- Moderator
- Posty: 2014
- Rejestracja: pt 06 kwie, 2007
- Quad:: Suzuki LTR 450 sprzedam
- Imię: Bartosz
- Lokalizacja: Drezdenko
- Kontakt:
Nikt nie chce odpowiadać bo ten temat był wałkowany z 10 razy. Wlej taki sam olej jak wlewają ludzie do g700.
Na forum tego pełno
Na forum tego pełno
Udało mi się dojść z niczego do czegoś, wystarczy silna wola, pasja i marzenia, to one motywują mnie do działań.
W życiu nie ma rzeczy niemożliwych, pieniądze są nieważne, liczysz się Ty - sam!
110ccm->SMC 250->LTZ 400->LTR 450->...?...DAKAR!
W życiu nie ma rzeczy niemożliwych, pieniądze są nieważne, liczysz się Ty - sam!
110ccm->SMC 250->LTZ 400->LTR 450->...?...DAKAR!
-
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz 03 lip, 2011
Re: Oleje do Yamahy Big Bear
Witam,
równiez ciekawi mnie temat wymiany oleju w bb350. Co robi się z ta chłodniczką? Czy olej zpecjalnie trzeba zlewać / wlewać do chłodniczki ?
Jaki olej polecacie do silnika z dostępnych na rynku samochodowych ?
Czy jeżeli quad miał zalany olej mineralny (castrol 15w40) przenajmniej na jeden sezon to czy mozna do niego wlac polsyntetyk ? Wydaje mi sie ze strasznie grzeje sie na tym mineralnym silnik. Czy moze to być wina błednie wymienionego oleju ()w chlodniczce ?
350 jezeli wymieniles olej w swoim to moze opiszesz dla potomnych jak sie to robi, a moze dysponujesz przy okazji jakims service manualem ?
Pozdrawiam
równiez ciekawi mnie temat wymiany oleju w bb350. Co robi się z ta chłodniczką? Czy olej zpecjalnie trzeba zlewać / wlewać do chłodniczki ?
Jaki olej polecacie do silnika z dostępnych na rynku samochodowych ?
Czy jeżeli quad miał zalany olej mineralny (castrol 15w40) przenajmniej na jeden sezon to czy mozna do niego wlac polsyntetyk ? Wydaje mi sie ze strasznie grzeje sie na tym mineralnym silnik. Czy moze to być wina błednie wymienionego oleju ()w chlodniczce ?
350 jezeli wymieniles olej w swoim to moze opiszesz dla potomnych jak sie to robi, a moze dysponujesz przy okazji jakims service manualem ?
Pozdrawiam
-
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz 03 lip, 2011
Re: Oleje do Yamahy Big Bear
OK, temat zmiany chyba wyjaśniony choć jeżeli ktoś ma jakieś uwagi to proszę pisac.
Poniżej link dla potomnych:
http://www.youtube.com/watch?v=CgAK1vXr37g
Reszta pytań nadal aktualna: co z semisyntetycznym w miejsce minerala? jakie są zagrożenia. Wiem że pelny syntetyk definitywnie odpada bo strasznie plucze. Ale co z semi ?
Nie wiem ile silnik moze miec przejechane :/
Czy na mineralnym moze grzać się bardziej ? I czy taki mineralny 15w40 nadaje sie na zime ? Powiedzmy temp. do -10 C?
Poniżej link dla potomnych:
http://www.youtube.com/watch?v=CgAK1vXr37g
Reszta pytań nadal aktualna: co z semisyntetycznym w miejsce minerala? jakie są zagrożenia. Wiem że pelny syntetyk definitywnie odpada bo strasznie plucze. Ale co z semi ?
Nie wiem ile silnik moze miec przejechane :/
Czy na mineralnym moze grzać się bardziej ? I czy taki mineralny 15w40 nadaje sie na zime ? Powiedzmy temp. do -10 C?
Re: Oleje do Yamahy Big Bear
jeśli to silnik zintegrowany z przekładnią i z mokrym sprzęgłem tak jak w G700
a tak to wygląda na podstawie zdjęć z netu
to POD ŻADNYM POZOREM NIE WOLNO LAĆ ZWYKŁEGO SAMOCHODOWEGO OLEJU SILNIKOWEGO
grozi to uszkodzeniem sprzęgła i przekładni (w przypadku eksploatacji na takim oleju)
należy stosować ogólnie dostępne oleje MOTOCYKLOWE 4T (do motocykli czterosuwowych) np CASTROL POWER 1 GPS 10W40 który jest olejem w półsyntetycznym
wystarczy zlać olej z silnika, korek jest zazwyczaj pod spodem, wymienić filtr i nalać świeżego oleju, po odpaleniu pompa oleju sama odpowietrzy układ i napełni chłodnicę i filtr
po zgaszeniu i odczekaniu kilkunastu minut ponownie sprawdzamy poziom oleju
nie znam wszystkich quadów jakie są produkowane na świecie ale wiem że niektóre z nich posiadają silnik zintegrowany ze skrzynią smarowane jednym olejem (tak jak w motocyklach) a niektóre jak mój SP300 mają osobne układy smarowania (jak w zwykłym samochodzie), do skrzyni leje się wtedy 80W90 a do silnika można zwykły 15W40 lub półsyntetyk (bo te silniki są zazwyczaj dosyć wysilone)
na jakiej podstawie sądzisz że olej zbyt mocno się grzeje ?
moim zdaniem używanie takiego sprzętu obliguje posiadacza do wykazaniem się minimum dobrej woli i zdobycia informacji na tematy podstawowe
sądzę że o swoich samochodach wiecie takie rzeczy (olej, żarówki, ciśnienie w kołach)
oczywiście zawsze można oddać takiego quada pod opiekę specjalistów...
oni też muszą z czegoś żyć
w temacie niskich temperatur:
do SP300 leję mineralny 15W40 FUCHS FORMEL PLUS, używam go w zimę bardzo często bo uwielbiam driftować po ulicach, nawet w temperaturach poniżej -20 nie miałem problemów z odpaleniem...
jeśli chodzi o G660 i G700 to olej GPS jest półsyntetyczny więc ma dobre parametry zimowe o czym świadczy pierwsza liczba lepkości (10W)
a tak to wygląda na podstawie zdjęć z netu
to POD ŻADNYM POZOREM NIE WOLNO LAĆ ZWYKŁEGO SAMOCHODOWEGO OLEJU SILNIKOWEGO
grozi to uszkodzeniem sprzęgła i przekładni (w przypadku eksploatacji na takim oleju)
należy stosować ogólnie dostępne oleje MOTOCYKLOWE 4T (do motocykli czterosuwowych) np CASTROL POWER 1 GPS 10W40 który jest olejem w półsyntetycznym
wystarczy zlać olej z silnika, korek jest zazwyczaj pod spodem, wymienić filtr i nalać świeżego oleju, po odpaleniu pompa oleju sama odpowietrzy układ i napełni chłodnicę i filtr
po zgaszeniu i odczekaniu kilkunastu minut ponownie sprawdzamy poziom oleju
nie znam wszystkich quadów jakie są produkowane na świecie ale wiem że niektóre z nich posiadają silnik zintegrowany ze skrzynią smarowane jednym olejem (tak jak w motocyklach) a niektóre jak mój SP300 mają osobne układy smarowania (jak w zwykłym samochodzie), do skrzyni leje się wtedy 80W90 a do silnika można zwykły 15W40 lub półsyntetyk (bo te silniki są zazwyczaj dosyć wysilone)
na jakiej podstawie sądzisz że olej zbyt mocno się grzeje ?
moim zdaniem używanie takiego sprzętu obliguje posiadacza do wykazaniem się minimum dobrej woli i zdobycia informacji na tematy podstawowe
sądzę że o swoich samochodach wiecie takie rzeczy (olej, żarówki, ciśnienie w kołach)
oczywiście zawsze można oddać takiego quada pod opiekę specjalistów...
oni też muszą z czegoś żyć
w temacie niskich temperatur:
do SP300 leję mineralny 15W40 FUCHS FORMEL PLUS, używam go w zimę bardzo często bo uwielbiam driftować po ulicach, nawet w temperaturach poniżej -20 nie miałem problemów z odpaleniem...
jeśli chodzi o G660 i G700 to olej GPS jest półsyntetyczny więc ma dobre parametry zimowe o czym świadczy pierwsza liczba lepkości (10W)
Ostatnio zmieniony śr 28 wrz, 2011 przez romeck, łącznie zmieniany 1 raz.
brak filozoficznych podpisów do podziału...
stajenka: SP 300U, czasem miśki 660 i 700
stajenka: SP 300U, czasem miśki 660 i 700
-
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz 03 lip, 2011
Re: Oleje do Yamahy Big Bear
Witam,
Dzięki za wskazówki.
Co do uwagi że posiadanie sprzetu obliguje do zdobywania informacji to odpowiem że po to tutaj jestem .
Niestety service manaula nie udało mi sie znaleźć i podejrzewam ze chyba jednak nikt do tego modelu SM nie posiada, szkoda bo przekopałem juz dziesiatki for i przewaznie od tego zaczynam przygode z jakimikolwiek pojazdami.
Co samej czynności wymiany oleju to chyba nie uważasz zeby było to na tyle skomplikowane zeby oddawać quada na taka czynność do serwisu. Rozumiem że każdy z czegos musi życ ale ja lubie zrobic cos sobie samemu. Na filmiku bardoz ladnie widać co trzeba zrobic i w zasadzie nic w tym skomplikowanego. Zastanawiałem się tylko czy trzeba cos odpowietrzac czy pompa zrobi wszystko sama, wiec dzieki za Twoja odpowiedz.
W tym quadzie skrzynia jest zintegrowana z silnikiem i jest w niej ten sam olej co w silniku (mokre sprzeglo).
Z tego co wyczytalem na forach to nie mozna stosować olejow "Energy conserving" czyli zmniejszajacych tarcie bo to powoduje zle dzialanie sprzegla. Wydaj mi sie ze oleje bez tej cechy powinny być ok, choć mogę się mylic dlatego pytam tez tutaj.
Jezeli chodzi o temperature silnika to po prostu wydaje mi sie ona bardzo wysoka choc to moze subiektywne odczycie. Po 15 minutowej pracy w suchym w temp 25stC silnik jest na tyle goracy ze resztki oleju/smaru/paliwa w misce pod gaznikiem jakby się gotuja.
Nie wiem czy to normalne czy nie i nie wiem jak było wczesniej.
Bardzo zastanawia mnie kwestia oleju mineralnego jaki zostal tam podobno wlany podczas ostatniej zmiany. Ciezko znalezc informacje zeby ktos lał mineralny do quada chyba ze z duzymi przebiegami i bioracego olej.
Zalezy mi na odpornosci na niskie temp a boje sie zalac polsyntetyk bo z olejami droga jest podobno jednokierunkowa synt->semisynt->mineral.
Czy mozna mineral->semisynt ? Jak myslicie?
Jeszcze raz dzieki za odpowiedzi
Dzięki za wskazówki.
Co do uwagi że posiadanie sprzetu obliguje do zdobywania informacji to odpowiem że po to tutaj jestem .
Niestety service manaula nie udało mi sie znaleźć i podejrzewam ze chyba jednak nikt do tego modelu SM nie posiada, szkoda bo przekopałem juz dziesiatki for i przewaznie od tego zaczynam przygode z jakimikolwiek pojazdami.
Co samej czynności wymiany oleju to chyba nie uważasz zeby było to na tyle skomplikowane zeby oddawać quada na taka czynność do serwisu. Rozumiem że każdy z czegos musi życ ale ja lubie zrobic cos sobie samemu. Na filmiku bardoz ladnie widać co trzeba zrobic i w zasadzie nic w tym skomplikowanego. Zastanawiałem się tylko czy trzeba cos odpowietrzac czy pompa zrobi wszystko sama, wiec dzieki za Twoja odpowiedz.
W tym quadzie skrzynia jest zintegrowana z silnikiem i jest w niej ten sam olej co w silniku (mokre sprzeglo).
Z tego co wyczytalem na forach to nie mozna stosować olejow "Energy conserving" czyli zmniejszajacych tarcie bo to powoduje zle dzialanie sprzegla. Wydaj mi sie ze oleje bez tej cechy powinny być ok, choć mogę się mylic dlatego pytam tez tutaj.
Jezeli chodzi o temperature silnika to po prostu wydaje mi sie ona bardzo wysoka choc to moze subiektywne odczycie. Po 15 minutowej pracy w suchym w temp 25stC silnik jest na tyle goracy ze resztki oleju/smaru/paliwa w misce pod gaznikiem jakby się gotuja.
Nie wiem czy to normalne czy nie i nie wiem jak było wczesniej.
Bardzo zastanawia mnie kwestia oleju mineralnego jaki zostal tam podobno wlany podczas ostatniej zmiany. Ciezko znalezc informacje zeby ktos lał mineralny do quada chyba ze z duzymi przebiegami i bioracego olej.
Zalezy mi na odpornosci na niskie temp a boje sie zalac polsyntetyk bo z olejami droga jest podobno jednokierunkowa synt->semisynt->mineral.
Czy mozna mineral->semisynt ? Jak myslicie?
Jeszcze raz dzieki za odpowiedzi
-
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz 03 lip, 2011