Nowe ATV od KTM - jeszcze więcej jadu !

Wasze doświadczenia i pytania związane z quadami KTM
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Nowe ATV od KTM - jeszcze więcej jadu !

Post autor: Krzysztof Wronowski » pt 25 lip, 2008

Obrazek





Fakty:



KTM jako pierwsze wprowadza na rynek typowo motocrossowe ATV.



Zaprojektowalismy maszynę specjalnie do motocrossu poprzez:



1. Obniżenie srodka cieżkości:

- Elementy zawieszenia WP z przodu i z tyłu: regulowana wysokiej lub niskiej kompresji (!!!), crossowy design, regulowane tłumienie tylnego amortzyatora z puszką.

- Specjalne MX opony (mały srednica), tylne felgi Douglas

- Pomniejszony zbiornik paliwa o pojemności ok. 10 litrów



2. Więcej mocy:

- Silniki KTM SX: charakteryzujące się największą mocą w segmencie quadów sportowych, Brak wstecznego biegu.



3. Większe rozmiary:

- szerokość przedniej i tylnej ośi 1.265 mm– osiągnięta poprzez poszerzenie tylnej osi i ramion przedniego zawieszenia



4. Specialne motocrossowe akcesoria:

- Nerf Bars, tyne felgi z mocowaniem beadlock, plastikowa ochrona przedniego swiatła, SX wydech, SX kanapa (obniżona w tylnej czesci) etc.



Obrazek





Podstawowe różnice między ATV serii SX i XC:



SX – Motocross:



1. Aby zapewnić doskonałą sterowność na torze motocrossowym dodano szersze ramiona przedniego zawieszenia oraz szerszą oś tylną, obniżając przy tym środek ciężkości, zmniejszając zbiornik paliwa oraz dodając mniejsze koła.



2. Silnik KTM charakteryzujący się największą mocą w segmencie quadów sportowych. Podobnie przełożenie mocy jak w motocyklach. Aby utrzymać niską wagę brak biegu wstecznego.



3. Elementy zawieszenia WP z przodu i z tyłu: regulowana wysokiej lub niskiej kompresji (!!!), crossowy design, regulowane tłumienie tylnego amortzyatora! Najlepsze amortyzatory na rynku.





XC – Cross Country:



1.Pojazd jest bardziej komfortowy podczas dluższych wypraw, komfort uzyskany poprzez wiekszy skok amortyzatora, większe opony i większy zbiornik paliwa. Wysokie połozenie pojazdu względem podłoża pomaga lepiej pokonywać przeszkody. Zawieszenie przednie i tylne zaprojektowane z myślą o zawodnikach cross country.

2.Silnik znany z perfekcyjnego oddawania mocy co doskonale sprawdza się w warunkach cross country.

3.Amortyzatory Öhlins: w pełni regulowane, zawieszenie doskonałe również do jazdy enduro ze wzgledu na wysoki zakres tlumienia.





Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek





Jeździłem, wrażenia są niesamowite, choć wydaje się to nie możliwe nowy KTM ma jeszcze wiecej jadu, wydaje się wprost odrywać od ziemii przy starcie , dużo lepiej pracuje też zawieszenie a szeroko rozstawione koła dają pewność prowadzenia w zakrętach. Od września dostępny model testowy.
3fun - bo quady są naszą pasją

Awatar użytkownika
Ruszko
Moderator
Posty: 2014
Rejestracja: pt 06 kwie, 2007
Quad:: Suzuki LTR 450 sprzedam
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Drezdenko
Kontakt:

Post autor: Ruszko » pt 25 lip, 2008

KTM zaczyna wymiatać.

Ps. czytając ten temat myślałem, że stworzyłi przeprawówkę:D
Udało mi się dojść z niczego do czegoś, wystarczy silna wola, pasja i marzenia, to one motywują mnie do działań.
W życiu nie ma rzeczy niemożliwych, pieniądze są nieważne, liczysz się Ty - sam!
110ccm->SMC 250->LTZ 400->LTR 450->...?...DAKAR!

Awatar użytkownika
KaMaSx
Posty: 67
Rejestracja: pt 23 maja, 2008
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: KaMaSx » pt 25 lip, 2008

no niezla maszyna.. ile to ma km?
ciekawe co sie lepiej spisuje na torze, yfz450 czy ten ktm :)

Awatar użytkownika
Ruszko
Moderator
Posty: 2014
Rejestracja: pt 06 kwie, 2007
Quad:: Suzuki LTR 450 sprzedam
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Drezdenko
Kontakt:

Post autor: Ruszko » pt 25 lip, 2008

w serii napewno KTM, raz że to jest nowy model dwa że seryjnie ma niezłe wyposażenie i można nim startować w zawodach!
Udało mi się dojść z niczego do czegoś, wystarczy silna wola, pasja i marzenia, to one motywują mnie do działań.
W życiu nie ma rzeczy niemożliwych, pieniądze są nieważne, liczysz się Ty - sam!
110ccm->SMC 250->LTZ 400->LTR 450->...?...DAKAR!

Awatar użytkownika
Strugal
Posty: 1037
Rejestracja: pn 19 lut, 2007
Lokalizacja: Warszawa Wawer

Post autor: Strugal » pt 25 lip, 2008

Chyba kazdą 450 w MX mozna startowac nawet nowy Lucky starem
nie wiem Ruszko po co piszesz takie brednie bycie modem zobowiązuje :lol:
I to ze jest to nowy model nie znaczy ze jest lepszy od innych wszystko okaze sie w praniu
Pozdrawiam
[size=75]Jesli mieszkasz na prowincji, znasz prawdziwe, mocne przeżycia i gardzisz mieszczańską manierą, doskonale wiesz co czuję,gdy zasiadam za kierownicą mojego quada.Szacunek dla wszystkich, którzy kumają o co w tym wszystkim chodzi.[/size]

Awatar użytkownika
KaMaSx
Posty: 67
Rejestracja: pt 23 maja, 2008
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: KaMaSx » pt 25 lip, 2008

jak bedziecie mieli jakies lepsze informacje na temat tego KTM'a to piszczie, bo na przyszly sezon bede kupowal jakiegos typowego sportowego quada i sie wlasnie zastanawiam co bedzie najlepsze... :)

Awatar użytkownika
Mickey
Posty: 502
Rejestracja: sob 29 lip, 2006
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Kontakt:

Post autor: Mickey » sob 26 lip, 2008

Strugal chodzi o to, że KTM w serii jest świetnie wyposażony i nie trzeba do niego dokładać tyle,
co do innych seryjnych quadów, z resztą dobrze wiesz o co chodzi.
Wyluzuj troszkę, bo aż nieprzyjemnie czyta się Twoje złośliwe posty. :wnerwiony: :plask:
Pozdrawiam Mikołaj

Awatar użytkownika
Grzegorz Głowienka
Administrator
Posty: 2030
Rejestracja: ndz 14 sie, 2005
Quad:: testowy :)
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Grzegorz Głowienka » sob 26 lip, 2008

Ja strartowałem w Pucharz MX na seryjnej Yamaha YFZ450 i też dawałem radę... Ale zapewne, gdybym miał zrobione zawieszenie miałbym jeszcze lepsze wyniki.

Na początku sezonu rozmawiałem z osobą z KTMa i raczej nie powinniśmy spodziewać się przeprawówki ze stajni KTMa - to nie ich żywioł. Ale mogę powiedzieć że testowałem ostatnio na torze w Łomiankach KTM 450 (szczegóły wkrótce) i muszę przyznać, że nieźle wymiata, a jak wprowadzą wersję przystosowaną typowo do MX to również chętnie ją przetestuję...



P.S.
Strugal - przeczytaj wiadomość, którą Ci wysłałem na PW i daj już spokój tak jak Ci to Mickey doradził
Póki co quadowa emeryturka :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „KTM”