Brak mozliwosci rejestracji uzywanych quadow [TVN Turbo].

Gdzie jeździć, wyposażenie ridera, wyposażenie atv-ki, rejestracja, import quadów, przepisy prawne, prawo jazdy, nawigacja...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rymi
Posty: 14
Rejestracja: ndz 23 mar, 2008
Lokalizacja: W-wa / Maków Maz.

Brak mozliwosci rejestracji uzywanych quadow [TVN Turbo].

Post autor: rymi » pn 23 cze, 2008

Ogladaliscie dzisiejszy Raport w TVN Turbo ?? Było o rejestracji quadow.

Zaczyna sie od 20 sekundy:

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 5113&hl=pl

http://www.youtube.com/watch?v=VvyUKF47ZPk

http://rapidshare.com/files/124553091/r ... o.mpg.html


Czy naprawde nie uda mi sie zarejestrowac uzywanego quada z USA. Mialem w tym tygodniu rejestrowac :/

Awatar użytkownika
ITAL
V-ce Admin
Posty: 1603
Rejestracja: ndz 18 mar, 2007
Quad:: Honda Rincon 680 :)
Imię: Adam
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: ITAL » wt 24 cze, 2008

Spokojnie . Pan najwyrazniej zapomnial przepisach pozwalających rejestrować na tzw "import jednostkowy" zgodnie z przepisami dotyczącymi wyjatków w składaniu dokumentów rejestracyjnych.
Rejestrowałem swojego miesiąc temu i nie było problemu .Ważne aby spełniał wymogi homologacyjne a w szczegolności owe 15kW.
Honda Rincon TRX 680 FA 2008! Red :I love HONDA:

Awatar użytkownika
rymi
Posty: 14
Rejestracja: ndz 23 mar, 2008
Lokalizacja: W-wa / Maków Maz.

Post autor: rymi » śr 25 cze, 2008

Byłem dziś w WK.

Nic się nie zmieniło - można rejestrować quady używane do 15kW [kurde - gdzie tu rzetelność dziennikarska TVN Turbo]

A co z quadami powyżej 15kW ?? Przecież to głupota. Jeśli nie zakombinujesz i jeśli nie obniżysz mocy wirtualnie do 15kW to nie uda ci się zarejestrować :/


Do rejestracji potrzebne są:

- wniosek właściciela [wypełniany na miejscu w WK]
- dowód osobisty
- dowód własności pojazdu [w moim przypadku to Faktura VAT]
- dowód rejestracyjny lub inny dokument stwierdzający _REJESTRACJĘ_ pojazdu wydany przez organ właściwy w danym kraju [przetłumaczone na jęz. polski przez tłumacza przysięgłego]
- badanie techniczne pojazdu wykonane przez OKRĘGOWĄ Stację Kontroli Pojazdów
- zaświadczenie VAT-25 z Urzędu Skarbowego [opłata 160zł]
- akcyza [nie wiem ile jeszcze to kasy :/ ]
- odprawa celna [już zrobiona przez sprzedającego]
- dowód wpłaty opłaty recyklingowej 500zł


Jestem ciekawy czy przez WK będzie przyjęty "Certificate of Title" z USA jako dokument stwierdzający REJESTRACJĘ w danym kraju.


Do opłat należy także doliczyć:

- za kartę pojazdu - 75 zł,
- komplet tablic - 80 zł
- znaki legalizacyjne - 12 zł,
- nalepkę kontrolną - 17,50 zł,
- pozwolenie czasowe - 13 zł,
- dowód rejestracyjny - 49 zł.



Czy naprawdę dobrze robie rejestrując quada ? ;-)
Co mi grozi - 100zł mandatu jak mnie schaltują ? Jakie jest prawdopodobieństwo, że mnie zatrzymają. Minimalne ;-)

Awatar użytkownika
Grzegorz Głowienka
Administrator
Posty: 2030
Rejestracja: ndz 14 sie, 2005
Quad:: testowy :)
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Grzegorz Głowienka » śr 25 cze, 2008

rymi:
A co z quadami powyżej 15kW ?? Przecież to głupota. Jeśli nie zakombinujesz i jeśli nie obniżysz mocy wirtualnie do 15kW to nie uda ci się zarejestrować :/
Takie jest prawo i to niestety unijne...
Póki co quadowa emeryturka :)

orlus
Posty: 9
Rejestracja: pn 18 lut, 2008
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: orlus » śr 25 cze, 2008

Najfajniej sprawa wyglada w Niemczech (gdzie na wszystko jest przepis i to jasny i klarowny). Jest opcja rejestracji na VKP (czyli to co unas max 15kw) i jako Zugmaschine (czyli maszyny pociagowa) cos jak traktor, tyle ze w tej kategorii nie ma ograniczenia predkosci jak i mocy, pojemnosci maszyny. Quad musi miec dodatkowo do standardowych swiatel (2 przod i tyl przeciwmgielne tyl i cofania) hak holowniczy i kontakt na 12V.
Moze znajdzie sie jakas mozliwosc takze unas zrobienia czegos takiego?
Ehh chyba zludna nadzieja :?

Awatar użytkownika
domin11
Lucky ATV Team
Posty: 642
Rejestracja: ndz 04 mar, 2007
Quad:: 800 HO
Imię: Dominik
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: domin11 » śr 25 cze, 2008

Pewnie że złudna :lol: lobby dealerskie nigdy na takie coś nie pozwoli .Po co masz kupować quada za 22 tyś, jak możesz za 40 z homolką :lol:
Przykład : Polaris Scrambler cena bez homolki 29,900 a z homolką 42,900 :ok: :jupi: I to nie tylko ta firma wszystkie czy suzuki czy kawasaki Nie jestem tera pewien ale brut 750 z homologacją kosztuje 40,000 :oklaski: co tu więcej pisać :dobani:
A najlepsze jest to że nową skodą fabią z klimą, elektrycznie opuszczanymi szybami, radiem i jeszcze jakimiś dodatkami z salonu wyjedziesz za 37,000 :wyśmiewacz:

orlus
Posty: 9
Rejestracja: pn 18 lut, 2008
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: orlus » czw 26 cze, 2008

Kawasaki "wola" 3000 za homologacje.
Co mnie troche dziwi, jeszcze jakies 2-3miesiace temu KFX 700 byl dostepny z homologacje teraz juz nie. Wie ktos dlaczego?

Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 1159
Rejestracja: ndz 21 paź, 2007
Kontakt:

Post autor: Ronin » ndz 13 lip, 2008

rymi

Do rejestracji potrzebne są:

- wniosek właściciela [wypełniany na miejscu w WK]
- dowód osobisty
- dowód własności pojazdu [w moim przypadku to Faktura VAT]
- dowód rejestracyjny lub inny dokument stwierdzający _REJESTRACJĘ_ pojazdu wydany przez organ właściwy w danym kraju [przetłumaczone na jęz. polski przez tłumacza przysięgłego]
- badanie techniczne pojazdu wykonane przez OKRĘGOWĄ Stację Kontroli Pojazdów
- zaświadczenie VAT-25 z Urzędu Skarbowego [opłata 160zł]
- akcyza [nie wiem ile jeszcze to kasy :/ ]
- odprawa celna [już zrobiona przez sprzedającego]
- dowód wpłaty opłaty recyklingowej 500zł
dlaczego przez stację okręgową i dlaczego opłata rycliklingowa, skoro zgodnie z ustawą ona nie dotyczy tej kategorli w której łapią się quady (o ile pamiętam)
zupełnie inne info dostałem w WK Szczecin, "ciekawy" kraj :lol:
Ostatnio zmieniony ndz 13 lip, 2008 przez Ronin, łącznie zmieniany 1 raz.
Prawdziwi mistrzowie nie jedzą miodu, prawdziwi mistrzowie żują pszczoły

Awatar użytkownika
rymi
Posty: 14
Rejestracja: ndz 23 mar, 2008
Lokalizacja: W-wa / Maków Maz.

Post autor: rymi » czw 24 lip, 2008

dlaczego przez stację okręgową i dlaczego opłata rycliklingowa, skoro zgodnie z ustawą ona nie dotyczy tej kategorli w której łapią się quady (o ile pamiętam)
zupełnie inne info dostałem w WK Szczecin, "ciekawy" kraj :lol:
Wiesz co - to sie zmienia co wizyta w WK. Mam juz tego szczerze dosc. Od miesiaca probuje zarejestrowac i co - figa z makiem :/

Koncowo zadaja dokumentow:

- dowód własności pojazdu [w moim przypadku to Faktura VAT]
- dowód rejestracyjny lub inny dokument stwierdzający _REJESTRACJĘ_ pojazdu wydany przez organ właściwy w danym kraju [przetłumaczone na jęz. polski przez tłumacza przysięgłego]
- badanie techniczne pojazdu wykonane przez OKRĘGOWĄ Stację Kontroli Pojazdów

Oplata recyklingowa niedotyczy quadow, akcyza niedotyczy pojazdow z poza krajow Unii [bo sa clone a nie "zakcyzowywowywane" ], zaświadczenie VAT-25 tez niedotyczy pojazdow z USA jak moj.

Podczas wizyt zarzucali mi, ze ORYGINALNY amerykanski akt wlasnosci to kolorowa kopia ksero [padlo stwierdzenie, ze jest podrobiony wiec zgasilem babe z okienka stwierdzeniem, aby liczyla sie ze slowami, bo mozemy sie spotkac w sadzie. No to zemscila sie na mnie i powiedziala, ze to tylko d u p l i k a t, a potrzebny jest oryginal - zaczalem sie klocic, ze d u p l i k a t to jak oryginal - sa rozne przypadki i sam oryginal mogl zostac zniszczony, ale nie dala sie przekonac, a ja mialem juz szczerze dosc klocenia sie w tym dniu to przyszedlem nastepnego dnia do innej i akurat ten problem juz nie wystapil].

Pojawily sie natomiast inne problemy - ze wpisy z ewidencji, nadanie NIP i REGON mam ksero, a nie poswiadczone notarialnie. Nastepnego dnia to juz nie przeszkadzalo, ale niepasowala im faktura od firmy ktora sprowadzila to w 2006 [ze wlasnie ksero].

No i niestety na tym utknalem - juz mnie chyba tam znaja i wszyscy ;-) maja to samo stanowisko. Zadaja notarialnie poswiadczonych faktur. Podkresle - wszystkich faktur pomiedzy firma ktora sprowadzila, a firma ktora mi sprzedala [a jest tych firm z tego co wiem 4 :/ ] Faktury moze uda mi sie zalatwic, ale najgorsze jest to, ze zadaja wypisu z ewidencji, ze firma prowadzi dzialalnosc w obrocie pojazdami od firmy ktora KUPILA !!! jako pierwsza quada od sprowadzacza. A nie ten wypis od sprowadzacza. No jakas paranoja. I to jest nie do przejscia, bo ta firma co kupila od sprowadzacza to kupila quada dla siebie i nie prowadzi dzialanosci z obrotem pojazdami.

Za ktoryms razem mialem dosc i zazadalem naczelnika - to ze czekalem na niego 4,5 godziny !!!!! to juz pikus, ale wreszcie przyjeli ode mnie wniosek, bo powiedzialem, ze rejestracja pojazdu to decyzja administracyjna i najwyzej moga mi odmowic rejestracji, ale musza podac podstawe prawna. To Pani naczelnik powiedziala, ze na odpowiedz bede czekal 30 dni. Stwierdzilem, ze chyba do 30 dni to sie poprawila, ze tak do 30 dni. Na odchodne chcialem jej powiedziec, ze chyba nie bedzie taka zlosliwa i nie odrzuca mi wniosku dopiero w 30 dniu ;-) ale sie ugryzlem w jezyk ;-) i powiedzialem milego dnia dowidzenia :-)

Dzisiaj po 11 dniu zadzwonila kobitka, i mowi, ze brakuje tych faktur i tego wypisy od firmy ktora kupila od sprowadzacza i abym to doniosl. Stwierdzilem, ze to jest niemozliwe wiec powiedziala, ze odrzuci wniosek.

Nawet chyba jestem z tego zadowolony, bo bede mial podstawe prawna dlaczego. I udam sie z tym do jakiegos prawnika, bo wg mnie [a przesiedzialem nad ustawami sporo godzin aby sie zapoznac z tym syfem] mam wszystko co jest potrzebne do rejestracji [no moze oprocz potwierdzonej pierwszej faktury gdzie jest wpis o ocleniu quada, ktory jest tez wymagany przy rejestracji].

A ja sie balem, ze najwiekszy problem bedzie z przegladem, bo quad ma 18kW, a to sie okazal pikus przy dzialaniu WK :-/

A przez okregowa stacje, bo tylko oni maja uprawnenia do przegladow przedrejestracyjnych.
rymi:
A co z quadami powyżej 15kW ?? Przecież to głupota. Jeśli nie zakombinujesz i jeśli nie obniżysz mocy wirtualnie do 15kW to nie uda ci się zarejestrować :/

Takie jest prawo i to niestety unijne...
Ten aspekt wogole powinien byc pominiety, bo jesli ma do 15kW to jest rejestrowany jako samochod inny podrodzaj czterokolowiec, a jesli ma powyzej 15kW to jako samochod inny podrodzaj inny.

Naprawde nie wiem czemu stacje robia z tego taki wielki problem. Widac ja trafilem na stacje ktora sie zna na przepisach i to przeszlo szybko i milo :-)

Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 1159
Rejestracja: ndz 21 paź, 2007
Kontakt:

Post autor: Ronin » czw 24 lip, 2008

rymi
Ten aspekt wogole powinien byc pominiety, bo jesli ma do 15kW to jest rejestrowany jako samochod inny podrodzaj czterokolowiec, a jesli ma powyzej 15kW to jako samochod inny podrodzaj inny.
z tym zakwalifikowaniem do kat. powyzej 15kW jako samochód inny podrodzaj inny spec z WK powiedział mi że też się tam quady nie łapią (nie pamiętam tylko dlaczego) i nie chodzi tu o katalizator, opony czy lampy. U nas już się wzięli za quady i jak pisałem w innym POŚCIE
zawiesili rejestrację 42 quadów, a każdy złożony wniosek ląduje na biurku u jednego pana, który je solennie weryfikuje (czyt. odrzuca)
Prawdziwi mistrzowie nie jedzą miodu, prawdziwi mistrzowie żują pszczoły

ODPOWIEDZ

Wróć do „Niezbędnik quadowca”