MAXXIS ZILLA - nowość wśród opon przeprawowych
MAXXIS ZILLA - nowość wśród opon przeprawowych
... czyli wrażenia z jazdy w słowach kilku...
Kilka dni temu przetestowałem swój nowy zakup - nowe "kapcie" dla Bestyjki...
Utrzymałem rozmiar poprzedników XTR'ów czyli na przód 26x9-12, tył 26x11-12.
Przeleciałem w sobotni pogodny dzień na nowych Maxxisach Zilla prawie 300km bardzo szybkimi szutrami.
W przeciwieństwie do 26" XTRów nawet na asfalcie i w zakresie prędkości 0 - 115 km/h absolutnie nie ma efektu "telepania" kierownicą.
Dobrze trzymają w zakrętach, fajnie pracują w błocie, rewelacyjnie ciągną w wodzie dzięki dość dużym klockom. Przy ciśnieniu 0.35 z przodu i tyłu są dość elastyczne i zdecydowanie w odczuciu na kierownicy - miększe od XTR, zdecydowanie lepiej i łatwiej skręca się kierownicą.
Co do klocków na oponach - są większe niż w XTR, ale obawiałem się miękkiej gumy i dość głębokich żłobień w klockach. Sądziłem że asfalt i żwir je szybko ściacha... Po pierwszych 300 km i to ostrych - śladu zużycia, ba "cycki" na klockach są nie ruszone.
Duża powierzchnia klocków wyłapuje dziury i dołki - tu fizyki nie oszukamy, natomiast bardzo fajnie amortyzuje lądowanie po dłuższych ok. 5-8 metrowych lotach w powietrzu na hopkach.
W porównaniu do konkurencyjnych XTR i nadal w tym samym rozmiarze czyli przód 26/9-12, tył 26/11-12 są zdecydowanie lżejsze. Są lżejsze również od ITP XL czy Carlisle XT
Komplet XTR waży 55kg, Zille w tym samym rozmiarze 39kg !
Owszem są zdecydowanie węższe od XTR (ok. 2,5-3cm), ale sądzę, że to tylko ich zaleta niż wada - tym bardziej jeśli na samych gumach oszczędzamy 16kg wagi quada.
Nie mniej posiadają 6 warstw, i coś czego w XTRach nie znajdziemy - specjalny rant chroniący felgi przed uszkodzeniami - mam nadzieję że również wpłyną bezpośrednio na brak podwijania się opon na felgach i łapaniu traw i korzeni pomiędzy felgę a oponę.
Pomimo wspomnianych dużych klocków opony fajnie wchodzą w ślizg nawet w ciasnych szutrowych zakrętach.
Jedyną bolączką - jak w przypadku chyba wszystkich opon błotnych - nie tolerują "mocnego cyngla" na piachu gdzie miast startować, grzęzną w oka mgnieniu...
Info Sklep Quadzik.pl: W naszym quadzikowym sklepie dostępne są Opony Maxxis Zilla w różnych rozmiarach
Kilka fotek...
Kilka dni temu przetestowałem swój nowy zakup - nowe "kapcie" dla Bestyjki...
Utrzymałem rozmiar poprzedników XTR'ów czyli na przód 26x9-12, tył 26x11-12.
Przeleciałem w sobotni pogodny dzień na nowych Maxxisach Zilla prawie 300km bardzo szybkimi szutrami.
W przeciwieństwie do 26" XTRów nawet na asfalcie i w zakresie prędkości 0 - 115 km/h absolutnie nie ma efektu "telepania" kierownicą.
Dobrze trzymają w zakrętach, fajnie pracują w błocie, rewelacyjnie ciągną w wodzie dzięki dość dużym klockom. Przy ciśnieniu 0.35 z przodu i tyłu są dość elastyczne i zdecydowanie w odczuciu na kierownicy - miększe od XTR, zdecydowanie lepiej i łatwiej skręca się kierownicą.
Co do klocków na oponach - są większe niż w XTR, ale obawiałem się miękkiej gumy i dość głębokich żłobień w klockach. Sądziłem że asfalt i żwir je szybko ściacha... Po pierwszych 300 km i to ostrych - śladu zużycia, ba "cycki" na klockach są nie ruszone.
Duża powierzchnia klocków wyłapuje dziury i dołki - tu fizyki nie oszukamy, natomiast bardzo fajnie amortyzuje lądowanie po dłuższych ok. 5-8 metrowych lotach w powietrzu na hopkach.
W porównaniu do konkurencyjnych XTR i nadal w tym samym rozmiarze czyli przód 26/9-12, tył 26/11-12 są zdecydowanie lżejsze. Są lżejsze również od ITP XL czy Carlisle XT
Komplet XTR waży 55kg, Zille w tym samym rozmiarze 39kg !
Owszem są zdecydowanie węższe od XTR (ok. 2,5-3cm), ale sądzę, że to tylko ich zaleta niż wada - tym bardziej jeśli na samych gumach oszczędzamy 16kg wagi quada.
Nie mniej posiadają 6 warstw, i coś czego w XTRach nie znajdziemy - specjalny rant chroniący felgi przed uszkodzeniami - mam nadzieję że również wpłyną bezpośrednio na brak podwijania się opon na felgach i łapaniu traw i korzeni pomiędzy felgę a oponę.
Pomimo wspomnianych dużych klocków opony fajnie wchodzą w ślizg nawet w ciasnych szutrowych zakrętach.
Jedyną bolączką - jak w przypadku chyba wszystkich opon błotnych - nie tolerują "mocnego cyngla" na piachu gdzie miast startować, grzęzną w oka mgnieniu...
Info Sklep Quadzik.pl: W naszym quadzikowym sklepie dostępne są Opony Maxxis Zilla w różnych rozmiarach
Kilka fotek...
.:GALEON:.
_______________________________________
Ogień w sercu, diamenty na twarzy... a błoto na plecach...
_______________________________________
Ogień w sercu, diamenty na twarzy... a błoto na plecach...
- prezziguzzi
- Posty: 2851
- Rejestracja: wt 28 lis, 2006
- Lokalizacja: Józefów koło Otwocka
- Kontakt:
- BadAmstaff
- Posty: 508
- Rejestracja: pn 26 mar, 2007
- Lokalizacja: Made in Poland
- Kontakt:
- BadAmstaff
- Posty: 508
- Rejestracja: pn 26 mar, 2007
- Lokalizacja: Made in Poland
- Kontakt: