Blokada przedniego mostu - po co to w ogóle?

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
Awatar użytkownika
Grzegorz Głowienka
Administrator
Posty: 2030
Rejestracja: ndz 14 sie, 2005
Quad:: testowy :)
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

Blokada przedniego mostu - po co to w ogóle?

Post autor: Grzegorz Głowienka » ndz 28 sty, 2007

W innym temacie vojtek85 napisał:
aa tak apropo, możecie mi wyjaśnić jedną rzecz. jak mamy quada 4x4 z mozliwością 2x4. to on ma mechanizm różnicowy i wogole.. wszystko ladnie pięknie, ale oco chodzi z blokowaniem np: przedniego napędu ? tzn o sesn blokowania rozumiem, ale co to daje podczas jazdy ? w jakich sytuacjach się to przydaje ?
pozdrawiam
W imieniu vojtek85 proszę o odpowiedzi w tym temacie.

Awatar użytkownika
Grzegorz Głowienka
Administrator
Posty: 2030
Rejestracja: ndz 14 sie, 2005
Quad:: testowy :)
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Grzegorz Głowienka » ndz 28 sty, 2007

Vojtek 85 - poczytaj sobie przy okazji ten temat: JAk radzić sobie bez blokady mostu
Tam Krzysiek opisuje jak sobie radzić bez blokady przedniego mostu w quadach wyposażonych w w most z mechanizmem TORSEN.
Ostatnio zmieniony ndz 28 sty, 2007 przez Grzegorz Głowienka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
markus
Posty: 590
Rejestracja: pn 18 gru, 2006
Lokalizacja: SLASK
Kontakt:

Post autor: markus » ndz 28 sty, 2007

Przeczytałem posta Krzyska o torsenie i chyba sie z tym nie zgodze. Z tego co mi wiadomo torsena ma chyba tylko honda. Natomiast u mnie w eigerze jak i na pewno w kingu wymuszanie zblokowania przedniego mostu działa na 100% i to wysmienicie. Osobiscie uwazam ze jest to o wiele lepsze rozwiazanie niz mechaniczna blokada która zeby właczyc trzeba sie zatrzymac. Przy odpowiedniej wprawie mozna regulowac siłe blokady mostu co na podjazdach o nierównym terenie jest niezastapione. Działa to tak dobrze że niektórzy znajomi majac pełna elektryczie właczana blokade i tak jej nie uzywaja. Zamiast tego przedni hamulec czyni cuda.
No chyba ze o czyms nie wiem.[/scroll]

Awatar użytkownika
Krzysztof Wronowski
Posty: 1339
Rejestracja: pn 29 sie, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krzysztof Wronowski » pn 29 sty, 2007

A zamiast namiastki blokady czyli używania hamulca polecam blokadę dynamiczną - rozwiązanie idealne , tak samo nie musisz się zatrzymywać , dawkujesz blokadę dźwignią nad lewym hamulcem tyle ile Ci potrzeba , rozwiązanie najlepsze na świecie , poza tym zero elektryki - sama mechanika ;)
3fun - bo quady są naszą pasją

Awatar użytkownika
prezziguzzi
Posty: 2851
Rejestracja: wt 28 lis, 2006
Lokalizacja: Józefów koło Otwocka
Kontakt:

Post autor: prezziguzzi » pn 29 sty, 2007

:lol: dajcie spokój tylko jedno rozwiązanie uważam za doskonałe :!: :!: :!: takie jak w polarisie masz blokade w tedy kiedy potrzebujesz i ile potrzebujesz :P i nic nie musisz naciskać ani kombinować po prostu działa w 100 % :!:
.:GALEON:.

Awatar użytkownika
markus
Posty: 590
Rejestracja: pn 18 gru, 2006
Lokalizacja: SLASK
Kontakt:

Post autor: markus » wt 30 sty, 2007

A jakie ma polaris???

Awatar użytkownika
prezziguzzi
Posty: 2851
Rejestracja: wt 28 lis, 2006
Lokalizacja: Józefów koło Otwocka
Kontakt:

Post autor: prezziguzzi » śr 31 sty, 2007

jest 100% i samoczynna :!: to trzeba zobaczyć :!:
.:GALEON:.

Awatar użytkownika
stahoo
Posty: 802
Rejestracja: pn 28 lis, 2005
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: stahoo » czw 01 lut, 2007

cos, co samo dziala nie zawsze jest dobre... warto jest miec kontrole...

jezeli masz odpowiednie umiejetnosci i czujesz sprzet - to ok, ma to swoje plusy, ale jezeli sie uczysz, jestes poczatkujacy w dziedzinie przedniego dyfra, mozesz zrobic sobie krzywde...
.:GALEON:.

Awatar użytkownika
prezziguzzi
Posty: 2851
Rejestracja: wt 28 lis, 2006
Lokalizacja: Józefów koło Otwocka
Kontakt:

Post autor: prezziguzzi » pt 02 lut, 2007

8) czym jeżdzisz martines :?:
.:GALEON:.

Awatar użytkownika
stahoo
Posty: 802
Rejestracja: pn 28 lis, 2005
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: stahoo » ndz 04 lut, 2007

Honda TRX Fourtrax 300 4x4
Yamaha Bruin 350 4x4
Yamaha BearTracker 250 - ostatnimi dniami moja ulubiona
Kymco MXU 300
Kymco MXU 250
Kymco MXU 150

to na codzien i do roboty, zdarzalo m isie jednak jezdzic pojazdami z blokada przedniego jak i tylnego mostu, rowniez automatyczna - elektroniczna... jezeli o to chodzi... :P
.:GALEON:.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”