XTR i XL będa za pewne super sprawowały się w błocie, lecz na piasku bedzie gorzej (ale taka jest charakterystyka jodełek). Jest to problem, ale tak naprawdę wszystko zależy od umiejętnego dawkowania gazem.
Kolejnym minusem XTR może być ich masa- pozwolę sobie przytoczyć tutaj wypowiedz MackaP:
MaciekP Tak z ciekawości porównałem róznicę w wadze ITP XTR dla opon 25" i 26".
dla 4 opon różnica wynosi ok 8kg!!!!
To potwornie dużo!
Nie wierzę, że nie wpływa to negatywnie na trwałość zawieszenia.
Tak dla ciekawych:
Komplet opon w wymiarach standardowych 8-12, 10-12, 25" waży:
Kenda Bear Claw K299: 84 funty
ITP Mud-lite AT:68.6 funtów
ITP Mud-lite XL:84 funty
ITP Mud-Lite XTR:100.4 funta
Maxis Big Horns: 97 funtów
Opony 26 calowe: 10-12, 12-12:
Kenda Bear Claw K299: 110 funtów
ITP Mud-lite AT:nie produkowana
ITP Mud-lite XL:97.6 funta
ITP Mud-Lite XTR:118.2 funta (węższe rozmiary 9, 11)
Maxis Big Horns: 112.6 funta
ok 2 funtów na kilogram.