Opony przeprawowe - ktore wybrac

Wszelkie sprawy związane z eksploatacją, serwisowaniem, silnikiem, elektryką, skrzyniami biegów, przeniesieniem napędu, zawieszeniem, oponami, tuningiem oraz wszelkimi poradami technicznymi...
Awatar użytkownika
maciek_k
Posty: 68
Rejestracja: czw 12 kwie, 2007
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: maciek_k » czw 03 sty, 2008

XTR moga być bardziej kopne, poniewaz mają bardziej agresywny bieżnik.
XTR i XL będa za pewne super sprawowały się w błocie, lecz na piasku bedzie gorzej (ale taka jest charakterystyka jodełek). Jest to problem, ale tak naprawdę wszystko zależy od umiejętnego dawkowania gazem.
Kolejnym minusem XTR może być ich masa- pozwolę sobie przytoczyć tutaj wypowiedz MackaP:
MaciekP Tak z ciekawości porównałem róznicę w wadze ITP XTR dla opon 25" i 26".
dla 4 opon różnica wynosi ok 8kg!!!!
To potwornie dużo!
Nie wierzę, że nie wpływa to negatywnie na trwałość zawieszenia.
Tak dla ciekawych:
Komplet opon w wymiarach standardowych 8-12, 10-12, 25" waży:

Kenda Bear Claw K299: 84 funty
ITP Mud-lite AT:68.6 funtów
ITP Mud-lite XL:84 funty
ITP Mud-Lite XTR:100.4 funta
Maxis Big Horns: 97 funtów

Opony 26 calowe: 10-12, 12-12:

Kenda Bear Claw K299: 110 funtów
ITP Mud-lite AT:nie produkowana
ITP Mud-lite XL:97.6 funta
ITP Mud-Lite XTR:118.2 funta (węższe rozmiary 9, 11)
Maxis Big Horns: 112.6 funta

ok 2 funtów na kilogram.

Awatar użytkownika
markus
Posty: 590
Rejestracja: pn 18 gru, 2006
Lokalizacja: SLASK
Kontakt:

Post autor: markus » czw 03 sty, 2008

yutek napisał
:) Troche zle napisalem.
Skrzynia pasowa ma odpowietrzenie i odpowietrzenie (wlasciwie to chyba chlodzenie?) ma silnik. Wiec kombinuje jak kon pod gorke i zastanawiam sie czy mozna by podlaczyc rure od skrzyni do rury odpowietrzajacej silnik, JEZELI juz zrobilbym to, to jak najwyzej ale jednak maksymalnie na wysokosci zbiornika paliwa i dalej juz szla by tylko jedna rura jako snorkel przed kierownice. Tylko ze im wiecej o tym mysle tym bardziej jestem sceptyczny bo nawet gdyby powietrze nie krazylo miedzy skrzynia a silnikiem to jednak srednica tego wlotu musiala by byc naprawde spora.
Generalnie brakuje mi miejsca zeby wyprowadzic snorkel skrzyni pasowej (o filtrze powietrza nie wspominjac) stad proba rzezbieni
yutek nie wiem co ty bierzesz ale jesli to miało wyjasnic problem z "wylotami" to do mnie nie trafiłes. O co tu chodzi z tymi odpowietrzeniami??

Jesli ktos go zrozumiał to chyle czoła.
SUZUKI VINSON KING 500 4x4
BOMBARDIER RENEGADE X BLACK

Awatar użytkownika
ITAL
V-ce Admin
Posty: 1603
Rejestracja: ndz 18 mar, 2007
Quad:: Honda Rincon 680 :)
Imię: Adam
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: ITAL » czw 03 sty, 2008

Prawdopodobnie pyta czy może zasilić przewietrzenie skrzyni pasowej i airboxa jednym snorklem.
Moim zdaniem może widziałem takie rozwiązanie w king quadzie i nie sprawiało najmniejszych problemów. Oczywiście wylot ze skrzyni pasowej musi być osobno!!!
Honda Rincon TRX 680 FA 2008! Red :I love HONDA:

yutek
Posty: 26
Rejestracja: pn 10 gru, 2007

Post autor: yutek » czw 03 sty, 2008

ITAL:
Prawdopodobnie pyta czy może zasilić przewietrzenie skrzyni pasowej i airboxa jednym snorklem.
Moim zdaniem może widziałem takie rozwiązanie w king quadzie i nie sprawiało najmniejszych problemów. Oczywiście wylot ze skrzyni pasowej musi być osobno!!!
Faktycznie troche namieszalem skracajac na pismie moj proces myslowy :P
wybaczcie! sporo roboty mam zawodowej i rownolegle-dodatkowo kombinuje co by w quadzie namotac i mi takie potworki wychodza :oops:

Ital rozwial moje watpliwosci, Dziekuje.
Ostatnio zmieniony czw 03 sty, 2008 przez yutek, łącznie zmieniany 1 raz.

MaciekP
Posty: 615
Rejestracja: pn 17 paź, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaciekP » czw 03 sty, 2008

PXT Polarisa bardzo przypominaja zwykłe Carlisle ACT (nie wersja X/LR)....i mają szansę byc całkiem przywoite. Problemem może być trójwarstowowość, choć tak przebiłem niefortunnie Carlisle ACT X/LR, że musze wymienić przednią oponę, a jest 6 warstwowa!

Awatar użytkownika
Motyf
Posty: 1159
Rejestracja: wt 09 sty, 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Motyf » pn 07 sty, 2008

PXT Polarisa sa super, jeżdże na nich od jakiegos czasu i mimo ze nie są super błotne to dzięki temu nie mam z nimi problemu na piachu. musze dodac że to baaardzo miękka guma i świetnie pracuje jednak bardzo szybko sie ściera.

MaciekP
Posty: 615
Rejestracja: pn 17 paź, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaciekP » czw 10 sty, 2008

dlatego wziałem Carlisle ACT X/LR. Podobna kontrukcja do PXT ale głębszy bieżnik (1 cal=2.54cm), wiec po 1000km prawie zbliżyły się nowych Carlisle ACT (nie X/LR) (chyba 3/4 cala).

Awatar użytkownika
prezziguzzi
Posty: 2851
Rejestracja: wt 28 lis, 2006
Lokalizacja: Józefów koło Otwocka
Kontakt:

Post autor: prezziguzzi » czw 10 sty, 2008

:D i do tego przednie są w rozmiarze 9 :wink: a nie 8... ale opona jast chyba twardsza..

wszystko zależy do czego....
.:GALEON:.

MaciekP
Posty: 615
Rejestracja: pn 17 paź, 2005
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MaciekP » czw 10 sty, 2008

jest twardsza, bo wersja zwyczajna ACTów (pewnie podobnie do PXT) jest trójwarstwowa, a X/LR jest 6PLY.

Ma to znaczeni przy bardzo szybkiej jeździe, gdzie trójwarstowe pływają i często producent nawet zabrania szybciej niż np 50 mil/h

Awatar użytkownika
prezziguzzi
Posty: 2851
Rejestracja: wt 28 lis, 2006
Lokalizacja: Józefów koło Otwocka
Kontakt:

Post autor: prezziguzzi » czw 10 sty, 2008

:D no tak jak mówię jeden lubi biegać po górach a drugi kocha wspinaczkę :wink:
.:GALEON:.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż quadowy”